29.05.2020

Успіх у деталях – історія реновації проєкту ТРЦ RETROVILLE

Авторська колонка Андрія Яцентюка, засновника бюро архітектурних рішень Design Hub International 

29 травня відбудеться відкриття першої черги київського ТРЦ RETROVILLE; я та моє бюро Design Hub International є авторами загальної концепції реконструкції об’єкта.

Наша співпраця з ТРЦ RETROVILLE почалася з моменту прийняття рішення його власниками про реновацію, оскільки об’єкт був заморожений з 2013 до 2017 року. Я провів аудит та очолив процес проєктування і вів його до кінця. До розробки концепції також було залучено британського архітектора Карла Френсіса, одного з колишніх директорів британської компанії Benoy. З ним ми працювали над концепцією центральної площі цього ТРЦ.

Основна складність у роботі над проєктом полягала в тому, що нам довелося підлаштовувати його під конструкції, які вже були зведені, закриті та заморожені. В центрі стояла конструкція льодової арени, яка перекривала види повністю й ізолювала південну та північну галереї. Також у складі концепції був великий гіпермаркет, який на момент реновації вже не відповідав ринку, тому його слід було зменшити. В початковому проєкті були відсутні атріуми та візуальна доступність між першим і другим поверхами, не було й природного світла. Евакуація була незручною з погляду торгової технології, санвузли розташовувались у неправильних місцях, були зайві сходи. При запуску в такому вигляді проєкт мав високий ризик на невдачу.

Я та команда проєкту внесли чимало змін. Щоб забезпечити простір природним світлом, було прийнято рішення зробити купол. Для цього знадобилось «відкрити» стелю, тобто демонтувати покрівлю, а це збільшило терміни робіт на пів року. Однак тепер над центральною площею RETROVILLE встановлено купол площею 2000 м2 – найбільший серед київських ТРЦ.

Ми створили фуд-корт на 2400 м2, також найбільший у Києві, зі зручними меблями та тематичним поділом зон, передбачили кімнати матері та дитини, де крім усього іншого можна розігріти їжу та просто відпочити, комфортні санвузли. В ТРЦ RETROVILLE продумано все: від кількості входів, руху відвідувачів, місць для їхнього відпочинку до сили та температури світла тощо. В процесі проєктування ми думали про комфорт покупців та орендарів, їхні реальні потреби.

Як показала практика, на момент завершення будівництва все було зроблено ефективно також з погляду експлуатації. На цьому етапі заповнюваність об’єкта сягає близько 90%. Це дуже високий показник на ринку з наявною нині конкуренцією. Я впевнений в успішній діяльності ТРЦ RETROVILLE, а ми як архітектори доклали до цього максимум своїх знань і зусиль.

Ми бажаємо власникам ТРЦ успіху та висловлюємо команді проєкту велику подяку! ℗

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №4(201) травень 2020.

Читайте також авторські колонки Андрія Яцентюка «Трансформація типології об'єктів нерухомості в нових умовах» і «Зміни в середовищі існування після COVID-19».