21.03.2020

Зміни в середовищі існування після COVID-19

Авторська колонка Андрія Яцентюка, засновника бюро архітектурних рішень Design Hub International

Нинішня ситуація, спричинена пандемією коронавірусу, скоріше за все, спровокує глобальні зміни в культурі споживання, спілкування, роботі. Які тенденції чекають на ринок нерухомості? Розглянемо ймовірні варіанти.

Глобальна діджиталізація розваг і дозвілля. Цілком логічно, якщо для проведення дозвілля будуть все більше застосовуватись технології VR (з англ. virtual reality – віртуальна реальність) й AR (з англ. augmented reality – доповнена реальність), зокрема, з’являться онлайн-ТРЦ і кінотеатри. Наприклад, онлайн-шопінг із друзями у віртуальному просторі може виглядати так: клієнт завантажує своє фото та параметри тіла, підключає друзів, вони обирають разом речі, приміряють їх, роблять фото, розважаються і таким чином отримують той самий досвід шопінгу. Також однією з тенденцій може стати популяризація онлайн-барів, і такі приклади, до речі, вже існують.

Зміна способу життя. Через вимушене дистанціювання служби доставки вже ввели опцію безконтактної передачі замовлення, тобто без необхідності зустрічі з кур'єром. Надалі має практикуватись розвиток упаковки практично всіх товарів, навіть на міських ринках, де традиційно продукти продаються з розкладок.

Відтепер стане рутинним часте миття рук, встановлення дезінфекторів у громадських місцях, дистанційна робота вважатиметься нормою чи навіть вимогою.

Ймовірно, надалі доречним буде збільшення норми квадратного метра на людину в робочих і громадських просторах, що збільшить рівень безпеки та комфорту, проте, швидше за все, призведе до зростання вартості товарів і послуг.

Інфраструктура міст теж може змінитись. З урахуванням необхідності пересування до будь-якої точки міста без використання громадського транспорту будуть облаштовані стоянки й інфраструктура під електроскутери, велосипеди, каршерінг.

Швидше за все, нинішня ситуація посилить розвиток внутрішнього туризму, а це створить необхідність у якісній сучасній інфраструктурі по всій країні.

Які в цьому роль і завдання архітектора? Це створення 3D-просторів, не обмежених бюджетом або законами гравітації. Якщо говорити про дизайн інтер'єрів, то необхідно максимально відмовитися від дверей, ручок, розширити простір для людей. Слід враховувати заходи перевірки, тому доречною буде інсталяція у вхідних групах датчиків зчитування температури тіла. Також важливо використовувати матеріали, які легко дезінфікувати та чистити. Ми мали досвід брендування вітрин вакантних магазинів, які з торгової галереї виглядають як функціонуючий об’єкт із усім обладнанням і товарами.

Незабаром може знадобитися створення віртуальних просторів із подібним рівнем опрацювання, зокрема інтер'єрів продуктових супермаркетів.

Таким чином, ми розуміємо, що вже потрібно починати думати над новим укладом життя і швидко пристосовуватися до змін.

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №2(199) березень 2020.

Також читайте авторську колонку Андрія Яцентюка «Tenant Handbook як запорука гарної репутації ТЦ».