03.08.2020

Переформатування та переоцінка цінностей: що буде з бізнес-центрами після карантину



			
Переформатування та переоцінка цінностей: що буде з бізнес-центрами після карантину

Мільйони компаній по всьому світу стали заручниками пандемії коронавірусу, яка закрила всіх вдома та змусила в лічені дні змінити звичні устої життя та роботи. Деякі бізнеси змогли налагодити дистанційну роботу, але вдалося це далеко не всім. Тому багато компаній повертаються до бізнес-центрів, але з новими вимогами до просторів.

Згідно з недавнім опитуванням консалтингової компанії CBRE Ukraine, в Україні масового переходу підприємств на віддалений режим роботи не очікується. Практично половина респондентів виступає проти такого формату роботи. Вони аргументують це зниженням продуктивності, нестачею соціального контакту тощо. «Реакція на віддалений режим роботи людей по всьому світу приблизно однакова: всі чекали, що роботи буде мало, не потрібно буде стояти в заторах, а виявилось, що доводиться працювати ще більше», – розповів Олексій Вжесінський, топменеджер компанії, що керує київським БЦ «Іллінський».

За його словами, після послаблення карантину багато орендарів починають повертатися до своїх офісів, але є частина компаній, яка відмовляється від оренди або вибирає менші за площею простори. На ринку з'являються вільні об'єкти, вакантність росте. Далеко не кожен бізнес-центр зараз може похвалитися напливом бажаючих зняти офіс. Попит, як правило, сконцентрований навколо об'єктів, які ще на етапі планування подбали про створення безпечного для здоров'я простору.

«Крім очевидних моментів, на кшталт соціального дистанціювання, дезінфікуючих засобів та падіння інтересу до формату відкритих просторів, на бізнес-центри чекає переоцінка цінностей і переформатування. Сучасний офіс повинен бути функціональним, безпечним і гнучким. Він має підтримувати сильні сторони бізнесу та допомагати команді досягати поставлених результатів», – прокоментував Олексій Вжесінський.

Робота в нових реаліях

У БЦ «Іллінський» карантин сприйняли як форс-мажорну обставину, яка рано чи пізно закінчиться, і тут же склали чіткий план дій. Потрібно було переформатувати роботу в нових реаліях, забезпечити безпеку орендарів і співробітників бізнес-центру, вирішити питання з технічним обладнанням і зрозуміти куди рухатись далі з поступовим послабленням карантинних заходів. Першочергово керуюча компанія подбала про соціальну дистанцію та безпеку простору. «Практично в кожній з 13 вхідних груп, які розосереджені по периметру будівлі, передбачено по два ліфти з системою вентиляції. Крім того, електроніка ліфта зараз налаштована таким чином, щоб при перевезенні людини кабіна рухалась без зупинок і додатково не підбирала людей. Це психологічно важливий нюанс в новій реальності», – пояснив Олексій Вжесінський.

У багатьох бізнес-центрах такого собі дозволити не можуть через велику кількість поверхів та щільність розміщення офісів. Однак в БЦ «Іллінський» всього шість поверхів, тому довго чекати ліфт тут не доводиться. До того ж, на кожному поверсі розташовується одна або максимум дві компанії. Робочі простори виконані у форматі flex office: ізольований офіс, який легко адаптується під запити конкретного орендаря.

Також в БЦ «Іллінський» подбали про генеральне прибирання та дезінфекцію місць загального користування за графіком. Ретельне вологе прибирання всього бізнес-центру відбувається тричі на день, один раз на дві години персонал проводить повну дезінфекцію ліфтів, а щогодини в спільних просторах протирають все, до чого могла торкнутися людина: поручні, турнікети, кнопки ліфта. Безперечно важливою стала безперебійна робота потужної припливної вентиляції, яка охолоджує або нагріває повітря та подає його в кожне приміщення окремо.

Офісне життя після карантину, на думку експертів ринку нерухомості, точно буде іншим. Орендарі посилять вимоги до фільтрації повітря та розмежування потоків, а керуючим компаніям доведеться трансформувати свої об'єкти відповідно до післякоронавірусної реальності. ℗