23.09.2021

Великі компанії переходять у коворкінги – дані дослідження



			
Великі компанії переходять у коворкінги – дані дослідження

23 вересня у межах конференції Coworking Ukraine 2021 були презентовані результати першого всеукраїнського дослідження ринку коворкінгів і гнучких офісів під егідою Асоціації коворкінгів України. Опрацювала дані консалтингова компанія у галузі комерційної нерухомості CBRE Ukraine.

«У структурі користувачів коворкінг-просторів і гнучких офісів зростає частка великих компаній. Наразі вона перебуває на рівні 11%, проте помітною є тенденція до зростання попиту на послуги з боку корпоративних клієнтів. Основну частку становить середній бізнес, а саме 35%. Зі свого боку малий бізнес та стартапи займають близько 20% відповідно», – йдеться у першому всеукраїнському дослідженні ринку коворкінгів і гнучких офісів.

Деякі великі компанії переглянули свою орендну стратегію та використали опцію переїзду в коворкінги. Зокрема з огляду на це, попит на гнучкі офіси демонстрував поступове їх відновлення та зростання вже починаючи з вересня 2020 року, і на сьогодні залишається стабільним.

Так, згідно з даними дослідження, до початку пандемії, заповнюваність у коворкінгах становила 80-90%. З травня по серпень 2020 року вона зменшилася до рекордних 50-60%. Наразі попит поступово відновлюється до антикризових показників і заповнюваність локацій становить у середньому 75%.

Також за останній рік спостерігаються зміни в планувальних рішеннях коворкінгів і гнучких офісів. Так, попит на open space зменшився в середньому на 50%. Загалом у структурі просторів open space займає близько 10% локації. Своєю чергою, закриті офіси охоплюють більшу частину простору – близько 55%. Крім того, респонденти зазначили, що попит на кабінети є основним джерелом доходу.

Ринок коворкінгів і гнучких офісів в Україні, зокрема в Києві, активно зростає упродовж останніх чотирьох років. За підрахунками CBRE Ukraine, станом на серпень 2021 року загальна пропозиція коворкінгів становила 96 000 м2, що становить 4,9% від загального об’єму якісних офісних площ на ринку.

Також дослідження показало, що в переважній більшості коворкінгів активно користуються різноманітними технологіями. У 78% локацій гнучких офісів використовують власні мобільні застосунки, метою яких є покращення загального досвіду резидентів і налагодження якісної взаємодії між клієнтами та менеджментом таких просторів.

Згідно з отриманими даними, 46% опитаних локацій для управління простором та автоматизації бізнес-процесів використовують платформу andcards. Частина респондентів заявила, що користується іншими популярними рішеннями для коворкінгів, такими як OfficeRnD. На противагу їм – 37% найближчим часом не планують покращувати свою операційну діяльність за допомогою зазначеного програмного забезпечення.

Анастасія Качан, старший консультант з офісної нерухомості CBRE Ukraine: «Гнучкі простори стають все більш актуальними в реаліях сьогодення, особливо з огляду на глобальну тенденцію до гнучкості в усіх життєвих аспектах. Протягом останніх 4 років обсяг пропозиції коворкінгів стабільно зростає. Наразі, під впливом пандемії, ми спостерігаємо експансію операторів не тільки в межах Києві, де вони були традиційно зосереджені, але й в регіони. Так, географія локацій розширюється, що, зі свого боку, призводить до стандартизації та підвищення рівня надання послуг. Додатковим фактором росту для гнучких просторів стає зміна в підходах до оренди з боку корпорацій – якщо раніше клієнтами коворкінгів здебільшого були представники ІТ та креативних індустрій, сьогодні все частіше послугами гнучких офісів користуються і представники корпоративного великого бізнесу».

Про дослідження

У дослідженні взяли участь оператори коворкінгів та гнучких офісів з усієї країни, загальна площа яких становить 70 000 м2. Щодо географічної структури – вони розташовані в Києві, Одесі, Дніпрі та Львові. Серед респондентів, 90% є українськими локаціями та 10% – міжнародними.

Результати дослідження були презентовані в межах конференції Coworking Ukraine. У гостей була можливість дізнатися від лідерів ринку про ефективне управління локаціями, побудову дружнього та дієвого ком’юніті, кейси масштабування бізнесу. Конференція завершилася нагородженням переможця в рейтингу «Народний Коворкінг».

З результатами дослідження можна ознайомитися за посиланням.

Медіапідтримка – Commercial Property.

Теги: коворкінгCBRE