10.06.2021

Зменшення шуму в офісі для продуктивності співробітників − поради від студії ZIKZAK



			
Зменшення шуму в офісі для продуктивності співробітників − поради від студії ZIKZAK

Акустичний диван Vitra. ФОТО НАДАНЕ ZIKZAK

Наразі є актуальною тема створення в офісі атмосфери, що налаштовує працівників на продуктивну роботу. Проте на заваді їй стають безліч чинників, одним із найголовніших є шум. Однак цей нюанс можна легко виправити.

Багато роботодавців помилково вважають, що їм потрібні креативні умови на робочому місці, щоб залучати кращі таланти. Але після тривалої праці в офісі співробітники все більше віддають перевагу не пивному саду чи гігантській стіні з цукерок, а приміщенню для сконцентрованої діяльності.

Згідно зі звітом* компанії Udemy, присвяченому чинникам, що відволікають на робочому місці, офісний шум – друга за поширеністю причина зниження продуктивності, яка поступається тільки балакучим колегам.

Студія ZIKZAK підібрала п'ять оптимальних рішень, які можна використати для створення акустичного комфорту в офісі.

1. Оберіть правильний дизайн робочого місця

Уникайте повністю відкритого простору. Іншими словами, open space може посприяти більшій гнучкості та співпраці, але властива йому відсутність контролю шуму може знизити продуктивність. Замість відкритого планування розгляньте офіс, спроєктований за концепцією activity-based working (ABW).

ABW-середовище ділиться на зони, де є спеціально відведені місця як для зустрічей і брейнштормів, так і для сконцентрованої індивідуальної роботи. Також можуть бути встановлені телефонні будки, де працівники мають змогу конфіденційно відповідати на аудіо- та відеодзвінки, не заважаючи колегам.

Ще одним ефективним кроком щодо зниження шуму може бути розміщення місць з інтенсивним рухом, таких як кімнати відпочинку, кухні та конференц-зали, якомога далі від робочих зон.

2. Оберіть відповідні офісні меблі

Сучасний офісний дизайн більше схиляється до мінімалізму з голими стінами та відкритими стелями. І хоча це дійсно створює «чистий», тобто не перевантажений деталями простір, проте також означає, що немає чому поглинати звук.

На щастя, популярність відкритішого та гнучкішого робочого середовища привела до збільшення доступності звукопоглинальних офісних меблів. Ці предмети, також відомі як акустичні меблі, що мають певні розміри та тканини, призначені для зниження шуму. Їх можна використовувати при створенні зони для спільної роботи, в якій працівники проводитимуть зустрічі.

3. Встановіть звукопоглинальні елементи

Окрім акустичних меблів можна встановити акустичні стельові острівці чи панелі. Острівці, горизонтально підвішені до стелі, ідеально підходять для робочих місць з обмеженим простором на стінах.

Вони не тільки знижують рівень шуму, а й керують реверберацією звуку.

Панелі ж підвішуються вертикально до стелі та якнайкраще підходять для високих офісів. Оскільки всі сторони цих елементів відкриті, вони мають велику площу поверхні та здатність поглинати звук.

У випадку, якщо офіс має низькі стелі, акустичні стінові рішення є гарною альтернативою стельовим панелям й острівцям.

4. Облаштуйте підлогу, яка мінімізує шум

Покриття підлоги ковроліном – один із найшвидших способів помітно знизити рівень шуму в офісі. Є безліч його видів, які відповідають вимогам як щодо догляду, так і з погляду естетики. Але ви не обмежені одним цим матеріалом.

Одна з альтернатив – вінілова плитка (ПВХ), популярність якої зросла за останнє десятиліття. Матеріал ПВХ доступний у широкому розмаїтті дизайнів, які можуть бути схожі на натуральний камінь або навіть тверду деревину, водночас мають безліч переваг перед обома покриттями. Його укладка, чистка й обслуговування коштують значно дешевше. Крім того, він міцніший, ніж деревина твердих порід або камінь, і служить довше. І, що найголовніше, ПВХ ефективніше поглинає звук, ніж інші варіанти підлогових покриттів із твердою поверхнею.

Також при проєктуванні офісу дуже важливо правильно підібрати покриття для зонування простору. Наприклад, для транзитних зон і місць із високою прохідністю добре підійде ПВХ: завдяки міцності він надовго збереже ідеальний вигляд. У переговорних кімнатах, кабінетах і зонах відпочинку обирають ковролін, виготовлений із міцних синтетичних волокон. Він відрізняється високою зносостійкістю та відмінними акустичними властивостями.

5. Додайте звукове маскування

У дослідженнях про вплив шуму на працездатність людини було виявлено, що переривчаста мова більше впливає на здатність виконувати когнітивні завдання (наприклад, працювати з числами, читати та розуміти текст), порівнюючи з безперервною мовою чи стороннім шумом. Проблема в тому, що саме переривчаста мова має велику варіацію гучності та ритму. А це означає, що за такого шуму нашому мозку важче налаштовуватися на виконання завдань.

Тож якщо попередні стратегії передбачають мінімізацію офісного шуму завдяки його зменшенню, то останній метод мінімізує його за допомогою системи звукового маскування. Звукове маскування – це навколишній звук, схожий на звук повітряного потоку, який спеціально розроблений з урахуванням частоти людської мови. Система маскування складається з динаміків, встановлених на стелі чи стінах. Динаміки не прибирають звук і не усувають весь мовний шум – вони просто зменшують відстань, на якій розмови можуть бути почуті та зрозумілі іншими, що називається радіусом відволікання.

Приділяючи увагу не тільки дизайну в офісі, але й акустичному комфорту, ви будете здатні підтримати ефективну роботу персоналу на високому рівні та навіть зберегти команду, створивши для неї оптимальні умови праці.

*2018 рік


cp213_37.jpg

Студія дизайну ZIKZAK
+38 (067) 370 84 45
ip@zikzak.com.ua
zikzak.com.ua


Стаття опублікована в журналі Commercial Property №5(213травень 2021.