10.04.2021

Слава Балбек: «Архітектура − це музика. Але в кожного архітектурного рішення має бути логіка»

Слава Балбек, засновник студії balbek bureau. ФОТО: ЄВГЕНІЙ АВРАМЕНКО

Галузь архітектурно-дизайнерських послуг розвивається разом із ринком нерухомості, зокрема комерційної. Разом із ним ця сфера переживає складні часи та трансформації, як, наприклад, під час пандемії. Слава Балбек, засновник студії balbek bureau, чиї проєкти офісів, готелів, ресторанів тощо відомі не лише в Україні, вважає, що нині галузь перебуває в перехідному періоді, а інерція пандемії повноцінно вплине на неї протягом року.

Інтерв’юер: Люсія Бондар


Ваше бюро працює на ринку архітектурно-дизайнерських послуг 13 років. Які основні події в історії компанії Ви можете назвати? Як саме вони вплинули на розвиток Вашого бюро?

Розвиток нашого бюро відбувається органічно. У нас не було ключових подій, які радикально змінили б історію компанії, наприклад, структуру чи підхід до проєктування. Природно, що історія ділиться на якісь етапи. Був етап, коли ми почали працювати з Ольгою Богдановою та створили 2b.group. За ним етап, коли вирішили працювати окремо та почали називатися balbek bureau та bogdanova bureau. Це ніяк не вплинуло на розвиток, на кейси, принцип замовлення, типологію. Ми завжди були універсальні, проєктували для всіх сфер. Просто щось ми починали робити раніше. Наприклад, квартири. Потім додалися ресторани, ще згодом – офіси. Я не хотів би виділяти це окремим розділом, тому що ми до цього йшли своїм шляхом. Нас ніхто не вчив реструктуризації. Ми не отримували ані бонусів, ані додаткових інвестицій. Я вважаю, що наш шлях становлення з моменту, де ми починали, і до моменту, де ми є зараз, пройшов досить органічно. У нас не було застою, не було горизонту. Ми постійно зростали, збільшували штат, змінювали тип команди та прийшли до цього поступово.


За ці 13 років роботи на ринку що було найскладнішим і чому саме?

Найскладнішим для нас було зрозуміти, які спеціалісти та на якому етапі потрібні. Команда у balbek bureau – найголовніша цінність, а її розбудова – найбільша відповідальність і виклик. Структура нашої майстерні заснована на методі спроб і помилок.


Як змінився ринок архітектурно-дизайнерських послуг України за цей період? Як змінився замовник, його запити, уподобання?

Наш клієнт помолодшав за весь цей час. У людей віком 23-35 років з’явився доступ до інвестицій, вони самостійно розпоряджаються фінансами. Це, безумовно, позитивно вплинуло на розвиток саме сучасного стилю в дизайні, сміливіших архітектурних рішень.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №3(211) березень 2021.