12.10.2020

Офіс майбутнього: безпечний, зелений і надихаючий

ФОТО: MONO ARCHITECTS

В епоху пандемії до організації простору варто ставитись з особливою відповідальністю. Наразі перед роботодавцями стоїть складне завдання – відвоювати співробітника у дистанційного режиму. Якщо офіси стануть безпечними та цікавими з точки зору інтер’єрних рішень, у цій битві вони здобудуть перемогу.

Текст: Вікторія Оскілко, засновниця, головна архітекторка, MONO architects


Суворий карантин вимушено перевів більшість офісних співробітників на віддалену роботу. Переваги та недоліки такого рішення оцінили всі. Згідно з опитуванням віддалених працівників, яке провела міжнародна компанія Nielsen, 52% респондентів хотіли б мати можливість працювати вдома, а 25% – виключно дистанційно. При цьому 72% нових віддалених працівників вважають, що вдома їхня продуктивність така ж, як і раніше, чи навіть більша. Відтак, робочі простори в домівках стали головним конкурентом бізнес-центрів. Але є завдання, які потребують синергії команди, тому ефективніше вирішуються у звичному просторі. Тож наразі роботодавцю необхідно виграти битву за співробітника, створити йому безпечне та комфортне середовище саме в офісі.


БЕЗПЕКА

На жаль, людство вступає в еру пандемій. Тож офіси мають виконувати функцію першого кордону в боротьбі з потенційною загрозою зараження. Сучасні технології та діджиталізація у змозі створити безпечний простір.

Так, вхідна група може бути оснащена дезінфікуючим тунелем із термодатчиком, який блокує відкриття дверей перед людиною з підвищеною температурою. Також хорошим засобом безпеки є відеокамери з температурними датчиками, що встановлюються на кожному поверсі та в усіх офісах.

Вхідні блоки будівель можна та варто переобладнати, щоб вони відкривались автоматично. Щодо пропускної системи, необхідно активніше впроваджувати безконтактні рішення, які мінімізують дотики до ручок дверей і кнопок ліфтів, наприклад, розпізнавання облич тощо. Обов’язковий пункт – безконтактні функції в санвузлах (двері, змив, диспенсери тощо).

Для облаштування офісу слід обирати матеріали та меблі, що легко дезінфікуються. Треба уникати пористих поверхонь, таких як натуральне дерево, – вони не переживуть численних обробок.

Окрім дезінфікуючих засобів рекомендують використовувати разові паперові килимки для робочих поверхонь, які викидають у кінці кожного дня.

Питання якості повітря, води та світла теж належать до безпеки. Навіть якщо столи співробітників стоять на великій відстані один від одного – це не врятує, адже люди дихають одним повітрям. Краще відмовитись від центральної системи вентиляції на користь автономної для кожного приміщення. Серед рекомендацій ВООЗ щодо мінімізації поширення коронавірусу – природна вентиляція, адже відкриті вікна збільшують швидкість повітрообміну.

Також обов’язковими стають не тільки дезінфекція 24/7 приміщень і поверхонь, але й повітря (антибактеріальні фільтри, UV-лампи, вбудовані в канальні системи вентиляції, тощо).

Продовження читайте в журналі Commercial Property №8(205) вересень 2020.