07.03.2021

Мистецтво вертикального зльоту – ринок ліфтів в Україні

Ліфт у сучасній будівлі вже не є окремим механізмом – це ціла вертикальна транспортна система, яка керує потоками пасажирів, сигналізує про неполадки та має у складі цілий набір IT-рішень. А дизайн ліфтів перетворюється у складову частину спілкування замовника із клієнтом. Освітлення, колір, плавність ходу непомітно створюють настрій і формують тональність подальшої співпраці ще до першого рукостискання. Про особливості ринку та тенденції розповідає Олексій Клетченков, директор і співвласник компанії «ФІНЛІФТ-К».


Коротко про компанію:

Компанія «ФІНЛІФТ-К» була заснована у 1999 році та за цей час встигла накопичити унікальний досвід роботи:

  • вона першою встановила в Україні ліфт без машинного приміщення у 1999 році;
  • встановила унікальні для України пасажирські ліфти із системою «шаббат» у 2009 році;
  • здійснила одночасний запуск в експлуатацію 60 одиниць обладнання під час відкриття ТРЦ River Mall у 2019 році в Києві.

Загалом за цей час компанією було реалізовано понад 420 проєктів, серед яких: ТРЦ River Mall, готель Hyatt Regency Kiev, ЖК Skyline, КВЦ «Парковий», Міжнародний виставковий центр.

Компанія ORONA – найбільший виробник комплектних ліфтів у Європі, була заснована у 1964 році в місті Сан-Себастьян (Іспанія). Наразі її штаб-квартира розташована в місті Ернані (Іспанія). Продукція компанії, як і раніше, виготовляється в Іспанії на двох заводах, що належать групі MONDRAGON, а дистриб'юторська мережа охоплює 100 країн світу.


Скажіть, як наразі виглядає ринок вертикального транспорту в Україні?

Почну з того, що наразі на ринку немає одного явного лідера. Є дочірні компанії трьох транснаціональних корпорацій-виробників ліфтів, а також велика кількість невеликих локальних підприємств, що продають усе. В Україні можна придбати обладнання безлічі виробників – європейських, китайських, турецьких. Забудовники на початковому етапі раді такій різноманітності, але тільки доти, доки не зіткнуться із проблемою післяпродажного сервісу.


Іспанська компанія ORONA є частиною потужної корпорації MONDRAGON. Проте донедавна вона була не дуже відома на ринку. Чому?

Побудова та налагодження будь-якої системи вимагає часу. Компанія ORONA була заснована понад 55 років тому, але вона доволі вимоглива у виборі партнерів. Тому фірма прийшла на наш ринок тоді, коли знайшла такого партнера в нашій особі. Ми ростемо органічно. Потребувалося підготувати інфраструктуру, налагодити систему замовлень і навчання персоналу, налаштувати правильні монтаж і сервіс. Відповідальність перед замовниками, які вклали в проєкт великі кошти, – важливий мотиватор у цьому питанні. Нерідко буває, що компанія може бути спеціалістом лише в одному – і це або сам продукт, або, наприклад, сервісні чи монтажні послуги. І тоді на замовника чекає непростий вибір – або хороше обладнання та жахливе управління проєктом, або, як ми це називаємо, «обладнання з обмеженими можливостями», в яке намагаються вдихнути життя професійні інженери. Ми хочемо, щоб нашому замовнику не доводилося робити такий вибір.


У чому Ви бачите основну відмінність компанії ORONA від конкурентів?

Насамперед це ставлення до питань безпеки та гарантій. Те, що має бути нормою для всіх постачальників. На жаль, більшість виробників цікавляться Україною тільки як ринком збуту нового обладнання, водночас після установки клієнт часто залишається сам на сам зі всіма складнощами експлуатації.

Навчання персоналу, проведення тренінгів для інженерів у власному навчальному центрі в Ернані – така база допомагає нам вирішувати технічні питання швидко, клієнт іноді навіть не помічає цього процесу. Торік частина навчання перейшла в онлайн-формат, у чому ми навіть виграли – тепер можна вчитися частіше та довше, не витрачаючи часу на перельоти. Представники заводу також неодноразово приїжджали на об'єкти в Україну, щоб переконатися, що все йде правильно, допомагали у вирішенні складних завдань.


Останнім часом багато говорять про енергоефективність та екологічність будівель. Як ORONA допомагає вирішити це питання?

Ліфти ORONA повністю відповідають вимогам сертифікатів «зеленого» будівництва LEED і BREEAM, і наш центральний офіс надає консультації для отримання відповідних документів. Але це далеко не все: у 2014 році компанія відкрила новий R&D-центр, частиною якого є ORONA Ideo – навчально-інженерний комплекс, що повністю забезпечує себе електроенергією. І ліфти відіграють у цьому далеко не останню роль. До речі, він успішно пройшов «зелену» сертифікацію.


Хто ваш клієнт?

Наш клієнт мислить категоріями та завданнями майбутнього. Він професійний у тому, що робить, і чекає того ж від інших. Він бачить перспективу за технологією, управління настроєм клієнтів за дизайном і команду за бізнесом. З таким клієнтом можна втілити в життя найсміливіші ідеї, тому що ми довіряємо один одному.


Які плани в компанії ORONA на 2021 рік?

Ринок житлової нерухомості постраждав менше від подій минулого року, тому більшість продажів припадатиме саме на такі проєкти, зокрема преміум-, бізнес- і комфорт-класів. Ми плануємо спільно з нашими замовниками ввести в експлуатацію ще як мінімум один торгово-розважальний центр, два готельні комплекси та два бізнес-центри. Також розвиватимемо програми навчання персоналу та розширюватимемося в регіонах. Уже є запит на проведення навчання із сусідніх країн, що також вселяє оптимізм – наш результат видно, а досвід – затребуваний.


У сусідніх країнах ORONA також активна?

У Польщі обсяг продажів ORONA у 2019 році становив понад 12 мільйонів євро. Для порівняння: за нашою оцінкою, весь ринок імпортованих в Україну ліфтів зараз коливається в межах 50-60 мільйонів євро. Тобто кількість обладнання, яку ORONA продає в сусідній країні, становить понад 20% усього ліфтового ринку України. У Болгарії такі ж цифри. Крім того, ця країна виступає флагманом у побудові бренду, оскільки додає в портфоліо ORONA таких клієнтів, як готель Hyatt Regency Sofia (Софія, Болгарія), що торік був введений в експлуатацію.


Вас можна привітати, Hyatt відомий своїми високими вимогами до устаткування готелів. А які ще відомі компанії вибрали співпрацю з ORONA?

Серед готельних операторів з ORONA співпрацюють також Accor Group, Kempinski Hotels, Crowne Plaza. Серед ритейлерів нашими постійними клієнтами є ZARA, IKEA, Marks & Spencer. Ми раді бачити, що імідж компанії стрімко зміцнюється, забезпечуючи приплив клієнтів, які хочуть бути впевненими в якості обладнання.


cp210_51.jpg

З питань співпраці звертайтеся за телефонами:
Офіс: + 38 (044) 230 02 15
Viber / WhatsApp / Telegram: + 38 (050) 356 89 74
Email: info@finlift.com