14.04.2023

Катерина Залозна, Fly Kids: «Ми віримо в перемогу України, тому не зупинятимемось у масштабуванні»

У період воєнного стану в бізнесів виникало питання: з чого починати відновлення життєдіяльності. «Мало хто мав чіткий вектор дій. Більшості доводилось корегувати етапи відновлення операційної діяльності», – згадує Галина Чоловська, експертка Colliers Ukraine у сегменті торговельної нерухомості. За її словами, рік потому вже можна спостерігати пожвавлення на ринку нерухомості в безпечніших регіонах, що віддалені від територій, де проходять активні бойові дії, та стабілізацію товарообігу орендарів деяких сегментів порівняно з довоєнним часом, певна річ, з розрахунку національної валюти. Позитивні зрушення спостерігаються й у секторі розваг, зокрема дитячих центрів, попри те, що воєнний стан значно вплинув на такий бізнес. Наприклад, після початку повномасштабного вторгнення мережа сімейно-розважальних комплексів Fly Kids була змушена зупинитися. З часом оператор зрозумів, що треба рухатись далі, відновив роботу більшої частини своїх локацій і створює нові об'єкти в Україні. За словами Катерини Залозної, генеральної директорки Fly Kids, основна стратегія компанії нині – продовжувати розвиток, використовувати на максимум отримані знання.


Розкажіть про вашу компанію. Як давно ви працюєте на ринку? Скільки об'єктів нараховує мережа? 

Fly Kids – це найбільша мережа сімейно-розважальних комплексів в Україні. Ми працюємо на українському ринку з 2013 року. До початку війни мережа сімейно-розважальних центрів нараховувала 17 об’єктів загальною площею 49 250 кв.м. Нині приймають відвідувачів тільки 13 парків, представлених у містах: Київ, Львів, Кременчук, Запоріжжя, Кривий Ріг, Чернігів, Рівне, Черкаси та Одеса. Призупинена робота комплексів у Харкові, Сєвєродонецьку (Луганська область), Мелітополі (Запорізька область) і Маріуполі (Донецька область).

Map.jpgЯк ви вибудували роботу СРК Fly Kids після початку повномасштабної війни?

Після початку повномасштабного воєнного вторгнення рф в Україну робота всіх об'єктів мережі зупинилася. Авжеж була пауза в ухваленні рішення, як рухатись далі. З часом, коли емоційний стан стабілізувався, були вирішені питання безпеки близьких людей, ми з командою зрозуміли, що треба рухатись далі в напрямі відновлення бізнесу. Ми вчилися працювати в нових реаліях. Складно було спрогнозувати подальший воєнний та економічний стан країни, купівельну спроможність і розвиток бізнесу, тож було ухвалено рішення відновлювати роботу почергово. Насамперед у безпечніших містах: Львові, Рівному, Черкасах. Поступове відкриття 2/3 об'єктів тривало до червня 2022 року.

Які проєкти постраждали від воєнних дій чи залишилися на окупованих територіях?

Внаслідок воєнних дій були повністю зруйновані дитячі розважальні центри в Маріуполі та Сєвєродонецьку, частково зруйнований об'єкт у Харкові (очікується відновлення). СРК у Мелітополі вцілів, але захоплений і на його території ведуть діяльність колаборанти. Ми віримо в перемогу над країною-агресором і не залишаємо надій повернутись до управління цим СРК.

Як змінився штат співробітників?

Зберегти повний штат довоєнного періоду, звісно, не вдалося, але в компанії залишився весь керівний склад і ключовий персонал, який володіє знаннями у спеціалізованих напрямах, що дало змогу відновити бізнес і втриматись на плаву. 

Ми були вимушені переглянути порядок заробітних плат для співробітників офісу. На перше півріччя 2022 було узгоджено дисконтування: для топменеджменту – на 70%, для співробітників – на 50%. Працівникам СРК заробітна плата не переглядалась, виплати були у 100% розмірі, а восени 2022 року підлягли індексації. Водночас були повністю відновлені виплати всім співробітникам офісу. 

Всі співробітники, котрі були вимушені змінити місце проживання, були працевлаштовані в інших містах.

Розкажіть про соціальну місію компанії з початку війни. 

Ми, як і всі українці, допомогаємо наближати перемогу всіма можливими способами. Коли почалася війна, нашим співробітникам були передані продукти харчування з наших складів, частину продукції надали територіальній обороні. Також ми долучаємось фінансово, допомогаємо волонтерам і знайомим, що вступили до лав ТрО та ЗСУ. Беремо участь у допомозі дітям, які постраждали від війни, співпрацюємо з благодійними фондами.

Нині для дітей, чиї батьки стоять на захисті України, в армії чи ТрО, ми надали можливість відвідувати сімейно-розважальні комплекси безкоштовно. Допомагаємо й вимушено переміщеним особам, для яких діє знижка 50% у всіх СРК Fly Kids. 

Як відбулося відновлення роботи? Якої стратегії в роботі ви дотримувалися?

Відновлення роботи СРК відбувалось почергово, з другої половини березня до червня 2022 року ми відкрили ті парки, які не були пошкоджені чи захоплені. 

Ми намагались утримати баланс між усіма складовими ланцюга – від залученого персоналу до постачальників та орендодавців. З усіма учасниками процесу ми змогли знайти компромісні рішення. Система стабільна тоді, коли всі економічні показники перебувають у нормі. 

Як змінився потік клієнтів? Як відбувається відновлення трафіку? 

Спочатку потік клієнтів впав до критичного мінімуму: 10% від показника довоєнного часу, влітку оптимізувався до 35%, восени зріс до 49%, навесні 2023 року досягли показника 79%. Звісно, не всі парки мають однаковий трафік відвідувачів, у деяких регіонах він становить 50-60%, десь досягає 100%, в поодиноких об’єктах відвідуваність переважає навіть довоєнні показники. Показник трафіку чутливий і значно зменшується залежно від кількості та тривалості повітряних тривог, обстрілів, вимкнень світла й інших подій, зумовлених війною.

Які інструменти ви використовуєте для залучення клієнтів?

Основні інструменти, які залучаємо, – це пакетні пропозиції, що охоплюють кілька послуг одночасно і пропонують знижку. У такий спосіб ми надаємо змогу зацікавленій аудиторії організувати день народження, корпоратив чи інше свято, провести час у СРК. 

Крім того, наша компанія використовує digital-просування, адже ми живемо в епоху технологій і багато наших клієнтів хочуть придбати послугу онлайн. 

Головне – Fly Kids намагається бути для своїх маленьких клієнтів та їхніх батьків тим місцем, де хочеться провести гарно час та куди хочеться повернутися.

Яка стратегія розвитку бренду Fly Kids у період війни? 

Основна стратегія під час війни – не стояти на місці, страхуючись очікуванням. Ми набули величезного досвіду ще після карантину. Війна також дала свої уроки. Ми використовуємо на максимум отримані знання, продовжуємо розвиватися й відкривати нові локації. Розширили команду, здебільшого спеціалістів із розробки програмного забезпечення, а також відділ маркетингу. Це дає змогу зрушити з місця за внутрішніми, а також маркетинговими напрямами – програма лояльності для відвідувачів, мобільний додаток, розширення функцій на сайті тощо. 

Ми впевнені у ЗСУ, віримо в перемогу України, тому не зупинятимемось у масштабуванні. 

Які нові відкриття ви плануєте найближчим часом?

Цьогоріч у планах – реалізувати 8 проєктів у таких ТЦ/ТРЦ, як Victory Plaza (Кривий Ріг), «Сім’я» (Одеса), «Ашан Rive Gauche» (Київ), Riviera Shopping City (Одеса), «Велес» (Івано-Франківськ), «Караван» (Дніпро), NEO PLAZA (Дніпро).

Більшість із цих розважальних центрів перебувають на етапі проєктування. Площа об’єктів у Riviera Shopping City в Одесі та в «Ашан Rive Gauche» у Києві становитиме до 3000 кв. м. Вони міститимуть інноваційні батутні комплекси, власний фуд-корт (суші-бар, бургер-бар, кенді-бар), сімейний ресторан, а також невеликі, але цікаві магазини іграшок.

Якщо є пропозиції щодо оренди приміщень, звертайтесь на електронну пошту: flykidsarenda@gmail.com ℗