24.03.2020

Евеліна Галоян: «З поширенням СOVID-19 вкрай важлива злагоджена робота кожного постачальника засобів гігієни та дезінфекції»

Всесвітня організація охорони здоров’я визнала спалах нового коронавірусу SARS-CoV-2 пандемією. Він усе більше поширюється і несе загрозу багатьом. Основним джерелом зараження є поширення вірусу від людини до людини. Але фахівці також вважають, що SARS-CoV-2 може передаватися під час дотику до заражених поверхонь або об'єктів. Чистота й гігієна, як ніколи, відіграють найважливішу роль у безпеці людини.

Евеліна Галоян, директор компанії «Бетта-Сервіс», національного постачальника професійних засобів для гігієни, чистоти та дезінфекції, закликає всіх гравців ринку до злагодженої, оперативної роботи, щоб забезпечити безперебійні поставки засобів особистої гігієни та дезінфекторів усім бізнесам в Україні.


Найголовніше питання: чи готова компанія, чи є продукція на складах?

Хочу відразу заспокоїти: у нас ситуація під контролем. Продукція на складах є. У нас, як і скрізь у світі зараз, є труднощі з засобами для дезінфекції. Але ми весь минулий і початок цього тижня постійно займалися цим питанням і завершували роботу саме в напряму організації поставок, додаткових замовлень та імпорт-заміщених товарів. Деякі позиції в дезінфекції рук ми замовили нашим постачальникам в Україні, щоб попередити можливі перебої з поставками з Європи.

Важливо відзначити, що ситуація з коронавірусом не була для нас несподіваною, і зараз це дає нам певну перевагу. Ми тісно пов'язані з всесвітньою асоціацією INPACS, майданчиком, на якому об'єднані всі великі світові виробники професійної продукції для гігієни та чистоти, а також найбільші імпортери. Перші сигнали з Європи ми отримали тижні 2-3 тому й зрозуміли, що європейська ситуація повториться у нас, і почали готуватися.

Наразі ми привозимо в Україну регулярний обсяг товарів. Нам складніше отримати від постачальників екстра, тобто не запланований раніше обсяг. Передусім це стосується групи дезінфектантів, рукавичок і масок. Але вірю, що це питання часу. Кожен із виробників збільшує обсяг випуску продукції, перелаштовує лінії на потрібний асортимент.


Що конкретно було зроблено?

Не секрет, що у нас велика частка товару особистої гігієни та засобів для дезінфекції – це імпорт. Ми завозимо в Україну продукцію топових закордонних виробників, що відповідає всім міжнародним і державним санітарним вимогам. Два тижні тому з Німеччини надійшов перший сигнал про те, що в цій країні національним виробникам на державному рівні був заборонений експорт товарів особистого захисту. Й буквально через кілька днів ми отримали більш розгорнуте подібне повідомлення від багатьох виробників зі штаб-квартири INPACS.

Це був сигнал для нас переглянути графік поставок, збільшити кількість замовлень і машин в Україні. Також паралельно ми аналізували найактуальніші за даної ситуації позиції, які можуть потрапити в зону ризику нестачі, і страхувалися, зробивши замовлення внутрішньому виробнику в Україні. Таким чином, ми запустили нову позицію в асортименті – дезінфектант для рук в об’ємі 5 літрів та 1 літр. Тут для нас була вкрай важлива дієвість засобу, надійність постачальника, наявність аналізу засобу державними службами та наявність усіх дозвільних документів.


Ви піднімаєте ціни у зв’язку з коливанням курсу та пандемією?

Компанія «Бетта-Сервіс» наразі виконує всі зобов'язання з постачання в роботі з поточними клієнтами. Це важливо та варто підкреслити. Що стосується підняття цін, нами було прийнято рішення, що зараз ми не піднімаємо ціни, незважаючи на падіння курсу гривні й з огляду на соціальну ситуацію, пов'язану з підвищеним попитом через коронавірус. Сподіваюсь, ми зможемо підтримувати це рішення максимально довго, а необхідності його переглядати не виникне. Однак гарантій немає.

Ми також ведемо переговори з виробниками та спільно намагаємося знайти рішення, яке дозволить нам піти назустріч клієнтам (багато з них призупинили роботу повністю, хтось максимально скоротився) і підтримати їх з нашого боку.


У яких засобах клієнти зацікавлені в першу чергу і хто ці клієнти зараз? Чи є ризики перебоїв у постачанні товарів для них?

Ситуація наразі мало прогнозована. Припущення та прогнози можуть не відображати стан речей через тиждень або кілька днів. Тому висловлюю своє бачення станом на сьогодні.

З боку наявності всього асортименту товарів ми ризиків не бачимо. У категорії дезінфекції  ризик є, його, впевнена, розуміють усі гравці ринку. Ми намагаємося працювати на випередження. Виробники в усьому світі збільшують обсяги виробництва та відвантаження йдуть. Внутрішні виробники підтверджують готовність відвантажувати продукцію при підвищенні запиту.

Із введенням повного карантину, наша місія зараз – підтримувати медичний сегмент клієнтів, ресторани, які працюють на винос і доставку, готелі, де проживають або «застрягли» гості у зв'язку з закриттям кордонів, банківську сферу й інші напрями, які підтримують життєдіяльність населення. Звичайно, наразі у всіх червоною лінією йде запит на дезінфекцію як персональну – мило та дезінфектори для рук, так і очищення та дезінфекція поверхонь. Другим «гарячим» напрямом йдуть дезінфікуючі серветки, рукавички, маски. Важливий напрям – різні диспенсери для миючих і дезінфікуючих засобів. Ще є чималий запит на паперові (одноразові) рушники та серветки.


Хочу звернути увагу на важливу інформацію. Багато хто не усвідомлює, що ми можемо допомогти собі не лише дезінфекцією. Ми прагнемо пояснити це кожному клієнту та намагаємося зменшити непотрібну дезінфекцію. Всі повинні діяти відповідально. Правильна очистка не інактивує вірус, але видаляє його з поверхні. Очищення поверхні кілька раз на день ефективніше, ніж дезінфекція один раз на день.

Також є помилки під час миття рук. Наразі ми готуємо детальну інформацію про це. Але вже хочу сказати, що правильне миття також видаляє вірус з рук і немає необхідності в дезінфекції для захисту від вірусу. Рукавички – це теж непоганий спосіб для запобігання забрудненню рук.

Повертаючись до ризиків: так, існує ризик повного закриття кордонів України, що вплине на кількість товару, який імпортується, й одночасно на ввезення сировини для внутрішнього виробника. Але не думаю, що наші товари потраплять до списку повної заборони для ввезення в Україну, оскільки вони набувають статусу першої необхідності сьогодні.

Так само є ризики для бізнесу: стан карантину точно не кращий час для успіху компаній. Діяльність заморожена чи здійснюється частково, бізнес втрачає гроші, і тут питання: як довго триватиме цей стан і чи буде підтримка  від держави за прикладом багатьох країн у Європі й не тільки?


Як у вас проходить карантин? Ви працюєте?

Дослухаючись до рекомендацій МОЗ України, ми повідомили співробітникам про зміну режиму роботи з 17 березня; одночасно відділ маркетингу підготував повідомлення для клієнтів і розмістив інформацію на наших офіційних ресурсах.

Ми розуміємо соціальну відповідальність і необхідність цих заходів для якнайшвидшого закінчення пандемії. Але наша робота є частиною безпеки наших клієнтів і гостей їх закладів, громадських місць. Ми будуємо процеси таким чином, щоб мати можливість приділити увагу кожному й обробити кожен запит або звернення в нашу компанію. Усі наші роботи та домовленості виконуватимуться в штатному режимі, терміни реалізації залишаться незмінними. Ми робимо все можливе, щоб стати надійним партнером для кожного клієнта, щоб наша співпраця зміцнилася.

Також скажу про виробників, з якими ми працюємо. З усієї Європи ми отримуємо листи з підтвердженнями, що навіть за найсуворіших заходів у своїх країнах, чи то карантин або надзвичайний стан, вони продовжуватимуть працювати й виробляти товар.


Які рекомендації для бізнесу? Як уберегти своїх гостей?

Як говорить Центр з контролю та профілактики захворювань у США, хороші гігієнічні звички все ще є найкращим засобом у боротьбі з коронавірусом

А правильна гігієна завжди була основою нашої роботи. Тому я вірю, що наші клієнти в цьому плані прекрасно підготовлені. На старті співпраці і при супроводі клієнта ми проводимо змістовні тренінги як з очищення та дезінфекції приміщень, так і тренінги з правил особистої гігієни.

Що додатково потрібно зараз? Багато хто вже знає, але краще повторитися. Передусім – ізоляція. Якщо в приміщенні більше однієї людини, необхідно забезпечити між ними відстань більше двох метрів. Важливо зробити частішою процедуру миття підлоги та поверхонь вище підлоги, особливо таких місць, як ручки дверей, крани, вхідна група, стільниці, кнопки ліфта й виклику ліфта, поручні, кулери для води та прилеглі до них місця. Встановити додатково засоби для миття та дезінфекції рук.

Забезпечити персонал і відвідувачів захисними засобами, доступом до води, мила, засобів дезінфекції, паперових одноразових рушників і серветок. Детальніші рекомендації дивіться на наших відкритих джерелах: сайті й офіційній сторінці в Facebook.


Що Ви хотіли б сказати своїм співробітникам і клієнтам, гравцям ринку гігієни та чистоти?

Складне питання. Це безпрецедентна ситуація, і зараз іде справжня перевірка як наших знань як експертів гігієни та чистоти, так і нашого вміння швидко й злагоджено працювати і надавати клієнтам кращий сервіс навіть у такий непростий час. Я і вся наша команда топ-менеджерів щодня повторюємо співробітникам: ми повинні бути спокійні й транслювати це своїм клієнтам.

У найскладнішій ситуації ми знайдемо вихід і запропонуємо якщо не 100% відповідь на запит, то кращу альтернативу на сьогодні. Закликаю всіх гравців нашого ринку бути відповідальними! Адже нині, як ніколи раніше, важлива оперативна робота в поставках засобів гігієни та дезінфекції.


betta.png


+38 (044) 394 94 00

www.bettaservice.com.ua