30.12.2020

Договір франчайзингу в готельному бізнесі: на що слід звертати увагу власнику нерухомості?

Будь-який інвестор, який розглядає можливість інвестування в готельний бізнес (будівництво нового чи придбання наявного активу), на певному етапі реалізації проєкту замислюється щодо необхідності звернення до однієї з відомих готельних мереж, щоб отримати право використання визнаного в індустрії бренду й у такий спосіб, серед іншого, максимізувати дохід і вирішити масу інших важливих питань.

Текст: Тімур Бондарєв, керуючий партнер, адвокат, керівник практики нерухомості та будівництва юридичної компанії Arzinger


Отримати прапор відповідного бренду на власну готельну нерухомість можна на підставі різних договірних конструкцій, починаючи від доволі відомого всім підприємцям договору оренди та завершуючи досить специфічними схемами на кшталт договору управління, договору франчайзингу чи їх комбінації.

Наш досвід роботи в цій галузі демонструє, що з різних причин українські власники нерухомості доволі некомфортно почуваються в класичній конструкції договору управління готелем (Hotel Management Agreement), оскільки цей документ передбачає повну передачу ключів від активу готельному оператору, відтак власник втрачає право на будь-яке втручання в операційну діяльність протягом досить тривалого періоду часу (20-25 років). Саме тому, за нашими спостереженнями, на поточному етапі розвитку українського ринку нерухомості ідеальною альтернативою є договір франчайзингу, який дає змогу власнику, за бажання, досить глибоко занурюватись в операційну діяльність і, таким чином, тримати руку на пульсі бізнесу.

За усталеною в українському бізнесі традицією, бізнесмени починають читати договір і залучати до аналізу професіоналів лише після його укладення та виникнення проблем із його виконання. Отже, для того щоб допомогти власникам готелів запобігти типових помилок, пов’язаних з отриманням права управління готелем «під іноземним прапором», у цій статті я спробую акцентувати увагу на основних аспектах укладення відповідної угоди.

Для багатьох власників розуміння цього договору не виходить за межі основних економічних показників, таких як роялті, термін дії та можливі key money (англ. – плата за входження). Водночас договір франчайзингу містить суттєво більше важливих положень, яким слід приділити особливу увагу, ніж здається на перший погляд.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №11(208) грудень 2020.