15.02.2020

Commercial Construction: «Вузькоспрямованість компанії обумовлює її експертність»

Вадим Петроченко, засновник Commercial Construction

ФОТО: COMMERCIAL CONSTRUCTION

«На ринку будівництва нас знають як експерта в сфері retail, HoReCa й entertainment, а також як компанію, здатну знайти вихід навіть із найскладнішої ситуації», – розповідає про Commercial Construction її засновник Вадим Петроченко. Серед її клієнтів – Samsung, Danone, McDonald's, MULTIPLEX, Miele, Vapiano, Mango, Dior, Guess, U.S. Polo Assn, Baldessarini, Cacharel і багато інших міжнародних брендів.


Розкажіть про групу компаній Partner Group. Коли вона була заснована і як відбувався її розвиток?

Група компаній Partner Group представлена на ринку України вже понад 16 років. Її історія створення починалася з двох партнерів й однієї мрії, яка переросла в одну з провідних ремонтно-будівельних груп в Україні зі зростаючою присутністю в Європі.

Я працюю в будівельній сфері 20 років. У 2000 році ми починали діяльність з ремонту приміщень будівельного інституту, пізніше – квартир, а в 2004 році заснували компанію, яка спеціалізується на ремонті комерційних об'єктів (у цей момент вона спеціалізується на офісному сегменті). Далі ми створювали підрозділи (меблеву компанію, проєктне бюро, студію дизайну, інженерні компанії, металоцех, автопарк, ін.), необхідні для комплексності вирішення завдань наших замовників. Тепер Partner Group може запропонувати послуги від створення концепції, дизайну, проєктування, будівництва, оснащення меблями, торговельним устаткуванням, декорування до якісного сервісу об'єкта в процесі експлуатації. У нашу групу входить більше десяти компаній, сфера діяльності яких тісно пов'язана між собою.


У портфелі Partner Group є компанія Commercial Construction. Розкажіть, що входить у сферу її відповідальності?

Компетентність й експертність компанії безпосередньо залежать від її вузькоспрямованості. Якщо ми говоримо про Commercial Construction – це експерт у роботі з об'єктами сфери retail, HoReCa й entertainment.


Як компанії Commercial Construction вдається зберігати гарну репутацію на ринку?

Безумовно, на нашу репутацію впливає низка складових. Основоположною є довіра клієнтів, обумовлена нашим підходом до роботи. Ми чітко виконуємо все, про що домовлялися, при цьому дотримуючись термінів і якості. Репутація для нас є неодмінною умовою в бізнесі. Також на ринку нас знають як компанію, здатну знайти вихід навіть із найскладнішої ситуації. Головна перевага Commercial Construction для замовника полягає в тому, що ми забезпечуємо довгий цикл співпраці в межах проєкту: від моменту проєктування і будівництва до введення в експлуатацію та подальшого обслуговування об'єкта.


Як Ви вважаєте, наскільки впевнена лідерська позиція і самовдосконалення власника компанії впливають на її статус? Розкажіть, як це відбувається в Commercial Construction.

Управлінець повинен своїм прикладом задавати динаміку компанії, а також вміти тримати життєвий баланс між, у моєму випадку, роботою, сім'єю та спортом. Фізична дисципліна допомагає мені в бізнесі. В роботі, як і в спорті, необхідно поставити мету, потім прокласти до неї шлях, після – ставити дедлайни й непорушно їх дотримуватися. Завдяки цьому й відбувається рух уперед. Окрім занять спортом я також відвідую різнопрофільні заходи, пов'язані як з бізнесом, так і з іншими цікавими для мене сферами життя. Мене приваблює все, що робить людину більш експертною в тій чи іншій сфері.


Компанія Commercial Construction працює на багатьох закордонних ринках. Як відбувається пошук клієнтів за кордоном? Які конкурентні переваги українських підрядників порівняно з іноземними, зокрема європейськими?

Наразі ми працюємо на території Європи та СНД. Наша історія виходу за межі України почалася з Польщі в 2016 році. Далі була Австрія, пізніше – Німеччина та Швеція. Зараз ми працюємо в семи країнах Європи. Активна діяльність на іноземних ринках відбувається і зараз. У грудні ми завершили роботу над магазином у Швеції, двома барами в Австрії та двома магазинами в Польщі. Ми отримуємо замовлення від іноземних компаній виключно завдяки рекомендаціям клієнтів. Представництва нашої фірми нині є в Польщі в містах Краків і Варшава. Незабаром ми плануємо розширення – відкриття офісу в Австрії, пізніше – в Німеччині, оскільки звідти надходить велика кількість замовлень.

Окрім того, наша активна діяльність в Європі пов'язана з тим, що європейські будівельні компанії не відрізняються особливою швидкістю виконання замовлень, на відміну від українських фірм. Ті проєкти, над якими європейці працюють п’ять місяців, ми реалізовуємо за 2-3 місяці максимум. Адже ми розуміємо, що швидкість впливає на економічну вигоду замовника. Також вирішальним фактором у цьому питанні є вартість робіт, яка у наших компаній мінімум на 30% нижча, ніж у європейських.


Над якими проєктами компанія Commercial Construction працює в цей момент? Опишіть докладніше ці проєкти та Вашу роль у їх реалізації.

В усіх проєктах ми виступаємо виключно генпідрядником. Це дає нам можливість контролювати й відповідати за весь об'єкт в комплексі, що завдає менше турбот замовнику. Таким чином, ми усуваємо головний біль в інвестора, на ньому залишається лише питання щодо фінансування проєкту. Ми виконуємо повну координацію об'єкта, його управління, всі будівельні, інженерні та погоджувальні роботи.

Наша компанія весь час перебуває в потоці реалізації таких проєктів, як спортивні комплекси, розважальні зони, ресторани та ритейл. Якщо виділити з них найцікавіший саме в цей момент з точки зору складності, тобто коли реалізація відбувається в обмежених умовах, з важкими погоджувальними процедурами, кардинальними змінами інженерії або непростими елементами оздоблення, то прикладом буде Milk Bar у київському ЦУМі. Складність полягає в тому, що ЦУМ – це історична будівля із суворим технічним контролем. Вона вміщує безліч інженерних систем, розміщених безпосередньо близько одна до одної. Тому якщо там доводиться щось змінювати, то від цього можуть постраждати інші простори. Також цікавим прикладом є ресторани McDonald's, які ставлять перед будівельними компаніями дуже стислі терміни як для об'єктів такого типу. Якщо тривалість ремонту стандартних закладів може досягати восьми місяців, то у McDonald's цей період не повинен перевищувати 45 днів, оскільки день роботи ресторану в середньому оцінюється в мільйони гривень. Однак ми не боїмося труднощів, нам це подобається, оскільки лише в їх вирішенні й здобувається той найцінніший досвід.


Розкажіть про плани компанії Commercial Construction на найближчу перспективу.

У наші плани входить самовдосконалення, робота над цікавими об'єктами, а також вихід на нові ринки. Ми вже ведемо переговори із замовником із Латвії, а також плануємо роботу над великим рестораном і мережею траторій у Польщі. Також нас цікавить колаборація з дизайнерами – трендсеттерами ринку, оскільки ми бачимо шляхи об'єднання нашого досвіду з їх баченням трендів. Нашим первинним завданням є створення нових комфортних, сучасних і розумних об'єктів нерухомості. Насамперед вони мають бути безпечними й продуманими щодо дизайну й інженерії. Також важливим фактором є їх естетичне оформлення, що впливає на вигляд міста загалом. До того ж, хотілося б бачити більше екологічних об'єктів нерухомості. Адже в Україні майже немає проєктів, побудованих із екологічно чистих матеріалів, які не завдають шкоди здоров'ю людей. Тому в наші плани входить розвиток у напрямі екологічного будівництва. Я думаю, що якщо минуле індустріальне століття забруднило атмосферу, відповідно це сторіччя повинне її очистити та дивитися в бік екологічності. ℗


Інтерв'ю опубліковане в журналі Commercial Property №1(197-198) січень-лютий 2020.