09.12.2021

Проєктний менеджмент: inhouse чи outsource?

Будівельний майданчик штаб-квартири Zeppelin Ukraine (Вишневе, Київська область). ФОТО НАДАНЕ DELTA UKRAINE

У міжнародній практиці до управління проєктом нерухомості майже завжди залучається зовнішній проєктний менеджер. В Україні це є малопоширеною практикою: девелопери воліють залишати ці функції за собою. У чому причини та що краще – власна команда (inhouse) чи зовнішня компанія або фахівець (outsource)?

Текст: Оксана Бабенко

За даними компанії OV Project Management, у міжнародній практиці до управління девелоперським проєктом нерухомості або його моніторингу майже завжди залучається зовнішній проєктний менеджер чи сервеєр. Найчастіше за послугами таких фахівців звертаються з метою комплексного, системного управління нерухомістю на всіх етапах життєвого циклу об'єкта; інвестори, що не мають достатнього досвіду; девелопери, яким необхідна думка сторонніх спеціалістів; або ж із метою аудиту, контролю якості робіт і термінів виконання.

В Україні ситуація протилежно інша: нині на нашому ринку залучення сторонніх компаній чи фахівців із проєктного менеджменту є малопоширеною практикою. І хоча в динаміці останніх декількох років помічається збільшення попиту на послуги зовнішніх менеджерів, проте частіше українські інвестори чи девелопери залишають ці функції за собою, створюючи у структурі відповідний підрозділ чи формуючи відповідні служби або команди під той чи інший проєкт. «Або є ще практика об’єднання кількох гравців ринку над створенням одного проєкту, де відбувається поділ функцій з управління ним між його учасниками», – додає Анна Лаєвська, комерційний директор «Інтергал-Буд».

Сама ця компанія, яка спеціалізується на житловій і комерційній нерухомості, наприклад, воліє замикати всі етапи підготовки, реалізації, девелопменту та постпродажного сервісу на собі. Як розповіла Анна Лаєвська, стратегія «Інтергал-Буд» – це експертна внутрішня команда, яка працює над кожним фронтом робіт, а також залучення окремих сторонніх консультантів на проєктні роботи.

Приблизно такий же підхід і в UDP. Проєктний менеджмент у цій девелоперській компанії, зокрема її напряму інноваційних парків, повністю внутрішній. Зі зростанням кількості та масштабів проєктів вона формує офіс управління. Це дає змогу стандартизувати підходи й ефективніше керувати портфелем нерухомості. Як розповів Віталій Мельник, віцепрезидент UDP, компанія не залучає зовнішніх фахівців при реалізації своїх проєктів. Її підхід – це орієнтація на постійний розвиток і вдосконалення навичок штатних працівників, їх навчання на спеціалізованих зовнішніх програмах та у внутрішньому середовищі.

А от група компаній «Строй Сіті Development Group», що будує і житлову, і комерційну нерухомість, уже співпрацювала зі сторонніми спеціалістами. «Попри те, що ринок проєктного менеджменту в Україні тільки починає розвиток, він уже є досить ефективним і затребуваним, і компанії, що займаються такою діяльністю, надають дуже якісні послуги», – каже Єгор Масленніков, засновник «Строй Сіті Development Group». Утім цей девелопер все ж таки надає перевагу власним співробітникам, які заглиблені в його внутрішні процеси, знайомі з його проєктами, розуміють специфіку завдань і модель керування.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №11(219) листопад 2021.

Передплата на журнал