02.09.2020

Коронатерапія для торгових центрів

В ТРЦ Ocean Plaza запропонували орендарям дисконтні умови до кінця третього кварталу 2020

ФОТО: ТРЦ OCEAN PLAZA

Торговельна нерухомість і ритейл зазвичай найпершими відчувають кризові тренди, але й найпершими демонструють відновлення. Звісно, поки що рано підбивати підсумки впливу карантину на ці сектори та говорити про те, що вони оговталися від вимушеного тимчасового закриття. Однак щодо київського ринку, позитивним є те, що песимістичні очікування не справдились.

Текст: Тетяна Антонюк


2,5 місяці, із середини березня до кінця травня, столичні торгові центри майже не працювали. Примусова зупинка бізнесу та невідомість, пов'язана з карантином, змушували розглядати песимістичні сценарії. Втім, судячи з перших місяців після відновлення роботи ТЦ/ТРЦ, такі прогнози не справдилися: поки на ринку не помічено ні гучних закриттів магазинів, ні істотного зростання вакантності, ні драматичного падіння ставок оренди. Крім того, результати діяльності деяких об'єктів після зняття обмежень навіть кращі, ніж очікувалося.

Наприклад, у деяких ритейл-операторів спостерігалося зростання товарообігу порівняно з аналогічними періодами минулого року чи з докарантинними показниками. При цьому, як кажуть у консалтинговій компанії Colliers International (Україна), в перший місяць після локдауну, тобто в червні, рекордні продажі фіксував сегмент швидкої моди (fast fashion) завдяки відкладеному попиту. «Однак вже за місяць, у липні, товарообіги ритейлерів продемонстрували помірний спад», – говорить Олександр Носаченко, керівний директор компанії Colliers International (Україна).

Цікаво, що така тенденція спостерігається в умовах зниженого трафіку торгових центрів. Втім, падіння відвідуваності не було настільки драматичним, як прогнозували деякі гравці. У ТРЦ Ocean Plaza, наприклад, трафік у червні-липні хоч і знизився приблизно на 30%, якщо порівнювати з аналогічним періодом 2019 року, проте був вищим, ніж очікувала керівна компанія. «До того ж ми спостерігаємо підвищення конверсії та середнього чека. Це говорить про те, що кількість відвідувачів хоч і менша, проте візити у ТРЦ стали більш цільовими», – каже Дар'я Завадська, комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza, керівна компанія «Київ Молл Менеджмент».

В іншому київському ТРЦ – Gulliver – трафік у червні був нижчим на 22-25% від попереднього періоду, а в серпні – на 18-20%. «Ми розуміли, що показники відвідуваності будуть меншими, ніж до карантину. Але, як бачимо, є стабільна позитивна динаміка», – розказує Ірина Круппа, генеральний директор БФК Gulliver.


Продовження читайте в журналі Commercial Property №7(204) серпень 2020.