07.11.2021

Ґаджетизація торгівлі

ФОТО: «ЕПІЦЕНТР К»

Протягом останніх років в українських ТЦ/ТРЦ збільшувалась кількість магазинів побутової техніки й електроніки. Проте зростання онлайн-торгівлі змінило шлях покупця, а локації почали перетворюватись на шоу-руми. З пандемією споживачі ще більше звикли до інтернет-покупок. Однак це не призведе до зміни ролі ритейлерів побутової техніки й електроніки у структурі торгових центрів, зменшення площ магазинів чи скорочення мереж. 


Для ритейл-сектора побутової техніки й електроніки період пандемії 2020-2021 років був загалом доволі непоганим. Звісно, операторам довелося вирішувати чимало тих же завдань, з якими зіткнулися їхні колеги з інших сегментів. Але цей ринок підтримала зміна споживання, причиною якої стали віддалена робота, вимушене проведення часу вдома в періоди локдаунів, віддалений формат навчання. Вони привели до зростання попиту на товари побутової техніки й електроніки. Передусім виграли ті ритейлери, які до пандемії розвивали омніканальні продажі. Сегмент побутової техніки й електроніки посилює позиції не лише онлайн. Підтвердження цьому: в період карантину мережі не скорочували фізичної присутності (за окремими винятками), підписували нові договори оренди та планують подальше розширення в Україні.

Нині основну його частку ділять три найбільших офлайн-ритейлери побутової техніки й електроніки в Україні – це мережі COMFY (близько 100 магазинів), «Ельдорадо» (більше 120 магазинів) і «Фокстрот» (понад 160 магазинів). Також серед активних гравців на цьому ринку виділяють мережі «Цитрус» (більше 65 магазинів) і «АЛЛО» (320 магазинів), які, якщо говорити про фізичну присутність, займають площі меншого формату, а з погляду асортименту фокусуються переважно на електронних пристроях і аксесуарах. Посилює позиції у секторі побутової техніки й електроніки компанія «Епіцентр К», яка оновила формат і активно розвиває спеціалізовані центри техніки «ЦЕТЕ». Наразі вони являють собою формат shop-in-shop і працюють у структурі її власних торговельних центрів «Епіцентр». «Якщо «ЦЕТЕ» виходитиме на ринок окремим форматом, то однозначно за розміром орендованої площі оператор займатиме одну з провідних позицій», – прогнозує Ігор Заболоцький, провідний експерт консалтингової компанії Colliers Ukraine у сегменті торговельної нерухомості.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №10(218) жовтень 2021.

Передплата на журнал