09.10.2020

Давай жити разом! Огляд ринку колівінгів

ФОТО: THE FIZZ

Сегмент колівінгів активно підкорює світовий ринок і зацікавлює безліч молодих людей. Його розвиток експерти бачать по-різному, однак те, що з кожним роком таких об’єктів стає більше, зокрема й в Україні, – факт.

Текст: Марина Паралюш


СТАРИЙ ФОРМАТ НА НОВИЙ ЛАД

Зміна споживчих звичок, зокрема тренд на спільне користування (shared economy), зростання вартості житла та потреба у фінансово доступних варіантах проживання, особливо в тих містах, які приваблюють молодих спеціалістів, стали основними чинниками, що сприяють розвитку такого напряму, як колівінг (тобто спільне проживання). Хоча, насправді, це не нова концепція. Колівінг – це оновлена версія оренди житла. Основні особливості цього сучасного концепту:

  • Локація. Зазвичай колівінги розташовуються у великих містах переважно в центральних районах, які приваблюють молодих спеціалістів, адже саме вони є основною аудиторією цих проєктів. Проте такі об’єкти є й у передмісті мегаполісів, у невеликих містах.

  • Житло. У колівінгах орендодавець надає окрему повністю укомплектовану меблями кімнату чи квартиру для однієї чи більше осіб. Її площа в середньому становить 10-40 м2. Водночас житлове приміщення може містити власну ванну кімнату та мінікухню або ж вони можуть бути спільними.

  • Послуги. Колівінг являє собою простір, що об’єднує житлові зони, приміщення для роботи та відпочинку. В таких проєктах можуть бути басейни чи спортивні зали, кафе, артстудії, бібліотеки, пральні тощо. Окрім додаткових послуг колівінги забезпечують орендарів доступом до інтернету та предметами щоденного користування (постільною білизною, мийними засобами, посудом, побутовою технікою тощо). Формування спільноти (комьюніті) – частина концепту колівінгів. Тому в таких локаціях, особливо спеціалізованих, тобто створених для людей певного професійного напряму, часто проводяться різноманітні заходи: вечірки, комедійні вечори, заняття спортом тощо.

  • Оренда. Молоді спеціалісти зазвичай часто змінюють місце проживання. Колівінг може надавати послуги оренди й на короткостроковий, і на довгостроковий термін. Окрім того, деякі мережі пропонують підписання договору, згідно з яким споживач може проживати в будь-якій їхній локації.

  •  Цінова політика. Одне із завдань колівінгів – надати якісне житло за доступними цінами. Завдяки тому, що співмешканці ділять плату за послуги, проживання має обходитися дешевше, якщо порівнювати з орендою житла поодинці. Однак, насправді, «вилка» цін у колівінгах досить широка й може сягати вартості оренди окремої квартири.

  • На окрему увагу заслуговує аудиторія колівінгів. Зазвичай середня кількість мешканців таких об’єктів становить 10-15 осіб віком від 23 до 35 років. Цей різновид житла здебільшого обирають люди, які працюють дистанційно. Колівінги особливо популярні серед спеціалістів сфери IT та креативних професій. Говорячи про аудиторію, у девелоперській компанії Standard One зазначають, що такі проєкти допомагають людям швидше розвиватись, оскільки головне правило якісних колівінгів – добір мешканців, близьких по духу. Завдяки тому, що люди живуть і працюють в одному просторі з однодумцями, вони зазвичай мотивують один одного. У деяких країнах такий досвід практикують і співробітники однієї компанії для покращення результатів роботи. «Бажано, аби керівна компанія перевіряла майбутніх мешканців на відповідність загальним вимогам для того, щоб спільнота коворкінгу не була надто конфліктною і всі резиденти дотримувалися загальних цінностей і правил», – розповідає Роман Герасимчук, директор консалтингової компанії City Development Solutions.
Продовження читайте в журналі Commercial Property №8(205) вересень 2020.

Передплата на журнал