06.05.2021

Чим твердіше масло, тим м’якший хліб. Ресторанний ринок України під впливом пандемії

У період пандемії компанія First Line Group відкрила новий проєкт – ресторан EASTMAN у Києві
ФОТО: АНДРІЙ БЕЗУГЛОВ

Ресторанний сектор, як і всі інші сегменти бізнесу в Україні, суттєво страждає від обмежень. Але попри всі складнощі, нові реалії – не кінець світу, а можливість для розвитку бізнесу, націленого не стільки на конкуренцію, а більше на синергію, колаборацію, win-win партнерство та створення нових цінностей для клієнтів. 

Текст: Яна Писарєва


ПОТОЧНИЙ СТАН

Ресторанний сектор, як і всі інші сегменти бізнесу в Україні, суттєво постраждав від обмежень, спричинених COVID-19. Підприємці, не отримавши підтримки від держави, зіткнувшись із закриттям закладів під час локдаунів, почали шукати шляхи виходу з критичної ситуації. Зокрема, торік були створені два об’єднання рестораторів із метою виживання в умовах кризи – «Всеукраїнський антикризовий центр рестораторів» та «Українська ресторанна асоціація». Об’єднавшись, бізнес хоче знайти ефективні способи роботи в нових умовах. Адже, як зазначила Ольга Насонова, директор Аналітичного центру «Ресторани України», напрацьовані за попередні роки реноме та статус кожного окремо взятого закладу (неперевершеність кухні, власні ноу-хау та навіть прихильність постійної клієнтури) – все відійшло на другий план. «Подальша доля бізнесу залежить від гнучкості, швидкості та правильності рішень рестораторів. З подібним український бізнес не зустрічався ніколи. А, отже, немає єдиних вироблених і перевірених ефективних рішень подолання кризи, немає єдиної стратегії роботи, яка підійшла б усім», – підкреслює вона.

Різноманітні обмеження та періодичні локдауни змусили рестораторів посилити акцент на доставку та видачу замовлень на винос. Однак подібний спосіб роботи не зміг компенсувати період порожніх залів і відсутність відвідувачів, скорочення витрат населення. Як наслідок, все це призвело до значного падіння ринку та закриття багатьох закладів, які не зуміли адаптуватися під нові умови. Так, за даними Аналітичного центру «Ресторани України», порівнюючи з початком минулого року, кількість ресторанів і кафе в Україні зменшилася на 3900 – з 18 600 до 14 700. Відповідно обсяг цього ринку за минулий рік, порівнюючи з 2019 роком, скоротився майже на 30% і становив 14,1 мільярда гривень. Загалом втрати сягли близько шести мільярдів гривень – такий результат декількох локдаунів й обмежень у роботі ресторанного бізнесу.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №4(212) квітень 2021.