17.11.2021

Робочий простір: поради студії ZIKZAK щодо вибору офісних меблів



			
Робочий простір: поради студії ZIKZAK щодо вибору офісних меблів

ВІЗУАЛІЗАЦІЇ: ZIKZAK

Багато власників офісів нехтують вибором меблів. На перший погляд, їм здається, що все дуже просто: достатньо придбати симпатичні диванчики в зону очікування, додати невелику шафу або вішаки для одягу, звичайні письмові столи для співробітників і максимально класичні офісні крісла. Проте все набагато складніше. Під час вибору меблів для офісу потрібно враховувати те, що вони мають витримувати великі навантаження від постійного використання зі збереженням естетичності, привабливості та зручності.

НА ЩО ПОТРІБНО ЗВЕРТАТИ УВАГУ?

Меблі для дому та меблі для офісу – дві різні категорії, навіть якщо дивани візуально виглядають однаково. Здебільшого різниця між ними полягає в можливості витримувати значні навантаження під час великого напливу відвідувачів. Однак перелік вимог до офісних меблів ширший.

Декілька чинників, на які потрібно звернути увагу:

  • Зносостійкість. Це можна перевірити за допомогою виробничих зразків. Невеликий лайфхак: звертайте увагу на колірну гаму м’яких меблів. Світлі відтінки схильні до швидкого забруднення та потребують частої хімчистки, через що меблі також зношуються набагато швидше.

  • Зручність для співробітників і клієнтів. Є загальні вимоги до офісних меблів. Наприклад, висота столу має бути 70-75 см. Але в колективі, де співробітники мають різний зріст, оптимальним варіантом будуть столи, які регулюються по висоті. Сидіння теж краще вибирати регульовані, щоб кожен міг налаштувати своє робоче місце під себе і не відчував дискомфорту протягом дня. Розмір стільниці потрібно обирати з урахуванням специфіки діяльності співробітника. Наприклад, дизайнерам потрібні великі столи (+/- 1 х 0,7 метра), оскільки найчастіше вони працюють відразу за двома моніторами, а для програмістів із ноутбуками така робоча площа буде надлишковою.

  • Чистка. Проводити хімчистку офісних меблів час від часу необхідно з гігієнічних міркувань, через що вони мають властивість втрачати привабливий зовнішній вигляд. Щоб не допускати цього, вибирайте матеріали, які легко чистяться, наприклад, екошкіра.

  • Безпека для людини та довкілля. Важливо, щоб ваші меблі не виділяли шкідливих речовин, відповідали вимогам пожежної безпеки та мали надійне кріплення. Перевіряйте сертифікацію виробника.

  • Не забувайте про функціональність. Наразі все частіше в офіси ставлять модульні, трансформовані меблі з акустичними властивостями, що дає змогу швидко змінити формат тієї чи іншої зони.

МЕБЛІ ДЛЯ КОЖНОЇ ЗОНИ В ОФІСІ

Процес розподілу меблів по функціональних зонах також важливий, оскільки кожна з них «живе своїм життям».

• Робоча зона

Для співробітників, які перебувають в офісі щодня, обов’язково встановлюються зручні столи та крісла. Для тих, хто працює віддалено або частково в офісі, оптимальним рішенням будуть незакріплені робочі місця (shared desk). Від гібридного графіка залежить і кількість посадкових місць. Наприклад, якщо 70% співробітників компанії зі штатом 20 осіб працюють віддалено, то потрібно облаштувати 14 посадкових місць. Однак якщо всі вони з’являться в офісі одночасно, необхідно передбачити можливість роботи в інших зонах (приміром, на кухні або в приміщенні для відпочинку).

Також співробітникам важливо мати власне місце для зберігання особистих речей. Це можуть бути додаткові тумбочки біля кожного столу або ціла стіна із шафок (локери з комірками) з індивідуальними ключами, кодами або картками. Це допоможе розвантажити робоче місце.

• Вхідна зона

Це точка першого контакту клієнта з вашим офісом і компанією. Плануючи її, треба звернути увагу на те, як часто у вас бувають відвідувачі, їх середню кількість протягом дня і середній час перебування в зоні очікування.

У вхідній зоні необхідно встановити рецепцію для зустрічі гостей менеджером. Оптимальна висота такої конструкції – не більше 120 сантиметрів. Так співробітники та клієнти будь-якого зросту зможуть зручно контактувати між собою.

• Зона очікування відвідувачів

Якщо відвідувачів у вас багато, подбайте про зону очікування. Тут необхідні зручні дивани й/або крісла. Найбільш універсальним варіантом будуть вироби, що мають середню жорсткість. Також треба передбачити наявність журнальних столиків. Кількість необхідних меблів краще розраховувати разом із дизайнером з огляду на площу зони очікування та середню кількість відвідувачів.

• Місце відпочинку для співробітників

Відпочинок – дуже важлива складова робочого графіка. Людині важливо перемикатися з напруженої атмосфери в більш розслаблену протягом дня, щоб працювати ефективніше.

Якщо говорити про мінімальний набір зони відпочинку для співробітників, то вона така ж, як і для відвідувачів. Тут потрібно розташувати дивани, крісла та зручні журнальні столики.

Обирайте м’які меблі для сидіння (пуфи, дивани, крісла), що дають змогу максимально розслабити плечі, спину та шию. Для зручності співробітників можна встановити крісла з вбудованими зарядками для телефону або ноутбука, щоб (якщо ваша компанія це дозволяє) можна було працювати навіть тут.

Більш оригінальні офіси можуть використовувати гамаки, гойдалки, додаткові декоративні елементи. Деякі компанії також встановлюють місця для обіднього сну для тих, хто може розслабитися тільки у такий спосіб.

Також треба враховувати, чи будуть проводитися в зоні відпочинку різні заходи. В такому випадку потрібно зробити її максимально функціональною, обладнавши столами з регулюванням висоти. Або ж використати модульну систему, яка легко переміщується та складається в потрібну конструкцію.

• Конференц-зал

Конференц-зал використовується для проведення масових заходів, зустрічей із бізнес-партнерами та важливими клієнтами. Оскільки цей простір має вміщати багато людей, тут потрібна велика кількість меблів. Зазвичай у конференц-залі розміщуються стільці та крісла, а також столи на коліщатках, які можна легко перемістити в інше місце.

• Переговорні кімнати

У деяких офісах є спеціальні переговорні зони винятково для нарад між співробітниками. Зазвичай це невеликі приміщення, тому вони не вимагають великої кількості меблів. Досить встановити стіл із вбудованими розетками та стільці, на яких зручно буде сидіти під час тривалих розмов.

ПІДСУМКИ

Вибираючи меблі для офісних просторів, відштовхуйтесь все ж від трьох критеріїв: площі, кількості співробітників і відвідувачів, функціональності кожної зони та специфіки роботи фахівців.

Також важливо пам’ятати, що меблі для офісів потрібно підбирати не тільки за зовнішнім виглядом, але й з урахуванням зносостійкості, легкості чищення та функціональності.

Адже помилки коштують дорого!

cp218-21.jpg

+38 (068) 509 01 90
zikzak.com.ua

Теги: ZIKZAKархітектурадизайнофісна нерухомість