28.06.2020

На чому не можна економити при проєктуванні ТЦ/ТРЦ

Авторська колонка Андрія Яцентюка, засновника бюро архітектурних рішень Design Hub International 

Мета будь-якого торгового центру – залучити відвідувачів і надати комфортні умови, щоб вони провели в ньому якнайбільшу кількість часу, займаючись шопінгом, розважаючись, відпочиваючи. Іншими словами, проявити турботу на різних рівнях: чи то використання натурального каменю, забезпечення свіжого повітря та природного освітлення тощо. На цьому економити не можна, навіть якщо для відвідувачів це не завжди помітно.

У київському ТРЦ RETROVILLE, над яким працювало наше бюро Design Hub International, є дев’ять входів, зокрема нічний, призначений для відвідувачів кінотеатру в неробочий час комплексу. Важливою складовою стала зона відпочинку, що займає 2500 м2 у центрі об’єкта. Її накриває купол, який пропускає природне світло. Простір навколо площі оздоблений натуральним каменем, завдяки чому вона нагадує затишні вулиці європейських міст. Чому це так важливо? Оскільки це ті складові, які створюють сприятливе для відвідувачів середовище й на яких економити не можна.

Загалом при проєктуванні ТРЦ необхідно враховувати наступне:

  • Вхідні групи. У великих об’єктах кількість входів має бути такою, щоб відвідувачу було комфортно знайти вхід у ТЦ із будь-якої точки. Крім того, відстань від паркінгу до входу в будівлю не має перевищувати 100 метрів.
  • Ескалатори. Також важливими є правильне розміщення та кількість ескалаторів. Бажано, щоб відстань між ними не перевищувала 80 метрів. Типовою помилкою є наявність ескалаторів, що ведуть вгору, та відсутність тих, які ведуть вниз.
  • Санвузли. Ще одним фактором, на якому не можна економити, є кількість санвузлів і розташування їх в об’єкті. Так, для комфорту відвідувачів відстань до найближчої вбиральні не має перевищувати 75 метрів із будь-якої точки будівлі. Також слід відповідально підходити до вибору матеріалів, які будуть використовуватися при їх оздобленні.
  • Інженерія. Неочевидним для відвідувачів, але важливим в ТРЦ є якісна інженерія, особливо вентиляція та кондиціювання, які створюють потрібний клімат у приміщенні. Необхідно, наприклад, запроєктувати потрібну кількість повітроводів і правильно їх налаштувати, щоб виводити з будівлі надмірне тепло від роботи великої кількості світильників. Оскільки це також формує комфорт, який є метою професійного архітектора й девелопера.
  • Зони відпочинку. З концептуальних складових не можна економити на наявності атріуму та громадських зон, що дають відвідувачам можливість відпочити. Такі зони, зазвичай, розміщуються на перетині галереї та забирають частину орендної площі. Проте їх наявність забезпечить об’єкту більший успіх, адже даватиме змогу затримати відвідувачів у торговому центрі.

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №5(202) червень2020.

Читайте також авторські колонки Андрія Яцентюка «Успіх у деталях – історія реновації проєкту ТРЦ RETROVILLE» і «Трансформація типології об'єктів нерухомості в нових умовах».