18.02.2020

Як знайти ідеальний робочий простір?

АВТОРСЬКА КОЛОНКА IРИНИ КРУППИ, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА БФК GULLIVER

Наразі ми спостерігаємо пожвавлення в секторі офісної нерухомості Києва. Попит на такі квадратні метри майже перевищив доступну вільну пропозицію. Вакантність становить рекордно низькі 6,5% від усього обсягу ринку, тобто майже від двох мільйонів м2 офісних площ. Такі дані консалтингової компанії Colliers International (Україна). Дещо нижчим рівень вільних площ був 12 років тому – в період активного економічного зростання країни в 2008 році.

Однак, попри обмежений вибір офісів, орендарі не знижують планку й продовжують аналізувати чотири основні показники: локацію будівлі, її клас, цінову політику й технічні характеристики. При цьому вирішальними факторами залишаються розташування об'єкта щодо станцій метро й основних транспортних магістралей. І все це тому, що економія часу виходить на перше місце.

Крім того, є інші додаткові вимоги – це наявність місткого паркінгу й велопарковки, фітнес-клубу, закладів харчування, салону краси, дитячої кімнати, хімчистки, поштового відділення тощо. Глобально це поширюється на всю будівлю бізнес-центру та її оточення.

Але і це не все. Офіси стають місцем для життя, другою домівкою для людини. Робочий графік з 9 до 18 змінився на 24/7. Тому для бізнесу важливо, щоб люди не лише працювали, а й розвивалися та мали внутрішню мотивацію, яка залежить у тому числі від комфортної атмосфери в офісі. У зв'язку з цим бізнес-центри мають бути максимально гнучкими й готовими до трансформацій, наслідувати тренди в організації праці, щоб відповідати вимогам орендарів і бути для них привабливими. І це ми також ставимо собі за мету при управлінні комплексом Gulliver. Адже не лише від того, хто буде нашим орендарем, але й від того, чи буде йому комфортно, чи будуть щасливі його співробітники, чи довго триватиме наше партнерство, залежить успіх нашого об'єкта.

Щодо сторони орендаря, то під час вибору робочого простору йому варто виходити з ефективності співвідношення кінцевої вартості оренди з тими вигодами, які він отримує, та їх впливом на бізнес. До них належать локація, зручне планування приміщення, парковка, інфраструктура, інженерія, сусідство, ін. Оренда офісу не повинна розглядатися як стаття витрат. Нині якісний офіс – це актив, який впливає на формування й ефективність команди, а значить і на успішність діяльності компанії.


Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №1(197-198) січень-лютий 2020.