28.05.2020

Вихід з карантину − додаткове навантаження для ТРЦ

АВТОРСЬКА КОЛОНКА СЕРГІЯ КОЗОЛУПА, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА ГРУПИ КОМПАНІЙ «КЛІНІНГ ПРО-CPG»

Бізнес зупинився на два місяці. Падіння економіки в країні оцінюється в понад 7% у 2020 році. Більшість підприємців дуже важко переживає цей період. Відновлення бізнесів займатиме рік чи два, й то за умови, якщо не буде нових спалахів та карантинів. Звісно, всім хочеться допомоги від держави, але держава в такому стані, що сама шукає, де б її отримати. Тому залишається взяти себе в руки й із усією соціальною відповідальністю йти далі. Сила бізнесу в його гнучкості, тож потрібно адаптуватись і шукати оптимальні рішення в тих умовах, що склались.

З 11-12 травня в Україні почали відновлювати роботу торгові центри, і на їхніх керуючих компаніях лежить соціальна відповідальність – захист і збереження здоров’я та життя покупців.

Діяльність ТЦ/ТРЦ в нинішніх умовах передбачає низку обов’язкових заходів.

Найперше, це встановлення стійок із дезінфікуючими засобами на всіх входах і по всіх напрямках потоків відвідувачів, в галереях, санвузлах. Магазини повинні забезпечити наявніть дезінфенктантів біля кас. Також потрібно встановити автомати з продажу масок і рукавичок на вхідних зонах ТЦ/ТРЦ, щоб забезпечити відвідувачів засобами безпеки. Додатково на вхідних зонах можна постелити килимки з деззасобами.

Також потрібно нанести спеціальну розмітку на підлозі задля дотримання дистанції між відвідувачами та формування правильних потоків, що не перетинаються.

Особливу увагу слід приділити додатковому клінінгу всіх місць контакту рук: дверні ручки, кнопки ліфтів, бильця, диспенсери паперу, рідкого мила.

Обмеження кількості відвідувачів в одному магазині теж вимагатиме певних заходів із боку його персоналу, не кажучи вже про регулярну дезінфекцію кошиків і візочків.

У ресторанах і кафе працюватимуть літні майданчики, також такі заклади мають право обслуговувати клієнтів, пропонуючи продукцію на винос. Тому відвідувачі, не маючи змоги спожити їжу на місці, носитимуть її з собою по території ТЦ/ТРЦ. Це вимагатиме залучення додаткового персоналу з клінінгу для прибирання та підтримання чистоти.

Задля правильної організації роботи торгового об’єкта на початкових етапах після зняття обмежувальних заходів варто залучити хостес, які допомагатимуть клієнтам дотримуватися нових правил.

Всі такі заходи принесуть додаткові витрати для ТЦ/ТРЦ. Але з іншого боку, після 2-місячної паузи можна розраховувати, що покупці швидко повернуться в торгові центри, щоб реалізувати відкладений попит і потребу в соціалізації.

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №4(201) травень 2020.