13.07.2022

В поточних умовах усі засоби для виживання пiдходять

Авторська колонка Iгоря Брандiна, директора з розвитку та співзасновника мережі «АтлетіКо»

Заняття спортом нині є життєво необхідними з декількох причин. По-перше, важливо тримати себе у формі для фізичного здоров’я, для продуктивності. По-друге – це швидка допомога для ментального здоров’я, адже спорт допомагає зняти напругу та стрес, від яких кожен із нас потерпає у ці буремні воєнні будні.

Однак коли розпочалася повномасштабна війна в Україні, попит за спортивні та фітнес-послуги, звісно, впав на перші кілька тижнів. Та й клубам потрібно було попіклуватись про безпеку співробітників, долучитись до допомоги країні. Усі локації нашої мережі були зачинені. Деякі з них, ті, що розташовані на підвальних поверхах будинків, стали гуманітарними штабами та слугували укриттями для людей.

Через деякий час ми зрозуміли, що бізнесу необхідно працювати. І в наявних воєнних умовах усі засоби для виживання пiдходять. На мій погляд, щоб будь-яка компанія була ефективною та працювала в під час війни, треба робити те, що до цього робили, і те, що до цього не доводилося робити, розуміючи, що нові реалії диктують свої правила.

Українському ринку спортивних і фітнес-клубів потрібно бути готовими та адаптуватися до теперішніх потреб споживачів. Так, на перший план вийде еластичність попиту залежно від ціни послуг. Відповідно, ми побачимо декілька одночасних трендів. 

Оскільки для більшості клієнтів зараз буде непросто віддати велику суму коштів, то середній чек зменшуватиметься. Це буде або шляхом того, що на ринку спостерігатиметься певний відтік людей з вищого та середнього цінового сегментів у демократичний. Або ж споживачі переходитимуть до простіших (базових) продуктів і послуг. Відповідно, операторам спортивних і фітнес-клубів треба запропонувати те людям, що вони можуть наразі придбати. Чи підприємець, не бажаючи змінювати пропозицію, стимулюватиме попит на свій продукт чи послуги через знижки.