20.02.2020

Українська «Галактика» розваг

Альона Гуменюк, генеральний директор розважального парку «Галактика»

ФОТО: « ГАЛАКТИКА»

Альона Гуменюк, генеральний директор парку «Галактика», вважає, що пропозиція розважальних центрів в Україні поки не задовольняє наявний попит. Наразі вона працює над створенням нових розважальних проєктів у Києві, які стануть єдиною унікальною мережею в Україні. Перший із них – «Галактика», розташований у київському ТРЦ Lavina Mall, – вже отримав чимало нагород за концепцію та вражаючі розміри, а також відзнаки за організацію та участь у соціальних проєктах.


Критий розважальний парк «Галактика» в ТРЦ Lavina Mall є одним із найбільших в Європі. Його площа становить понад 20 000 м2. Ви брали участь у розробці концепції парку «Галактика». Розкажіть, що було взято за основу, чи орієнтувалися на закордонні проєкти?

До створення концепції парку на початкових етапах було залучено бельгійську компанію, яка зробила великий внесок у розробку «Галактики», адже в неї був відповідний досвід і реалізовані проєкти по всьому світу. Проте згодом її допрацьовувала наша команда, адже нам необхідно було врахувати специфіку українського ринку розваг, а також вимоги чинного законодавства в цій сфері. Завдяки такій плідній співпраці ми створили парк розваг, аналогів якому немає в Україні.


Чим відрізняється «Галактика» від європейських розважальних парків? Наскільки істотні ці відмінності?

Порівнювати «Галактику» з європейськими проєктами недоцільно, оскільки більшість визначних парків Європи – відкритого типу, тобто розміщені просто неба. Що стосується порівняння цін, то вартість безлімітного вхідного квитка в європейських розважальних комплексах становить у середньому $100, а в нашому парку – 400-500 гривень.


Хто займався реалізацією проєкту парку «Галактика»? Ви залучали зарубіжних чи локальних фахівців?

Основні підрядні роботи виконували українські спеціалісти, однак монтажем атракціонної техніки займалися акредитовані спеціалісти – представники виробників атракціонів. Вони здійснювали контроль за підготовчими й монтажними роботами й коригували наші технічні рішення з урахуванням свого досвіду та бачення. Хочу зауважити, що ми свідомо відмовились від дешевого китайського обладнання, обираючи лише флагманів серед виробників, і жодного разу за три роки роботи про це не пошкодували.


Як Ви стежите за безпекою атракціонів і території парку в цілому?

Усі атракціони ми придбали у найкращих виробників. Вони обладнані спеціальним програмним забезпеченням, що виключає людський фактор і помилку при запуску. Якщо оператор зробив щось не так, то атракціон не запуститься, поки всі дії не будуть виконані правильно. Варто зазначити, що весь персонал парку пройшов спеціалізоване навчання, у кожного співробітника є чітко прописаний алгоритм дій, інструкції та мануали виробників, порушувати які суворо забороняється. Все наше обладнання обслуговується власною командою високопрофесійних техніків, які проводять ревізії щодня перед початком роботи парку, а також регламентні ремонтні роботи. Ми уважно стежимо за безпекою обладнання та не дозволяємо собі жодних компромісів у цьому питанні.


Скільки атракціонів налічується в парку «Галактика» в ТРЦ Lavina Mall? Який із них найпопулярніший?

Наразі в парку налічується 33 розважальних об’єкти: екстремальні атракціони, дитячі майданчики, лабіринти, батути, зони віртуальної реальності, тематичні кімнати, а також 60 ігрових апаратів. Найпопулярнішим є атракціон «Американська гірка», за весь час роботи його відвідало 467 000 людей. Така тенденція аргументована унікальністю та досить лояльними нормами допуску – це сімейний атракціон, на якому дозволяється кататись навіть дітям від 4 років, звичайно ж, у супроводі дорослих.


У парку «Галактика» також проводяться різноманітні івенти. Які наймасштабніші заходи 2019 року? Яка кількість гостей їх відвідала?

Основні та найзнаковіші заходи зазвичай проводяться в самому ТРЦ Lavina Mall; цей напрям ми розвиваємо спільними зусиллями з керівництвом торговельного центру. У стінах Lavina Mall постійно проходять концерти, спортивні змагання, шоу-програми та розіграші. Наші івенти щоразу збирають понад 70 000 гостей, зокрема свято з нагоди триріччя ТРЦ відвідало 110 000 гостей.

Що стосується безпосередньо «Галактики», то зараз ми зосередились на розвитку такого напряму, як проведення корпоративних заходів. Ми практикуємо закриття парку та надання його в оренду як майданчика для івентів, або ж самі можемо організувати свято під ключ у будь-якому форматі.


Розкажіть, яка середня кількість відвідувачів парку за місяць? Опишіть портрет цільового відвідувача.

Оскільки в «Галактиці» представлений чималий асортимент розважальних послуг, то, відповідно, й цільовий сегмент у нас широкий. Ми позиціонуємо себе як сімейний парк розваг. Активних власників карт у нас понад 300 000, і однією картою, як правило, користується сім’я з декількох осіб. Основні відвідувачі – це сімейні люди віком 30-55 років з дітьми та молодь віком 18-27 років. За один місяць парк відвідують близько 250 000 осіб, безумовно, лише частина з них – наші відвідувачі, решта – це просто зацікавлені люди, які проводять час у самому ТРЦ Lavina Mall.


«Галактика» – це розважальний центр середнього чи високого цінового сегмента? Який середній чек у парку?

Якщо аналізувати суми та кількість поповнень, то найчастіше карта поповнюється в діапазоні від 300 до 500 гривень. Такі цифри говорять, що наша цільова аудиторія – це «середній +» і вище. Але ми впевнені, що це відносно. Розробляючи тарифну систему парку, ми навмисне вирішили розмити градацію нашої ЦА – саме тому в нас діють як пакетні тарифи, так і окремо на кожний атракціон. Тобто, не важливо, скільки ви можете собі дозволити витратити на розваги, навіть якщо це 100 гривень – тарифи доступні абсолютно для кожної категорії відвідувача.


У 2019 році сімейний парк розваг «Галактика» отримав нагороду міжнародного фестивалю-конкурсу «Вибір року». Розкажіть, як проходив вибір переможців?

Так, ми дійсно отримали почесну нагороду в номінації «Розважальний центр року для дітей». Для нашої команди це висока оцінка та підтвердження того, що наша праця оцінена й ми рухаємось у правильному напрямі. Найприємнішим фактором у виборі переможців є те, що лауреати цього конкурсу визначаються уподобаннями споживачів з усієї України. Вибір відвідувача має найбільшу вагу в загальному результаті.


Чи був проєкт «Галактика» відзначений іншими нагородами?

Через рік після відкриття, 1 грудня 2017, проєкт «Галактика» потрапив до українського «Національного реєстру рекордів» як найбільший сімейний парк розваг. Донині він залишається унікальним і найбільшим критим парком в Україні. Також «Галактика» увійшла до Національного бізнес-рейтингу – перше місце у номінації «Чистий дохід від реалізації послуг». До того ж, ми отримали десятки нагород за організацію та участь у соціальних і благодійних всеукраїнських і міжнародних проєктах, які ми активно підтримуємо.


Ви також керуєте проєктами розважальних парків у київських ТРЦ Blockbuster Mall і ТРЦ Ocean Mall. Розкажіть, чим вони будуть відрізнятися від «Галактики» в ТРЦ Lavina Mall?

Ми хочемо максимально зберегти інтригу перед відкриттям нових проєктів, яке відбудеться вже незабаром. Можу лише сказати, що це парки з різними концепціями. Вони створювались таким чином, щоб не конкурувати між собою, а бути єдиною гармонійною мережею, аналогів якій не буде в Україні. В кожному з них представлені найновітніші атракціони, яких до цього часу не було в нашій країні.


Як Ви оцінюєте пропозицію розважальних центрів в Україні? Наскільки розвинений цей сектор? Які фактори визначають успіх парку розваг?

Якщо говорити про ситуацію на українському ринку, то пропозиція розважальних центрів поки що не задовольняє попит. Про це свідчить стрімке зростання їх кількості в нашій країні й те, що діючі парки почуваються відносно добре в фінансовому плані. Щодо розвитку сектора – позитивна динаміка є, з’являються нові цікаві формати та продукти, вони масштабуються з-за кордону, трансформуються й адаптуються під локальний ринок. Проте в Україні все ще бракує знакових проєктів у цій сфері. Серед визначних факторів, що впливають на успіх розважального парку, – це, безумовно, концепція та комплекс обладнання, команда, яка створює та керує проєктом, а також його локація. ℗


Інтерв'ю опубліковане в журналі Commercial Property №1(197-198) січень-лютий 2020.