09.05.2021

Трансформація підходів до бізнесу в умовах пандемії

Авторська колонка Сергія Козолупа, генерального директора групи компаній «Клінінг Про-CPG»

Всесвітня пандемія коронавірусу змусила бізнес адаптуватися до нових реалій; одним із напрямів таких змін є трансформація наявних бізнес-моделей. Упевнений, що тільки ті компанії, які адекватно реагують на поточний глобальний виклик, можуть не лише зберегти становище на ринку, але й в окремих позиціях навіть його зміцнити.

Серед найпоширеніших у світі стратегій трансформації, що продемонстрували свою дієвість під час пандемії, можна виділити такі:

Стратегія «той же продукт і/чи послуга, але нові канали продажів». Бізнес багатьох компаній вийшов із зони комфорту, тому довелося шукати нові канали збуту. Найефективнішим інструментом просування продукції чи послуг у таких умовах виявилися онлайн-продажі. Після коронавірусу багато компаній розглядатимуть режим онлайн-діяльності як найважливішу умову динамічного розвитку бізнесу.

Використання організацією тієї ж інфраструктури, але з впровадженням нового продукту чи послуги. У зв'язку зі складною епідеміологічною ситуацією в усьому світі споживчий попит на деякі товари та послуги значно знизився, що призвело до невикористання на повну виробничих потужностей підприємств. У таких умовах окремі компанії, використовуючи зсув у структурі попиту, переорієнтували наявну інфраструктуру для виробництва нових товарів і послуг.

Так, наприклад, група компаній CPG на початку пандемії за кілька днів перейшла на виробництво засобів індивідуального захисту та навіть імпортувала захисні маски із Китаю літаками за допомогою служби доставки DHL Express.

Стратегія «той же продукт, нова інфраструктура» також виявилася ефективною в умовах зміни структури попиту. Підприємства, які зіткнулися з колосально високим запитом на їхні продукти чи послуги, прагнули швидко розширити інфраструктуру, щоб збільшити виробничі потужності. Така стратегія здебільшого вимагала взаємодії із зовнішніми контрагентами, такими як, наприклад, сервіси доставки.

Однак перш ніж вжити певних заходів трансформації бізнесу під час кризи, треба відповісти на такі питання:

1) Чи є в компанії можливість здійснювати продаж продуктів/послуг через онлайн-канали?

2) Чи може підприємство використовувати наявну інфраструктуру для виробництва нових продуктів або надання нових послуг, на які нині спостерігається високий або помірний попит?

3) У який спосіб організація може в найкоротші терміни збільшити здатність виробляти та поширювати продукти чи послуги?

Відповіді на ці питання допоможуть вибрати правильну стратегію, яка дасть змогу компанії рухатися вперед і залишатися конкурентоздатною, використовуючи нові можливості, продиктовані пандемією COVID-19. ℗

www.cpg.fm

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №4(212квітень 2021.