20.02.2022

Шимон Войцеховський, APA Wojciechowski: Make a classic not bestseller

Київські інноваційний парк UNIT.City та бізнес-парк NUVO Business Park і львівський LvivTech.City – це основні, проте не всі проєкти, у розробленні яких бере участь польське бюро APA Wojciechowski. Що це за компанія, яка створює новий ландшафт українських міст? Про її досвід і принципи говоримо із Шимоном Войцеховським, головою правління, співвласником і архітектором-партнером бюро APA Wojciechowski.

Текст: Тетяна Антонюк

Ваш досвід у галузі архітектури перевищує 30 років. Як розпочався Ваш професійний шлях?

Складне питання, бо насправді я мав три професійні старти. Перший – у 1982 році, і це був легкий початок: будучи студентом, я приєднався до невеликої фірми із семи осіб, якою керував Збігнєв Павелскі, архітектор із визнаною репутацією, який до того ж був моїм тестем. У нас були дуже цікаві та незвичайні проєкти: на той час ми спеціалізувалися на дизайні для людей із вадами зору. Ми створювали для них будинки, медичні центри, санаторії тощо. Є спеціальні правила розробки таких будівель, що ґрунтуються на тому, як пересуваються люди, щоб не заблукати у просторі. Так, наприклад, всі внутрішньобудинкові зв'язки мають бути прямокутними, необхідно встановлювати яскраве освітлення в кінці коридорів, використовувати різні матеріали для підлоги для того, щоб у різних приміщеннях змінювався звук кроків. Ще одна вимога – зміна висоти у просторі: адже незрячі якось відчувають обсяг кімнати. І створювати для них інтер'єри теж було непросто: вони хотіли отримати детальну інформацію про дизайн і справді дбали про естетику.

Другий старт був напруженим: у 1985 році Збігнєв Павелскі через проблеми зі здоров’ям вибув із професійного життя майже на два роки. Тож мені, 26-річному, який щойно закінчив інститут, довелося керувати фірмою.

У 1989 році, коли комуністична система в Польщі впала, наша компанія втратила всю клієнтську базу та була змушена пристосовуватися до нової реальності – вільного ринку. Це був третій складний старт. Але ми були молоді та жадали успіху. Ми розмовляли англійською, мали комп'ютерні навички та досвід роботи.

Ми починали з дуже невеликого масштабу: Procter & Gamble, міжнародний гігант споживчих товарів, розпочав свою діяльність у Польщі та хотів відремонтувати приміщення площею 30 м2 – вхідну зону офісу. Ми виграли конкурс, і клієнту настільки сподобалася наша робота, що він замовив у нас дизайн усього нового офісу, який розташовувався поряд із його заводом. У Procter & Gamble рекомендували нас іншим. А ще через кілька років ми брали участь у генеральному проєктуванні великих виробничих підприємств цієї компанії в Польщі та Росії.

Юристам, які супроводжували Procter & Gamble, дуже сподобалася наша робота, тому ми спроєктували інтер'єри й для них. Ця фірма мала ще одного клієнта – Coca-Cola, і так далі, і так далі. Так ми крок за кроком розвивали клієнтський портфель.

Успіх? Бути в потрібному місці у потрібний час? Так, безумовно! Але в роботі ми повністю використали вікно можливостей.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №1(221-222) січень-лютий 2022.