02.06.2023

Екологічно, безпечно, технологічно. Чим вражала компанія Schüco на виставці BAU

З 17 до 22 квітня в Мюнхені (Німеччина) відбувалася одна з наймасштабніших архітектурно-будівельних виставок Європи та світу – BAU. Schüco – її постійний учасник, де компанія презентує найпередовіші рішення. Олексій Сверчков, комерційний директор «Шюко Україна», розповідає, чим компанія вражала відвідувачів цього року. Хоча, звісно, такі досягнення краще бачити на власні очі.

Компанія Schüco була представлена на BAU 2023 зі стендом площею 1600 м2. Розкажіть про нього докладніше.

Цього року виставка проводилася після 4-річної перерви, спричиненої пандемією. Тому інтерес до заходу був особливий. На площі 200 000 м2 2280 виробників представляли свої новинки, а загальна кількість відвідувачів перевищила 250 000 осіб. Компанія Schüco була готова до цього, і нам було що показати партнерам. Крім того, ми врахували досвід попередніх років і внесли зміни до концепції нашого стенда. Він став вільнішим і розташувався на одному поверсі. Для екскурсійних груп були позначені траєкторії пересування, а відстані між експонатами були збільшені. Місця для спілкування, кафе, гардероб та інші зони комфорту були винесені до бізнес-холу ICM, який уже за традицією слугує домом для наших гостей. Як і раніше, ми не ділимо нашу експозицію суто за технічними розділами (вікна, двері, фасади тощо), а показуємо всі інновації в межах тематичних експозицій. Цього разу було п’ять таких напрямів:

  • Сталий розвиток (Sustainability) – під цим слоганом зібрані експонати, присвячені екологічно безпечному будівництву та реконструкції.
  • Безпека (Safety) – цей розділ про те, що робить наше повсякденне життя безпечнішим вдома, на роботі, у дитячому садку або школі.
  • Розумний будинок і цифрові рішення (Smart, Digital and Networked) – весь потенціал розумних елементів, що керуються за допомогою електроніки та ПЗ, було зібрано в саду Schüco в центрі виставкового стенда.
  • Захоплення (Fascinating) – найоб’ємніша та найпривабливіша частина виставки. Тут ми знайомили відвідувачів з усіма новинками, від яких захоплює дух. Це розсувні та складні системи нового покоління, двері з пневматичними ущільнювачами, фасади вільної форми та багато іншого.
  • Партнерство (Partnership) – все вищеперелічене було б неможливим, якби ми не мали 12 000 партнерів по всьому світу. Ця експозиція про те, як ми супроводжуємо клієнтів (виробничо-монтажні компанії) на кожному етапі, де б вони не перебували.

У межах виставки Schüco завжди презентувала інновації. Які рішення були представлені відвідувачам цього року?

Серед розробок, представлених на виставці, були нові покоління розсувних систем Panorama Design. Ця платформа дає змогу створювати конструкції в трьох комплектаціях, залежно від потреб, вимог до дизайну та комфорту, а також наявних для цього можливостей. Це розсувна система AS PD 75.HI з високими показниками утеплення та видимою шириною вертикальних профілів 3,0 см, а рамна частина взагалі непомітна. Ця конструкція може бути виконана в трьох комплектаціях: Access Line, Design Line, Performance Line.

Також наші клієнти побачили нове покоління Schüco AS FD 75/90.HI. По суті, це відразу дві системи з монтажною глибиною 75 і 90 мм. Ці новинки дають змогу створювати складні двері заввишки до 3,5 метра та відкривати отвори до 40 м2. Спектр застосування таких конструкцій просто величезний: від котеджів, ресторанів із літніми терасами до автосалонів.

Серед фасадних систем найбільше вразила відвідувачів Schüco Grid2Shell, що дає змогу створювати захопливі форми без будь-яких металевих каркасів або підконструкцій. На нашу думку, це просто нова ера при проєктуванні та реалізації купольних конструкцій, фасадів складних біонічних форм. По секрету читачам СР скажемо, що ми вже отримали підтвердження від інвесторів, тож незабаром у Києві один із куполів буде реалізований з використанням цієї системи.

Багато зусиль та уваги при розробці нових продуктів приділялося екологічності фасадів будівель. Всім дуже сподобалась наша новинка AF UDC 80 Green Façade. Це елементний фасад з навісними панелями із зеленими насадженнями. Крім неповторного зовнішнього вигляду така кількість насаджень сприяє поглинанню вуглекислого газу, активно сприяючи очищенню повітря.

Також були представлені наші досягнення в напрямі безпеки, нові інтер’єрні рішення, а ще вікна та двері з акцентом на їхній взаємозв’язок у межах єдиного комплексу. Управлінню такими системами було приділено особливу увагу. Це цілий розділ, ми назвали його Schüco IoF, або інтернет фасадів, за аналогією з інтернетом речей. Перелічити в межах одного інтерв’ю всі новинки просто неможливо. Щоб їх уважно вивчити, знадобиться щонайменше кілька днів. Ми поступово знайомитимемо читачів СР з інноваціями в межах наших публікацій.

Серед ключових тем виставки BAU 2023 – протистояння кліматичним змінам, охорона довкілля, переробка матеріалів. На ці виклики відповідає стратегія Schüco Carbon Control. Якщо докладніше, що саме вона передбачає?

Наша компанія не залишається байдужою до теми захисту довкілля та всіх ініціатив, спрямованих на екологічну безпеку. До 2030 року європейські країни взяли на себе зобов’язання в рази скоротити викиди СО2, а це означає, що будівлі мають бути настільки енергоефективними, що практично не споживати енергію. Але ми йдемо далі й ведемо наші розробки не лише в галузі експлуатації будівель, а й думаємо про те, що станеться потім, через 50, 75 або 100 років. Тема утилізації матеріалів після знесення об’єктів не менш важлива. Schüco Carbon Control – це наша модульна послуга зі зниження викидів СО2 як мінімум від оболонки будівлі (вікна, двері та фасади) відповідно до конкретного проєкту. Вона пропонує продукти та послуги зі скорочення викидів вуглекислого газу протягом усього життєвого циклу об’єкта, охоплюючи етапи планування, будівництва, експлуатації та переробки.

За допомогою Design to Decarb ми надаємо клієнтам і проєктувальникам можливість закласти правильні основи для обліку вуглецевого сліду будівлі на етапі планування як для проєктів нового будівництва, так і для реконструкції.

Завдяки Build to Decarb надається можливість активно керувати вуглецевим слідом об’єкта під час його будівництва та дотримуватись нормативних вимог.

За допомогою Operate to Decarb стає можливим експлуатувати будівлі у такий спосіб, щоб вони були енергоефективними та зводили до мінімуму викиди СО2, а також підвищували цінність об’єктів завдяки простому обслуговуванню.

Recycle to Decarb – це можливість переробляти матеріали як нові ресурси наприкінці їхнього терміну служби.

Цього року компанія Schüco організувала делегацію від України. Яка кількість спеціалістів відвідала виставку? Хто увійшов в українську делегацію?

З моменту створення представництва Schüco в Україні ми приділяємо велику увагу знайомству партнерів з останніми розробками. Жодна виставка BAU не обходилася без української делегації. Тож це не вперше, коли ми організовуємо такі групи й беремо на себе частину витрат, пов’язаних із таким заходом. Просто за чотири роки перерви, а саме пандемії 2020-2022 і війни, яка триває зараз, можливість залишатися в курсі останніх новинок сприймається партнерами по-особливому, насамперед як погляд у майбутнє, аби розуміти, як розвиватиметься будівельна галузь загалом. Це дуже важливо і в межах нинішніх дискусій про відновлення нашої країни. До української групи увійшло понад 50 осіб, це передусім архітектори, замовники й наші партнери – виробничо-монтажні компанії. Цього разу було багато організаційних труднощів, викликаних війною. Але все склалося, всі учасники делегації залишилися задоволені, і ми раді, що певним чином сприяли розширенню їхнього кругозору, знайомству наших друзів з останніми тенденціями в галузі будівництва.

BAU проводиться що два роки. Де ще зацікавлені експерти, українські й не тільки, можуть ознайомитися з рішеннями та новинками від Schüco?

Це дуже важливе питання. Ми приділяємо велику увагу тому, як можна вивчити наші системи не лише з погляду інженера, а й як їх відчувають споживачі. Тому практично в усіх представництвах Schüco є свої виставкові павільйони, зокрема в Україні. Також кожне представництво самостійно вирішує щодо участі в локальних будівельних виставках. Їх проводиться щорічно велика кількість. Хоча нові розробки ми готуємо зазвичай до виставки BAU, проте це не означає, що після її закінчення більше нема де їх подивитися. З цією метою в нашій штаб-квартирі в Білефельді (Німеччина) було відкрито виставковий зал Welcome Forum, де всі охочі постійно у зручний для себе час зможуть ознайомитися з останніми нашими розробками. Щодня ми приймаємо групи архітекторів, замовників, виробничих компаній, студентів і всіх тих, кому цікаво, чим ми займаємося. Welcome Forum – це простір площею майже 9000 м2, де представлено нашу продукцію: від простих вікон до виробничих ліній. Але відвідування цього залу зазвичай поєднується з нашим технологічним центром, де можна побачити, як відбуваються випробування систем.

Останніми роками ми спостерігаємо інтерес партнерів до створення власних виставкових павільйонів. Такі інвестиції дуже виправдані, особливо якщо компанія працює з приватними замовниками. Ми всіляко підтримуємо такі ініціативи. У нас для цього є окремий відділ, який допомагає партнерам в організації виставкових центрів. Такі павільйони успішно працюють у Львові, Одесі, Києві, Дніпрі й інших містах.

Крім відвідування павільйонів в Україні, чи можна ознайомитися з рішеннями Schüco безпосередньо на об’єктах?

За роки роботи в Україні нашими системами було засклено величезну кількість фасадів. Нашу продукцію можна побачити як на житлових комплексах, так і громадських будинках, готелях, промислових будівлях та інших об’єктах по всій країні. Щодо огляду вже реалізованих фасадів, то ми віддаємо перевагу індивідуальному підходу, приділяючи велику увагу деталям і речам, які приховані від погляду. Тому подібним заходам передує ретельна підготовка, з’ясування тих моментів, які замовник чи архітектор хоче побачити. Багато часу ми намагаємося приділити відповідям на питання, що виникають. Але ідея проведення групових турів також цікава. Ми готові розглянути таку ініціативу. Наприклад, для студентів, які вивчають проєктний менеджмент. Дуже важливо, щоб керівники проєктів були ознайомлені з усіма тонкощами фасадного скління.

Представництво Schüco в Україні:
вул. Лейпцизька, 15А (2-й поверх), Київ
+38 (044) 490 68 37

Щоб бути в курсі останніх новинок від Schüco та стежити за новинами, приєднуйтеся до нашої сторінки у Facebook: www.facebook.com/schueco. ℗

ФОТО: SCHÜCO INTERNATIONAL KG