28.06.2020

Ритейл під час та після карантину

Карантин став непростим випробуванням для бізнесу в Україні. Постраждала й сфера ритейлу, що констатує зменшення попиту на велику частку товарів. Не винятком є й заклади харчування, виручка яких за період обмежень зменшилася на 80%. Як карантин вплинув на ті чи інші сегменти ритейлу та ресторани зокрема? Та коли чекати на відновлення повноцінної роботи та звичних оборотів?

Текст: Олександр Соколов, генеральний директор Pro-Consulting 


МОДА

Через вимушене закриття фізичних магазинів ритейл-операторам довелося переходити в онлайн. У тих із них, хто й раніше активно розвивав інтернет-напрям, кількість користувачів зросла на 30-70%. Для тих, хто до кризи не мав власного онлайн-магазину з повним асортиментом товарів, наповнення сайту стало головним завданням перших карантинних тижнів. Тому в інтернет-представництвах брендів, що передусім асоціювалися з офлайном, в окремих випадках спостерігалося падіння трафіку на понад 20%.

Не маючи можливості відвідати торгову точку, покупці стали більше замовляти онлайн. Однак зростання попиту на предмети моди та стилю стримував сезонний фактор після лютневих розпродажів. До того ж далеко не всі споживачі готові довіритися інтернет-магазинам, особливо з-за кордону. Це пов’язано з можливими проблемами з доставкою та відповідністю товару очікуванням.

Щодо окремих категорій одягу, то велике зростання продажів, а саме на близько 20%, спостерігалось у спортивному сегменті. Лідером став домашній одяг, попит на який виріс на 40%. Також помітний інтерес був спрямований до преміальних брендів. Це може бути пов’язано зі збереженням рівня доходів у забезпечених верств населення.

Очікується, що до листопада поточного року попит повернеться на передкарантинний рівень, але річні показники покажуть істотне зниження.


ТЕХНІКА Й ЕЛЕКТРОНІКА

За даними одного з найбільших операторів ринку, інтерес покупців до побутової техніки й електроніки знизився на 37%, чек став довшим, але загальна сума зменшилася, оскільки користувачі обирають дешевші товари.


Продовження читайте в журналі Commercial Property №5(202) червень 2020.