08.05.2021

Рік пандемії. Як пережив цей період ринок готельної нерухомості

Від початку пандемії та введення карантину в Україні минуло більше року. Яким був цей період для готельного ринку – із перших уст його гравців і співзасновників Української Асоціації Готелів та Курортів.

Текст: Тетяна Антонюк, Марина Паралюш


12 березня 2020 в Україні було введено суворий карантин, який тривав майже два місяці. З 11 травня минулого року почалося поступове послаблення обмежень, тоді ж у країні було введено адаптивний карантин із періодичним посиленням-пом’якшенням заходів у різних регіонах залежно від епідеміологічної ситуації. Хоча в період пандемії існує заборона на роботу закладів розміщення, однак, зокрема, готелі та санаторно-курортні комплекси могли працювати. Втім, такі об’єкти суттєво потерпають від інших заходів. Наприклад, обмеження міжнародного чи міжміського сполучення, яке діяло на початку карантину, чи заборона на в’їзд в Україну іноземних громадян (за певними винятками), яка діяла торік з 28 серпня до 28 вересня, що призвело до скасування чималої кількості бронювань номерів. Крім того, в певні періоди країна поверталася до суворіших всенаціональних обмежень, які безпосередньо чи опосередковано впливали на готельну галузь. Це, наприклад, заборона проведення масових заходів, локдаун вихідного дня в листопаді 2020 чи карантин зимових канікул у січні 2021 із забороною діяльності закладів культури чи прийому відвідувачів у закладах харчування. Через це готелі втрачали й так нечисленного українського туриста, який відмовляється від поїздок в інші міста, якщо немає змоги відвідати його культурні місця, ресторани чи кафе.

Минулий рік називають найскладнішим для готельної галузі. Однак її втрати підсумувати доволі складно. По-перше, готелі різних секторів по-різному реагували на кризу. У 2020 були й такі, що не відчули падіння виручки чи навіть збільшили її. По-друге, через закритість ринку, адже не всі готельєри готові відверто та відкрито ділитися своїми даними. Так й загалом є проблема статистики готельного ринку: нині немає жодного джерела даних про його пропозицію, структуру тощо. Вирішення цього питання – одне із завдань Української Асоціації Готелів та Курортів (Ukrainian Hotel & Resort Association, UHRA), що була створена в жовтні 2020 року й об’єднує заклади розміщення та компанії, які працюють у готельній сфері України.Ірина Сідлецька, генеральний директор Vertex Hotel Group, яка обіймає посаду президента Української Асоціації Готелів та Курортів, розповіла про заснування та завдання організації. Співзасновники об’єднання, а саме Марина Лео, партнер DEOL Partners, CEO дизайн-готелю 11 Mirrors і мережі Senator Hotels and Apartments (4 об’єкти в Києві); Артур Лупашко, засновник мережі готелів Ribas (під керуванням й в ексклюзивному бронюванні 25 готелів (міські, пляжні та гірськолижні) в Україні); Андрій Дема, операційний директор компанії Reikartz Hotel Group (керує 38 готелями в Україні); а також Антон Тараненко, засновник і керівник всеукраїнської громадської спілки Visit Ukraine; поділилися підсумками 2020 пандемічного року.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №4(212) квітень 2021.