12.12.2022

Працювати, попри складнощі. Результати опитування гравців готельного ринку України від готельної асоціації та агентства туризму

Війна поділила готельний ринок України на декілька категорій залежно від впливу бойових дій та окупації територій, створила нову й, швидше за все, тривалу структуру гостей, призвела до зниження завантаження об’єктів, стимулювала оптимізацію послуг і процесів. Основна мета операторів нині – не допустити стану збитковості, зберегти бізнес і робочі місця.

Текст: Ірина Сідлецька, генеральна директорка компанії Vertex Hotel Group, президент Української Асоціації Готелів та Курортів


Готельна галузь є яскравим віддзеркаленням стану країни, а саме: настроїв суспільства, стану економіки та політичних перспектив держави. Попри воєнний стан, введений в Україні, багато готельєрів з оптимізмом дивляться в майбутнє, з нетерпінням очікуючи на перемогу. Є ясне розуміння, що шлях до відновлення сектору гостинності має пройти через обов’язкову стадію певного обмеження обсягів готельних послуг та суттєвого скорочення витрат і ресурсів. Водночас основна мета – до настання перемоги не допустити стану збитковості, зберегти об’єкти та робочі місця. Це висновки онлайн-опитування настроїв готельєрів України та їхньої реакції на безпрецедентні виклики у 2022 році, проведеного Українською Асоціацією Готелів та Курортів (UHRA) за підтримки Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ). В дослідженні взяли участь 89 об’єктів. Серед них переважна кількість із Києва, Київської, Львівської та Одеської областей. Зовсім не представлені в опитуванні оператори із Сумської, Миколаївської, Кіровоградської областей. Очевидно, що цей факт можна пояснити тим, що вони перебували в зонах найбільш активних бойових дій і не мали змоги вести аналітичну діяльність у період опитування.

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

  • Війна поділила ринок на декілька категорій залежно від впливу бойових дій та окупації територій:

1. Готелі «відносно безпечної зони», що відчували тимчасове перенасичення попиту через різку хвилю міграції зі східної та центральної частин країни. Здебільшого, це заклади розміщення Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької, Закарпатської, Вінницької, Полтавської областей.

2. Готелі, які не потрапили в зону активних бойових дій, але відчули екстремальну зміну структури попиту. Крім цього, на діяльність таких об’єктів як сервісних підприємств вагомий вплив мали відтік і втрата персоналу внаслідок міграції українців у пошуках безпеки. До цих регіонів належать Київ, Одеса, Запоріжжя, Дніпро, Житомир, Хмельницький, Рівне, Кропивницький, Черкаси.

3. Готелі, які розташовані на окупованій території або в зонах активних бойових дій. Це Харківська, Чернігівська, Сумська, Херсонська, Миколаївська, Запорізька області. Водночас, незалежно від статусу такої території на дату звіту – звільнено чи досі окуповано, фізичний стан закладів розміщення є критичним, іноді недоцільним для відбудови.

  • Як видно з результатів дослідження, більшість готелів, попри невизначеність сценарію війни, продовжували діяльність. Таких – 67%. 32% – це частка підприємств, які призупиняли роботу. Опитування показує, що найбільша кількість готелів, а саме 28,6%, ставила діяльність на паузу лише в перший місяць повномасштабного вторгнення. Далі у квітні-липні був період відновлення роботи. Однак певна кількість готелів і досі зачинені. Звісно, проблеми з енергопостачанням лише збільшують вірогідність того, що до весни заклади не відновлять роботу.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №3(224-225) жовтень-листопад 2022.

Передплата на журнал