02.12.2020

«Перша ластівка». Як працює перший київський ТРЦ, що відкрився в період карантину

Рената Якубченієне, генеральний директор ТРЦ і БЦ RETROVILLE

ФОТО: ІВАН СКУФІНСЬКИЙ

RETROVILLE – єдиний новий ТРЦ, який відкрився в Києві в поточному році, в період карантину. Загалом його реалізація тривала сім років. Ще на етапі будівництва об’єкт пройшов реконцепцію задля адаптації до сучасних трендів. Однак за місяць до запуску ТРЦ реалії різко змінилися. Його відкриття відбувалось у період обмежень, збіглося зі змінами споживчих настроїв і поведінки – каже Рената Якубченієне, генеральний директор ТРЦ і БЦ RETROVILLE. 

Текст: Тетяна Антонюк

Перша черга ТРЦ RETROVILLE відкрилася 30 травня, друга – 1 серпня. Це нелегкий період для запуску як мінімум із двох причин: перша – це карантинні обмеження, падіння купівельної спроможності та споживчих настроїв, друга – це досить низький для ритейлу сезон загалом. Зважаючи на це, чи важко було відкривати ТРЦ під час карантину? Чи не було думки відкласти запуск проєкту на «кращі часи»?

Ви правильно перерахували головні моменти, які стали перешкодами для повноцінного запуску. Це передусім карантин, адже через нього ми не розуміли, що буде далі, які обмеження введе уряд і що взагалі відбуватиметься у світі. Причому не тільки під час карантину, а й після нього, адже пандемія явно внесе корективи в наше життя в майбутньому.

Труднощі були, тому що відкриття планувалося зовсім в іншому форматі. Ми зіткнулися з обмеженнями за кількістю людей на квадратний метр, вимогою перебувати в масках, постійно вимірювати температуру, а також забезпечувати відвідувачів санітайзерами, що теж непросто. У підсумку саме ці вимоги визначили формат запуску, а карантин став чи не головною його темою. Це абсолютно незвичайна ситуація і для нас, і для відвідувачів.

Звісно, відкривати ТРЦ у такий час – завдання неймовірно складне. Але в підсумку ми єдиний торговий центр у Києві, який відкрився за таких умов. Ми не побоялися цього, та й якщо чесно, варіант відкласти навіть не розглядався, запуск був для нас питанням честі.


Якими були Ваші плани й очікування щодо перших місяців роботи? Чи справдилися вони?

Під час відкриття першої черги в нас було близько 60 000 відвідувачів у перші дні. На нашу думку, в поточних умовах це хороший показник.

Я сподіваюся, що відвідуваність буде пов'язана із заповнюваністю, й обидва показники до кінця року зростуть. Загалом, з урахуванням обмежень і необхідності в зміні формату відкриття через пандемію, наші очікування виправдалися. Наразі заповнюваність становить 80%, і цифри щомісяця зростають. Наша мета до кінця року – показник у 90%.


Якою була динаміка відвідуваності ТРЦ від дати відкриття?

Відвідуваність статична. Наприклад, у серпні вона була трохи вищою, а у вересні, як і в усіх інших торгових центрах, помітне незначне падіння. Нині динаміка відвідування стабільна, але ми очікуємо збільшення трафіку. Безпека людей – це один із найважливіших фокусів наразі в нашій роботі.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №10(207) листопад 2020.

Передплата на журнал