10.08.2021

Особливості управління котеджними містечками

АВТОРСЬКА КОЛОНКА СЕРГІЯ КОЗОЛУПА, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА ГРУПИ КОМПАНІЙ «КЛІНІНГ ПРО-CPG»

В Україні є понад 500 котеджних містечок, разом із тими, які ще будуються. Частка котеджних містечок у загальному обсязі котеджів Київської області не перевищує, за різними оцінками, 10-15%.

Через пандемію COVID-19 за останні півтора року значно збільшилася привабливість життя в приватних будинках. Це викликало вибухове зростання попиту на житло в приміських забудовах – таунхаусах, дуплексах, котеджах тощо.

Для сучасного покупця одним із ключових критеріїв якості котеджу є його включення в інфраструктуру котеджного містечка з усіма відповідними комунікаціями, тепло- й енергозабезпеченням, магазинами, дитячими та спортивними майданчиками, системою охорони тощо. На відміну від періоду «стихійних» заміських забудов, коли найпопулярнішими були індивідуальні проєкти, нині поширеною є практика реалізації котеджного містечка одним девелопером із подальшим продажем чи здачею в оренду будинків кінцевим споживачам. У такому разі забудовник бере на себе комплексне вирішення питання проведення всіх комунікацій, транспортних та інженерних мереж, співпрацю з архітектурними майстернями та компаніями, що займаються ландшафтним дизайном, будівельними й оздоблювальними роботами, організацією охорони тощо.

Купівля заміського котеджу має безліч нюансів. Однією з головних проблем мешканців котеджних містечок є подальше управління у сфері ЖКГ, яке може бути організовано трьома способами: (1) за допомогою керівної компанії (КК), що створена забудовником; (2) мешканці організовують власне некомерційне об’єднання; (3) кожен власник будинку укладає договір із постачальником послуг індивідуально (цей варіант практично не зустрічається в Україні).

Для забезпечення комфортного життя мешканців котеджного містечка краще звертатися до компаній, які професійно надаватимуть комплексні послуги з управління й експлуатації нерухомості. Таке рішення допомагає заощадити час і ресурси, а також вирішує проблеми, пов’язані з обслуговуванням інженерних систем і комунікацій будинків, охороною, ландшафтними роботами, електротехнічними роботами, прибиранням території та вивезенням ТПВ, прибиранням снігу взимку тощо. Тож набагато зручніше, коли ці роботи виконує одна компанія, як це відбувається в Північній Америці чи Європі.

Нині українське житло, за оцінками експертів, – найдоступніше в Європі. Якщо співвідносити вартість м2 із середнім річним доходом або річною рентною платою в нашій та інших країнах, можна переконатися, що порівняно з європейськими мегаполісами українська житлова нерухомість істотно недооцінена. Саме тому останнім часом спостерігається зростання вартості житла в Україні. Разом із таким зростанням логічним буде й підвищення сервісу у сфері надання житлово-комунальних послуг українцям.

www.cpg.fm

Читайте також авторську колонку Сергія Козолупа, генерального директора компанії «Клінінг Про-CPG», «Залучення відвідувачів до управління ТРЦ. Нове soft-рішення для організації роботи фасіліті-команд».