Авторська колонка Юлії Кирилюк, СЕО компанії alterhaus
Шість років тому компанія alterhaus зайшла на ринок ремонтів, що був на той час досить розрізненим і неоднорідним. Тоді була поширена така картина: дизайни розробляли одні підрядники (авторський нагляд – за доплату), а реалізували геть інші. Водночас відповідальність за результат ділилася між усіма виконавцями. На практиці це значило, що коли щось йшло не так, клієнт не міг знайти крайнього чи хоча б того, хто справді прагнув вирішити проблему. Тоді наша компанія запропонувала новий прогресивний підхід до процесу ремонту й задала нові стандарти роботи із замовниками: фіксований термін робіт, фіксована ціна, відповідальність «від проєктування до втілення». Сьогодні ринок ремонтів розвивається, все більше компаній у цій сфері структурує свою діяльність і намагається надати клієнтам якнайбільше сервісів. Тобто замовникам є з кого вибрати, але усюди є тонкощі, на які варто звертати увагу, особливо якщо йдеться про таку прибуткову нерухомість, як апартаменти, апарт-готелі та котеджі: тут найменша помилка може дуже дорого коштувати.
Останні два роки показують сталий попит на оренду квартир у Києві та зростання інтересу до заміської нерухомості, також як окремий напрям для інвестицій почав формуватися сегмент апарт-готелів, що можна пов’язати з привабливістю самої концепції та популярністю внутрішнього туризму у зв'язку з коронакризою. Але у що б не вирішив вкладати кошти інвестор, він зацікавлений фінансувати лише проєкт, що не тільки окупається, але й генерує стабільний дохід.
У нас виникло питання: як ремонт може впливати на прибутковість нерухомості та чим сервісні компанії можуть допомогти своїм клієнтам, які інвестують в нерухомість для подальшої здачі в оренду?
І ось які критерії «прибуткового ремонту» нам вдалося вивести зі спілкування з нашими клієнтами:
1) ремонт проходить максимально швидко, його терміни ніколи не злітають;
2) фактичні витрати відповідають запланованим;
3) концентрована відповідальність;
4) ергономіка поєднана з естетикою;
5) дизайн спрямований на емоційне розвантаження;
6) виключно якісні матеріали.
Перші два пункти напряму впливають на терміни повернення інвестицій: кожен зайвий місяць ремонтних робіт – це місяць, коли власник недоотримує прибуток і втрачає гроші на утримання об’єкта, а розбіжності у запланованих та фактичних витратах взагалі ставлять під питання доцільність таких інвестицій.
Щодо концентрованої відповідальності, яка полягає у виконанні робіт «під ключ», то від неї залежатимуть строки ремонту та якість подальшого обслуговування у гарантійних випадках.
Ергономіка та дизайн роблять житло привабливим та комфортним, а баланс між естетикою, простотою та функціональністю – «додана цінність», завдяки якій знайти орендаря буде нескладно. Епатажне оформлення інтер'єру, безумовно, привертає увагу, але жити в такому приміщенні схоче далеко не кожен, а тривалий пошук орендаря – це та сама втрата грошей.
А якісні матеріали дають змогу в перспективі скоротити витрати на амортизацію, це надійна запорука цінності (а отже, прибутковості) житла: товарний вигляд об’єкта зберігається довше.
Ми зауважили, що серед наших клієнтів, особливо тих, які купують одразу кілька об'єктів нерухомості, змінилися очікування щодо сервісу ремонтів. Так, клієнти готові віддавати кілька об’єктів в одні руки, довіряючи репутації підрядника, не прагнучи економити на матеріалах та професіоналізмі, а в оздобленні обирають витримані нейтральні дизайни, мета яких – не вразити потенційного клієнта, а дати відчуття емоційного комфорту. Нам пощастило, адже і ми, і наші клієнти однаково бачимо вдалу модель співпраці. Це дало нам можливість сформувати навколо себе комьюніті постійних замовників і посприяти нашій взаємовигідній успішності.
Успішна інвестиційна діяльність у сфері нерухомості – це, насамперед, ретельний вибір партнерів та підрядників, починаючи від спеціалістів в управлінні нерухомістю, які допоможуть з підбором об’єкта та найефективнішою концепцією для нього, і закінчуючи сервісною компанією, яка швидко, якісно і безболісно зробить ремонт.