27.12.2021

Єлизавета Юрушева: «Літо 2021 я не забуду ніколи»

За словами Єлизавети Юрушевої, власниці готелів Fairmont Grand Hotel Kyiv і Riviera House, літо 2021 видалось дуже успішним за показниками. Попри пандемію коронавірусу, деякі місяці в поточному році навіть показали кращий результат, ніж у 2019. Це пов’язано з декількома чинниками.

Завдяки чому готельній галузі вдалося реанімуватися у 2021 році?

У 2020 році ситуація на готельному ринку була дуже поганою, у 2021 вона значно покращилася. Відновлення пов'язане із введенням безвізового режиму та запуском прямих авіарейсів із країнами Перської затоки. Крім того, відчутно на роботу саме наших готелів вплинуло проведення в Україні зйомок індійських фільмів. Ринок індійського кіно, мабуть, навіть більший за американський Hollywood, і бюджети, відповідно, теж вищі. Ще один позитивний для нас чинник – прийняття закону про гральний бізнес в Україні. Його вплив дуже помітний у готелі Fairmont Grand Hotel Kyiv. Ми бачимо, що після відкриття казино наші гості стали пролонгувати проживання.

В Україні ставлення до азартних ігор доволі неоднозначне. Можливо, більш негативне. І це можна зрозуміти. Проте, з іншого боку, якщо організувати роботу казино правильно, тільки у 5-зіркових готелях і з дуже суворим контролем, то чому б і ні? Ми маємо показовий приклад – Монако. До цієї європейської ігрової столиці приїжджають мільйони людей і поповнюють бюджет країни завдяки податкам від діяльності таких закладів.

Якими були Ваші очікування на 2021 рік і наскільки вони здійснились?

Після 2020 року ми не робили прогнозів. Відверто кажучи, спочатку я не сприймала серйозно COVID-19, оскільки до цього було багато різних вірусів, та ж Ебола, пташиний грип тощо. Це була помилка, оскільки коронавірус підірвав світовий ринок. Хто б міг подумати, що припиниться авіасполучення? Але 2021 рік реанімував туристичний бізнес у нашій країні.

З якими показниками Ваші готелі завершують 2021 рік?

Ми не розголошуємо дані. Проте скажу, що якщо 2020 рік ми закривали в мінусі й у нас були скорочення персоналу, то цьогоріч деякі місяці продемонстрували навіть кращі результати, ніж у допандемічному 2019, і ми знову набираємо команду. А літо 2021 я не забуду ніколи, тому що воно було найкращим за показниками за всю мою кар'єру, не враховуючи, звісно, періоди, коли у нас в країні проводилися міжнародні події на кшталт Євро-2012.

У 2021 році в Україні було декілька хвиль посилення карантинних обмежень. Як працювали Ваші готелі в ці періоди?

У 2020 році ми закрили готелі на п’ять тижнів. Я зрозуміла: якщо ми не призупинимо роботу, то просто виснажимо наш ресурс і після цього не зможемо відновитися. В такій ситуації не варто сподіватися на фінансові вливання від інших бізнесів, оскільки невідомо, як складеться ситуація в інших сферах. Було страшно. Проте далі, під час наступних локдаунів, ми вже жодного разу не зупиняли діяльність об’єктів і згодом повернули наш персонал на роботу. Нашим завданням було витримати 5-зірковий сервіс і створити безпечне середовище.

Чи змінилася структура гостей у Ваших готелях?

У нас все залишилося так, як і було – більше іноземців, менше українців. Цікаво, що серед наших гостей були й кияни. Це пояснюється закритими кордонами, люди не могли поїхати в інші країни, але потребували відпочинку від дому. От вони й оселялися в наших готелях на вихідні.

Як у 2021 році змінились такі показники, як середня тривалість перебування гостей і вікно бронювання?

Наразі гість може жити в нас і місяць, і два, і три. Нещодавно до нас приїжджали туристи з Індії, вони були у захваті від Києва. Також мандрівникам із країн Перської затоки сподобалася Україна: клімат, гостинність, ресторани тощо. Ми очікуємо, що в наступному році в наших готелях кількість гостей саме із цього напрямку зросте у 2-3 рази.

Також ми бачимо, якщо раніше до нас приїжджали здебільшого в бізнес-цілях, то наразі – для відпочинку. Це дуже тішить мене як готельєра.

У великих готелях, таких як Fairmont Grand Hotel Kyiv, резервування номерів відбувається більш плавно та заздалегідь. Це пов’язано з тим, що в них проживають корпорації, що укладають договори на проживання. Натомість у готелі Riviera House переважають індивідуальні гості, тому вікно бронювання в цьому об’єкті вужче. Проте ми бачимо, що з’явилось більше запитів від груп, тому є плани подальшого розширення на готельному ринку Києва.

Чи готові Ви вже давати прогнози на 2022 рік?

У 2021 році ніхто не розумів, як рухатися далі, ми навіть не формували бюджет. Проте на 2022 рік ми вже вирішили повернути планування. Невідомо, як складеться ситуація далі, оскільки з'являються нові штами коронавірусу й, відповідно, нові ризики. Лишається сподіватися, що ситуація все ж буде легшою.

Інтерв'ю опубліковане в журналі Commercial Property №12(220) грудень 2021.