11.10.2020

Кіно з обмеженнями

Роман Романчук, генеральний директор MULTIPLEX

Після відновлення роботи в липні мережа MULTIPLEX, яка нині має 28 кінотеатрів в Україні, мало не щотижня покращувала відвідуваність. Заповненість залів іще суттєво відстає від торішніх результатів, але, як розповів Роман Романчук, генеральний директор компанії, це вже дало змогу вийти на точку беззбитковості, звісно, в умовах максимально оптимізованих витрат.

Текст: Тетяна Антонюк


Кінотеатри в Україні були закриті з моменту введення карантину 12 березня і до 2 липня. Як відкривалися об'єкти мережі MULTIPLEX? Як компанія вибудовує діяльність після рестарту? Що змінилося і які нововведення з'явились у кінотеатрах MULTIPLEX?

2 липня ми відкрили об'єкти в тих містах, де це було можливо, адже на той момент діяльність кінотеатрів була дозволена ще не в усіх областях країни. Зокрема, саме того дня відновили роботу всі локації мережі, крім львівських. Також у більшості міст на той момент діяли обмеження за часом роботи. Тільки-но ми відкрилися, буквально за два дні вийшло додаткове рішення з боку держави, яке забороняло галузі розваг працювати після 22-00. З погляду зборів це був дуже суттєвий для нас удар, тому що основне відвідування кінотеатрів припадає саме на цей час. Але за тиждень-півтора обмеження були зняті, тоді ми змогли працювати трохи довше.

У кінотеатрах за час карантину змінилися стандарти. Так, з'явилося правило, яке забезпечує безпрецедентні санітарні заходи. Також ми ще більше почали стимулювати безготівкову оплату, тобто мінімізувати використання готівкових коштів – у мережі MULTIPLEX є кінотеатри, які взагалі не передбачають готівковий розрахунок.

Ще одним нововведенням стало забезпечення безпеки співробітників і запобігання потенційного зараження від співробітника до відвідувача. Воно передбачає дотримання маскового режиму, наявність додаткових екранів на стійках, проведення температурного скринінгу працівників, реагування упродовж зміни на погіршення стану співробітника, значне збільшення кількості санітарних прибирань. Також ми по-іншому розставляємо сеанси, період між ними збільшений для того, щоб дезінфікувати всі тверді поверхні. Безумовно, у кінотеатрах передбачено маркування дистанції в 1,5 метра.

Також змінилася посадка в залах. Нині, згідно зі стандартом, заповнювати їх можна не більше ніж на 50%. Водночас в перших чотирьох рядах можна продавати квитки групам до чотирьох осіб поруч, проте між групами має бути проміжок в одне крісло.


Яка динаміка відвідуваності об'єктів мережі в різних регіонах у період із липня до середини вересня? Наскільки вона виправдовує чи не виправдовує Ваші прогнози й очікування?

У нас було шість сценаріїв розвитку подій щодо рівня відвідуваності. Прогнозувати щось наразі не дуже ефективно, тому що є безліч чинників, які змінюються в динаміці. Тож система планування, яка була для нас традиційною багато років, зараз не має ніякого сенсу. Ми розуміли, що побачимо реальні цифри тільки після того, як відкриємося. Так і сталося: ми опинилися десь між двома сценаріями.

Що стосується відвідуваності, вона була досить низькою в період відразу після рестарту. В перший тиждень, з урахуванням тих обмежень, про які я говорив, вона становила приблизно мінус 90-95% від аналогічного періоду минулого року. Тобто тоді ми працювали на потужності 5-10%, порівнюючи з аналогічним періодом 2019 року. Це суттєво виходить за межі рентабельності. Обслуговувати всю інфраструктуру з таким рівнем відвідуваності – це великі збитки для компанії.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №8(205) вересень 2020.