Тетяна Давидович, директор сервісної компанії «ІНВАЙТ»
ФОТО: «ІНВАЙТ»
У зв’язку зі спалахом коронавірусу ситуація в Україні кардинально змінилась. Всю серйозність становища також відчули компанії, що надають послуги з експлуатації будівель. Наскільки вагомим виявився цей виклик, чи був готовий до такого розвитку подій сервісний ринок і чи є надія на швидке відновлення після карантину розповіла Тетяна Давидович, директор компанії «ІНВАЙТ», що спеціалізується на послугах інтегрованого facility-менеджменту.
Зважаючи на ситуацію, чи відчутні для Вас негативні наслідки пандемії, чи можна оцінити реальний стан справ у сфері facility-послуг?
Звичайно, вплив є, і він доволі відчутний. Ми аналізували результати березня, однак цей місяць не настільки показовий, оскільки більшу його частину всі працювали в штатному режимі. Реальнішими будуть показники квітня-травня.
Аби максимально зменшити вплив ситуації на бізнес, ми створили антикризову групу, розробили цілу низку невідкладних заходів: збереження наявних замовників і штату співробітників, перегляд стратегії та планів, диверсифікація бізнесу, регулярність поставок хімічних і дезінфікуючих засобів тощо. Ми самі готували антикризові пакети для клієнтів у кожному конкретному випадку, пропонували варіанти співпраці, альтернативні послуги. На нашому боці був досвід, володіння технологіями та кваліфікація персоналу. Тому одним із найважливіших завдань ставили для себе й збереження управлінської команди та сервісного персоналу. Для клінерів ми переглянули графіки робіт, варіанти доставки співробітників на об'єкти, посилили обслуговуючі команди кваліфікованими технологами та дезінфекторами. Через проблеми, спричинені зупинкою міського транспорту, провели ротацію персоналу. Було нелегко, але першу хвилю ми пройшли достойно. Наразі продовжуємо активно працювати за вже налагодженими алгоритмами та технологіями.
Чи очікуєте на спад у сфері facility-менеджменту?
Це не перша криза, яка впливає на всі сегменти бізнесу. Тому антикризовий досвід у нас уже є. Звичайно, з такими карантинними обмеженнями ми не стикались, тому передусім приділили увагу операційним процесам. Однак увесь цей період роботу ні на мить не зупиняв наш департамент продажів.
Прибирання та гігієна як ніколи мають важливе значення, а на перший план виходить дезінфекція. Нині саме вона має найбільший попит від замовників. Варто зазначити, що комплекс з дезінфекції в портфелі наших послуг був завжди, але запит на нього, на жаль, був не настільки масштабним. Дезінфекція була незаслужено недооціненою у нас в країні. Їй піддавалися в основному санітарні зони об'єктів, харчові виробництва, фуд-корти тощо. COVID-19 відкрив усім очі на важливість тотальної дезінфекції, сформував запит на комплексні послуги в цьому напрямі, в тому числі й на персональну гігієну. Наші технологи детально вивчили рекомендації ВООЗ, МОЗ України, Центру громадського здоров'я, консолідували всі ці напрацювання і розробили окремі дезінфекційні кейси для різних сегментів нерухомості. Ми розуміємо, що посилений режим дезінфекції тепер буде звичним явищем у повсякденному житті будь-якого об’єкта й після завершення карантину, тому готуємо до цього своїх клієнтів.
Чи є в цій ситуації позитивні моменти?
Ми довгий час інвестуємо в навчання персоналу. Ситуація з пандемією показала, наскільки важливо мати знання, володіти технологіями, вміти оперативно їх застосовувати під час надзвичайних ситуацій. Ми оцінили масштаб і переформатували роботу, почали пропонувати замовникам не тільки компромісні варіанти співпраці, але й різні технології та комплекси з дезінфекції. Тому ми переконані, що однією з головних змін на ринку, до якої точно приведуть нинішні події, повинна стати однозначна зміна статусу професії клінерів. Це не звичайна робітнича професія, а кваліфікована праця. Поряд із подвигом медичних працівників не менш вагомий внесок працівників клінінгової сфери в боротьбу з вірусом. І це повинні розуміти всі. Саме вони сьогодні на передовій, саме їхніми силами реалізується головне завдання – недопущення поширення вірусу. І саме потужний людський потенціал стане вагомим чинником для відновлення нашого ринку після кризи та подальшого його розвитку.
Ще одна перемога в умовах нинішньої ситуації – світ навчився правильно мити руки. Це вже вміють навіть діти, а значить – за майбутнє персональної гігієни можна бути спокійними.
Які зміни чекають на Вашу компанію найближчим часом? І чи змінились плани через ситуацію з коронавірусом?
Світ не стоїть на місці, на ринку відбуваються постійні зміни, і їхнім головним двигуном є споживач. Тому наразі у нас в самому розпалі один із наймасштабніших проєктів трансформації. Так склалось, що його реалізація збіглася з часом таких випробувань для всіх бізнесів. Однак розпочинався він півтора року тому. Це проєкт іміджевої трансформації, зміни основних принципів і парадигм. Він продиктований бажанням бути завжди актуальними для нашого клієнта, давати йому більше, ніж він від нас очікує.
У самій назві компанії «ІНВАЙТ» «вшита» філософія дії, динаміки, активності. «ІНВАЙТ» – саме про це, тому що кожен наш замовник і співробітник – це наші драйвери.
Завдяки робітникам нашої компанії, діяльність якої побудована на традиціях світового ринку facility-індустрії (саме з традиціями і консерватизмом асоціюється коричневий колір, котрий раніше домінував у нашій айдентиці), ми трансформуємось у фірму, для якої важливі професіоналізм, відкритість, довіра, лояльність і безпека. Саме такі асоціації дає змогу транслювати синій колір. А ще синій колір – це відображення інновацій, що для нас є не просто словом, це те, що ми пропонуємо клієнтам, доводимо, що кожен із них гідний тільки найякіснішого сервісу. При цьому акцентний зелений колір, з яким, власне, й асоціюється наша компанія, залишається. Ми дещо змінили його відтінок, додали яскравості, виразності та теплоти. Яскраво-зелений колір у нашій айдентиці – це як знак якості на кожному об'єкті, який ми обслуговуємо.
Які ще зміни відбулися в межах ребрендингу компанії?
Відтепер ідентифікувати працівників компанії «ІНВАЙТ» на кожному об’єкті можна за новою корпоративною формою. Її концепт розробляли провідні дизайнери, тканини ми замовляли в Італії. Відшиває нову форму один із найвідоміших брендів чоловічого одягу в Україні.
Чи вплинула ситуація з карантином на довгострокові плани компанії?
Ми розуміємо, що в жодному разі не можна зупинятись. Тому ми активно працюємо, продовжуємо навчальні програми. Завдяки новому програмному CRM-комплексу ми й надалі формуємо базу знань, проводимо навчання у форматі онлайн. Вірус ми подолаємо, криза також закінчиться, а такий підхід дасть новий імпульс не лише нашій компанії в нових умовах, а й ринку facility загалом. Тому від того, наскільки гідно ми пройдемо нинішню ситуацію, будемо готові змінити підходи та бачення, вестимемо комунікацію з замовником, будемо чутливими до його проблем і потреб, залежатиме те, як швидко нам вдасться відновитися після такого виклику та допомогти гідно пройти випробування нашим клієнтам.
Головний офіс компанії:
01133, Київ
бульвар Лесі Українки, 26, офіс 601
тел.: +38 (044) 498 10 47
моб.: +38 (067) 823 13 23
e-mail: info@iws.ua
www.iws.ua ℗
Інтерв'ю опубліковане в журналі Commercial Property №3(200) квітень 2020.