Олена Яковенко
Протести інвесторів житлового комплексу «Аркада» в Києві, конфлікт власників столичного ТРЦ SKY MALL, рейдерські захоплення харківських об’єктів. Ось лише декілька нещодавніх прикладів, які спадають на думку при згадці про комунікаційні кризи у девелопменті. Як вийти зі становища з честю й іще вищим рівнем довіри ключових аудиторій? Спробуємо розібратися.
Текст: Олена Яковенко, керуючий партнер агенції prcom
СВІТ VUCA*
Як зрозуміти, зіткнулися ви з серйозною кризою чи стався невеликий інцидент? Поставте три питання:
1) чи несе ситуація загрозу діяльності, фінансовій стабільності та репутації компанії?
2) це раптова та неконтрольована подія?
3) немає часу обміркувати те, що трапилося, і прийняти зважене рішення?
Якщо тричі відповідь стверджувальна, вітаю – у вас криза.
Ми живемо у світі VUCA, світі постійної турбулентності та системних викликів. У світі, де компанії та бренди стикаються із репутаційними загрозами набагато частіше, ніж раніше. І пов’язано це з наступними факторами.
№1. Епоха постправди
У 2016 році «постправда» стала словом року за версією Оксфордського словника. Нині об’єктивні факти впливають на формування громадської думки набагато менше, ніж емоційні заклики. ЗМІ в гонитві за клікабельністю не завжди встигають перевірити факти і, як наслідок, у мас-медіа поширюється недостовірна інформація. Для девелопера це може мати серйозну загрозу.
№2. Швидкість поширення інформації
Завдяки Інтернету та новим медіа швидкість поширення інформації збільшилася настільки, що в разі, якщо не почати реагувати на негатив у перші години, а бажано навіть у перші хвилини після події, то нейтралізувати його ескалацію буде вкрай складно.
За даними досліджень, понад 25% криз стають міжнародними протягом однієї години й іще 2/3 – протягом 24 годин.
*З англ. VUCA – volatility (нестабільність), uncertainty (невизначеність), complexity (складність) і ambiguity (неоднозначність).
Продовження читайте в журналі Commercial Property №5(202) червень 2020.