01.07.2020

Інформаційні атаки й антикризове реагування. Зона турбулентності для девелопера

Олена Яковенко

Протести інвесторів житлового комплексу «Аркада» в Києві, конфлікт власників столичного ТРЦ SKY MALL, рейдерські захоплення харківських об’єктів. Ось лише декілька нещодавніх прикладів, які спадають на думку при згадці про комунікаційні кризи у девелопменті. Як вийти зі становища з честю й іще вищим рівнем довіри ключових аудиторій? Спробуємо розібратися.

Текст: Олена Яковенко, керуючий партнер агенції prcom


СВІТ VUCA*

Як зрозуміти, зіткнулися ви з серйозною кризою чи стався невеликий інцидент? Поставте три питання:

1) чи несе ситуація загрозу діяльності, фінансовій стабільності та репутації компанії?

2) це раптова та неконтрольована подія?

3) немає часу обміркувати те, що трапилося, і прийняти зважене рішення?

Якщо тричі відповідь стверджувальна, вітаю – у вас криза.

Ми живемо у світі VUCA, світі постійної турбулентності та системних викликів. У світі, де компанії та бренди стикаються із репутаційними загрозами набагато частіше, ніж раніше. І пов’язано це з наступними факторами.

№1. Епоха постправди

У 2016 році «постправда» стала словом року за версією Оксфордського словника. Нині об’єктивні факти впливають на формування громадської думки набагато менше, ніж емоційні заклики. ЗМІ в гонитві за клікабельністю не завжди встигають перевірити факти і, як наслідок, у мас-медіа поширюється недостовірна інформація. Для девелопера це може мати серйозну загрозу.

№2. Швидкість поширення інформації

Завдяки Інтернету та новим медіа швидкість поширення інформації збільшилася настільки, що в разі, якщо не почати реагувати на негатив у перші години, а бажано навіть у перші хвилини після події, то нейтралізувати його ескалацію буде вкрай складно.

За даними досліджень, понад 25% криз стають міжнародними протягом однієї години й іще 2/3 – протягом 24 годин.

*З англ. VUCA – volatility (нестабільність), uncertainty (невизначеність), complexity (складність) і ambiguity (неоднозначність).


Продовження читайте в журналі Commercial Property №5(202) червень 2020.