30.07.2020

Готелі після локдауну. Оцінка та прогнози від Vertex Hotel Group та Astoria HTL

Іван Лунь, Ірина Сідлецька

Готельєри сподіваються, що в умовах обмежених міжнародних поїздок українці шукатимуть цікаві місця для подорожей у своїй країні, підтримуючи вітчизняну туристичну галузь. Передусім виграють відомі дестинації, середньоцінові об’єкти та курорти – прогнозують Ірина Сідлецька, генеральний директор Vertex Hotel Group, та Іван Лунь, готельний консультант, Astoria HTL.

Текст: Тетяна Антонюк


Як готельний сектор пережив карантин?

Ірина Сідлецька: Підбивати підсумки карантину надто рано. Поки що передчасно казати, що ми пережили його і можемо впевнено планувати діяльність далі; зараз ми тільки починаємо поступово відновлювати показники завантаження, а компенсація фінансових втрат від трьох місяців закритих готелів потребуватиме ще чимало часу навіть при найпозитивнішому сценарії.

Зазначу, що готелі були змушені зачинитися навіть не тому, що це було передбачено певними постановами Кабінету Міністрів України, а тому, що послуга ночівлі перестала бути актуальною. Коли немає гостей, тримати відчиненими двері й виводити на роботу необхідну кількість офіціантів, рецепціоністів, покоївок, працівників технічної служби немає сенсу.

Різкі та неочікувані події березня викликали відчуття, ніби ми бігли по мосту, який палає та падає слідом за нами. Починаючи з 7-8 березня готелям, я кажу про ринок загалом, почали надходити численні скасування бронювань номерів. Одночасно відмінилися великі закордонні заходи, серед них ярмарок туризму ITB Berlin у Німеччині. Це було одне з найвразливіших явищ цього року, коли за два дні до проведення масштабної події було прийняте рішення щодо її скасування. Це сотні тисяч метрів квадратних простору зі збудованими стендами. У день скасування заходу в місті вже перебувало 30% із тих учасників, хто приїздить на виставку для організації роботи на стендах. Також було скасовано Женевський автосалон у Швейцарії та інші міжнародні заходи. З цим ми зрозуміли, що й у нас не буде очікуваного завантаження від раніше запланованих груп іноземних туристів у наступні місяці. Ще тоді стало зрозумілим, що запасним варіантом може стати внутрішній туризм, і зараз ми це спостерігаємо – українці починають більше подорожувати своєю країною. Ще в березні в київському «Президент Готелі» ми провели зустріч із головою Державного агентства розвитку туризму України й почали міркувати над тим, як зробити подорожі Україною цікавими та доступними.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №6(203) липень 2020.