05.04.2023

Гнучкість і швидкість: що допомагає в роботі готелів

На фото: готель Holiday Inn Kyiv, Київ

Підбиваючи підсумки воєнного року, готельєри відмічають, наскільки важливо бути гнучкими та швидкими, навіть творчими в ухваленні рішень і вирішенні викликів, щоб продовжувати діяльність. І хоча перший шок давно пройшов, а оператори адаптувалися до воєнного стану, проте ситуація досі нестабільна й відрізняється в кожному місті й кожному об’єкті. Ми запитали у гравців готельного ринку про його стан, про підсумки та основні завдання, які стояли перед ними торік.

Текст: Тетяна Антонюк


cp226-08.jpg

Юрій Кривошея, президент і керівний партнер компанії «Торонто-Київ», президент компанії «ТК Проперті Менеджмент», партнер-співзасновник KC Hospitality Solutions, віцепрезидент Канадсько-української торгової палати

Як би Ви охарактеризували загалом стан ринку готельної нерухомості Києва, з яким він увійшов у 2023 рік?

Нині вся готельна індустрія, як і багато інших галузей нашої економіки, перебуває буквально в режимі виживання. Щодо київського готельного ринку, зокрема, важливо розуміти, що є низка різноманітних продуктів, кожен із яких має власні переваги та/або перебуває у своїй особливій ситуації. Тому узагальнювати кожного гравця сектору в одній підсумковій консолідованій заяві було б недоречним навіть у теперішніх складних умовах. Зважаючи на це, важливо підкреслити, що готельний ринок Києва пережив низку безпрецедентних криз і ввійшов у 2023 фінансовий рік із чіткою готовністю продовжувати протистояти непередбаченим викликам, незважаючи ні на що. Крім того, в теперішній момент і враховуючи те, що ситуація, м’яко кажучи, дуже динамічна, я б не став приділяти занадто багато уваги стандартним параметрам і KPI (наприклад, завантаження, дохідність на номер, середньодобова ставка тощо), оскільки основний актив для кожного бізнесу зараз – це команда та командна робота.

cp226-47.jpg

Тарас Кузик, генеральний менеджер готелю BANKHOTEL

Як би Ви охарактеризували загалом стан ринку готельної нерухомості Львова, з яким він увійшов у 2023 рік?

Ситуація в готельній галузі відображає стан країни загалом: від настроїв суспільства до стану економіки та перспектив держави. Порівнюючи із 2022 роком, на початку 2023 ринок трохи стабілізувався, я б навіть сказав, ситуація покращується. Особливо це помітно у західній частині України, зокрема у Львові ми бачимо зростання запитів на конференції, форуми, бізнес-події. Звісно, не в повну силу, але готелі працюють, залучають гостей і сплачують податки. Бізнеси залишаються на плаву, бо розуміють свою місію – створювати робочі місця та розвивати економіку. Нині треба намагатися робити все можливе, аби продовжувати працювати.

cp226-48.jpg

Марина Лео, партнерка DEOL Partners, головна директорка мережі готелів та апартаментів Senator Hotels and Apartments

Як би Ви охарактеризували загалом стан ринку готельної нерухомості Києва, з яким він увійшов у 2023 рік?

Ринок готельної нерухомості Києва проходить тернистий шлях розвитку. На момент початку повномасштабної війни ситуація на ринку лише починала стабілізуватись після тривалого впливу негативних чинників, зумовлених пандемією. Війна ж перекреслила оптимістичні плани на відновлення та здійснила свій руйнівний вплив на галузь. Станом на початок 2023 року ситуація на ринку готельної нерухомості Києва залишалася нестабільною. Однак в умовах невизначеності та нових викликів, спричинених війною, гравці ринку продемонстрували неабияку стійкість, здатність швидко адаптуватися та корегувати стратегію розвитку.

cp226-49.jpg

Аліна Радченко, керівниця відділу продажів і маркетингу мережі готелів Ribas Hotels

Як би Ви охарактеризували загалом стан ринку готельної нерухомості Одеси, з яким він увійшов у 2023 рік?

Станом на березень 2023 можна сміливо казати, що життя в готельний бізнес в Одесі повертається. Кількість гостей у готелях стрімко зростає, хоча зараз більший акцент робиться на діловий туризм. Тобто багато компаній проводять тренінги, навчання та конференції. І навпаки – менше гостей їдуть саме на відпочинок.

Читайте повну версію в журналі Commercial Property №1(226-227) лютий-березень 2023.

Передплата на журнал