12.07.2021

Епіцентр ритейлу

Володимир Гончаров. ФОТО: «ЕПІЦЕНТР К»

Група компаній «Епіцентр К» розвиває 5 своїх ритейл-напрямів, серед них галереї товарів для дому «Деко», магазини товарів для дітей E.PIC, спортивні магазини Intersport, поза межами власних торговельних центрів. За словами Володимира Гончарова, заступника генерального директора, директора з роздрібної торгівлі «Епіцентр К», інші ритейл-напрями також можуть піти цим шляхом. «Ми розглядатимемо можливості виходу кожного з них у торгово-розважальні центри України», – каже він.

Текст: Тетяна Антонюк

Вважаючи на доступну відкриту інформацію щодо результатів «Епіцентр К» у 2020 році, минулий рік виглядає для групи компаній доволі вдалим. Що вдалося виконати з планів на 2020 рік, а що – ні?

Це був досить складний для всієї країни рік, але будь-які виклики відкривають перед нами нові можливості. У відповідь на них ми запустили нові напрями – «Засоби захисту» й «Аптеки 100+», продуктові супермаркети FOOD market.

З іншого боку, карантинні обмеження не могли не вплинути на наші показники діяльності. До них не був готовий жоден ритейл-бізнес. Тому карантинні обмеження стали причиною суттєвих втрат для торгівлі. Якщо говорити про групу компаній «Епіцентр К», то саме ритейл-напрям постраждав найбільше.

Однак що стосується нових відкриттів, то ми виконали свій план у 2020 році та дуже оптимістично плануємо роботу на 2021-2022 роки. Ми завжди ставимо перед собою надзвичайно амбіційні цілі, й наш інвестиційний план є дуже вимогливим передусім до нас самих. Саме тому бюджет інвестицій на найближчі два роки, який ми запланували у грудні 2020, становить $1,78 мільярда.

Яких антикризових заходів Ви вживали, аби мінімізувати вплив карантину на діяльність групи, зокрема на торговий/ритейл-напрям?

Передусім це пришвидшення темпів розвитку нашого онлайн-напряму. Протягом 2020 року нам вдалося суттєво посилити позиції на ринку інтернет-продажів. Окрім цього, наш онлайн-магазин у 2020 році став маркетплейсом. Ми пришвидшили процеси запровадження інноваційних технологій і сучасних клієнтських сервісів. Це саме той випадок, коли пандемія стала потужним поштовхом для дій і розвитку.

Торік було відкрито сім нових торговельних центрів «Епіцентр» у різних регіонах України. Скільки загалом було збудовано нових площ, скільки інвестували у їх будівництво?

У 2020 році ми багато інвестували не лише в будівництво з нуля та реконструкцію діючих торговельних центрів, але й активно нарощували земельний банк під майбутні проєкти. Крім цього, для підсилення онлайн-напряму ми відкрили логістичний комплекс у Калинівці (Київська область), інвестувавши кошти у закупівлю сучасного обладнання та будівельні роботи. Також ми відкривали Центри видачі замовлень (ЦВЗ) і магазини за межами наших торговельних центрів. Загалом у розвиток ритейл-напряму було вкладено 6,38 мільярда гривень. Це левова частка всіх інвестицій групи компаній «Епіцентр К» у 2020 році, які становили 10,3 мільярда гривень.

*У групу компаній «Епіцентр К» входять мережа торговельних центрів «Епіцентр» (з 20 shop-in-shop концептами), будівельно-господарські гіпермаркети «Нова лінія», онлайн-магазин, агрохолдинг «Епіцентр Агро», заводи керамічної плитки, деревообробний завод. Група ексклюзивно розвиває мережі магазинів товарів для спорту Intersport (Швейцарія), 4F (Польща) та The Athlete’s Foot (США) в Україні. Також має власні логістичні потужності.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №6(214) червень 2021.