14.09.2020

Дмитро Аранчій: «Натхнення може бути скрізь»

Дмитро Аранчій – засновник архітектурної майстерні Dmytro Aranchii Architects, викладач архітектурного факультету Київського національного університету будівництва і архітектури. Архітектурну освіту здобув, зокрема, в архітектурній школі Architectural Association у Лондоні, навчаючись у Захи Xадід і Патрика Шумахера. Дмитро Аранчій переносить сміливі робототехнічні експерименти з академічного світу в реальне проєктування та будівництво. Black Coexistence і Tween Coexistence – проєкти холів київського бізнес-парку, створені Dmytro Aranchii Architects, увійшли до книги сучасних комерційних і громадських інтер’єрів INTERIOR DESIGN in Ukraine від видавництва CP PUBLISHING.

Назвіть Ваші улюблені стилі в архітектурі та дизайні.

Я надаю перевагу методу обчислювального/алгоритмічного проєктування, що прийшов на зміну стилю у дизайні та архітектурі. Він використовує передові надбання сучасної науки та комп'ютерної техніки.

Опишіть свій особистий стиль у дизайні інтер'єру й архітектурі.

Dmytro Aranchii Architects є піонерами так званої обчислювальної/алгоритмічної архітектури в Україні, створюваної на базі поєднання творчо-художніх пошуків з алгоритмами комп'ютерного програмування. Це дає змогу майстерні досягати небаченого та водночас логічно виправданого результату формотворення у проєктних роботах.

Звідки Ви берете натхнення для своїх проєктів?

Не буває такого, що має прийти муза, а ти сидиш і чекаєш. Для мене найбільше натхнення у природі як у складній системі, з якої людина може отримувати нові знання, на основі яких намагається будувати свої «штучні» системи. Натхнення може бути скрізь, якщо не бути заангажованим, а відкривати натомість свій розум для поглинання інформації: у подорожах і краєвидах, у книжках, у кіно. Ніколи не варто приходити до думки, що ти вже все знаєш. Необхідно бути спраглим до нової інформації, і тоді натхнення неодмінно «наздожене» звідусіль.

У чому були складнощі при створенні проєктів Black Coexistence і Tween Coexistence?

Ми намагаємося плекати наші проєкти від моменту їх ескізування і до початку використання кінцевим користувачем. Звісно, коли задум стикається з реаліями втілення, потрібно шукати шляхи оптимізації. Насправді такі задачі є одним із найцікавіших викликів професії.

Наприклад, у проєкті Tween Coexistence була шестиметрова цільна рецепція довільної кривини, яку довелося занести ще до встановлення вхідної групи, адже в іншому випадку вона б не пройшла в отвір.

У проєкті Black Coexistence були складнощі з друком смуг на підлозі – ми декілька тижнів узгоджували технологію друку й укладки. Потрібно було, щоб малюнок (патерн) чітко збігся із задумом при стикуванні смуг у кілька метрів завширшки та кількадесят завдовжки. Чи не найбільшою складністю було зробити «лінії» освітлення на стелі, що мають подвійнукривину. Це мало бути чітке та плавне гнуття, якого неможливо досягти, наприклад, металевими трубками та ручними методами. Коли це стало зрозуміло після низки експериментів, було вирішено використати гнучкі стрічки фрезерованого автоматизованого ПВХ для цієї мети. Фактично, вони були виготовлені пласкими, а кривина по другій координаті була отримана за допомогою природного провисання внаслідок закріплення в контрольних точках.

Чому важливі такі проєкти, як книга INTERIOR DESIGN in Ukraine.

Задля того, аби на українських і світових полицях опинилися книги не зі скандинавського дизайну чи британського, наприклад, а українського, необхідні зусилля, причому одразу в двох напрямах – старатися мають проєктувальники/дизайнери та видавці водночас і однаково сумлінно. Але ніщо не стається швидко, а радше є продуктом багатьох ітерацій спроб і помилок як універсального інструменту набуття досвіду й отримання майстерності.

Саме такою спробою є намагання книги INTERIOR DESIGN in Ukraine зібрати під однією парасолькою «різнобарвний» український дизайн інтер'єру та його представників. Віриться, що момент впізнаваності вітчизняного проєктування як світового бренду впевнено наближається. Не варто опускати руки, а натомість лише покращувати й оптимізовувати тактику та стратегію праці в лоні цього непростого та цікавого ремесла.

cp204_44.jpg

Pre-Order
+38 099 775 47 19 (Telegram, Viber, WhatsApp)
Альона Філат

www.cp-publishing.com.ua