07.12.2023

Диджиталізація та штучний інтелект у сфері фасіліті-менеджменту

Авторська колонка Сергія Козолупа, генерального директора компанії Cleaning Pro Group

Лише кілька років тому світу презентували підлогомийні машини-роботи. У 2019 році таке обладнання коштувало понад $60 000. Тоді кількість роботизованих машин не перевищувала 1,5% від випуску всіх підлогомийних машин. У 2023 році ця частка зросла до 4%, водночас вартість такого обладнання знизилася до $35 000. Такі машини вже стали нормою для щоденного прибирання у магазинах Walmart або складів Amazon. Ще кілька років – і ціна стане вигідною для українського ринку.

Ми уважно вивчаємо можливості, які можна запровадити у сфері клінінгу, серед них і штучний інтелект (ШІ). Він може допомогти оптимізувати процес прибирання та вибудувати моделі графіків, враховуючи різні фактори, такі як площа приміщення, ступінь забруднення, погодні умови, запропонувати відповідні типи клінінгу згідно з видами поверхонь. Усі тенденції та інновації можна розділити на чотири основні напрями:

  • Екологічне прибирання – екологічні методи й енергоефективне обладнання для зниження негативного впливу на довкілля.
  • Персоналізовані рішення для клієнтів і вузька спеціалізація у певній сфері (наприклад, медичні або офісні приміщення) або на певному типі прибирання.
  • Фокус на гігієні та санітації, який все ще триває у зв’язку з пандемією COVID-19.
  • Технологічні інновації, а саме роботизовані прибиральники, автоматизовані системи управління, використання штучного інтелекту та дронів для моніторингу стану прибирання. Це лише декілька прикладів технологій, які впроваджуються в сучасну індустрію клінінгу.
Чи знаєте ви, що наш технолог для формування правильної технологічної карти з прибирання має враховувати крім прохідності ще й тип поверхні, її зношеність, вік, наявність і види брудозахисту, хімічні засоби, характеристики техніки, а також погодні умови в конкретному місті, обсяг опадів, кількість дощових і сонячних днів, вітрові умови, рівень pH ґрунту та інше? Це неможливо зробити наперед при підготовці комерційної пропозиції. Але із ШІ це стане можливо вже за кілька років.

Ми з особливою увагою спостерігаємо за розвитком ШІ та впроваджуємо диджиталізацію процесів. Нині вже доступна третя версія нашого мобільного додатка CPG, де партнери можуть:

  • керувати різними точками мережі через виділений канал;
  • оперативно створювати завдання;
  • відстежувати ступінь їхнього виконання;
  • оцінювати та підтверджувати виконання завдань працівниками;
  • оперативно та конфіденційно комунікувати з нашою командою.

Впевнені, з розвитком технологій і накопиченням клінінгової інформації у хмарних сервісах можливості застосування ШІ в нашій галузі зростатимуть у геометричній прогресії.

www.cpg.fm