08.10.2020

Design Hub International: архітектура туризму

АВТОРСЬКА КОЛОНКА АНДРІЯ ЯЦЕНТЮКА, ЗАСНОВНИКА БЮРО АРХІТЕКТУРНИХ РІШЕНЬ DESIGN HUB INTERNATIONAL

У продовження теми архітектурних рішень для розвитку локального туризму (опубліковано в СР №204 – ред.) варто зазначити, що новий імпульс для популяризації курорту Буковель разом дають поточна ситуація в Україні та світі у зв'язку з поширенням COVID-19, позиція замовника рішуче поліпшувати пропозицію, інфраструктуру, комфорт і нове зонування території.

Так, окрім реконструкції центральної площі курорту наша компанія отримала замовлення з проведення комплексної роботи над зонуванням нових територій, розроблення best use окремих ділянок курорту й архітектурних рішень будівель. До того ж наразі будується нова дорога до курорту, яка проходитиме в об'їзд Яремче й Татарова. Вона стане головним шляхом і фактичним в'їздом до Буковеля для киян, львів'ян, туристів з Івано-Франківська та ближнього зарубіжжя.

Однією з головних проблем Буковеля наразі є брак локацій для вечірнього проведення часу, а рекреаційні та зони SPA перевантажені. Порівнюючи з європейськими гірськолижними курортами, ні культурної, ні розважальної програми він зараз не пропонує. Серед можливих занять у вечірній час – вечеря в ресторані чи з друзями в готелі. Тому є необхідність у створенні нової якісної інфраструктури курорту. У зв'язку з цим на нових ділянках Буковеля буде створений такий функціонал: аквапарк зі SPA-комплексом, торговий центр, конгрес-хол, паркінги, прогулянкові зони, нові дитячі гірські траси, школа катання на лижах для дітей, велика стіна для скелелазіння міжнародного рівня, зокрема для проведення міжнародних змагань. Також з'явиться нова пропозиція готелів і ритейлу.

Пандемія коронавірусу зумовила падіння споживчих настроїв. Люди вже не так, як раніше, мають можливість їхати відпочивати за кордон. Локальний туризм цілком може стати тенденцією в Україні, але для цього ринок має активізуватись і надати якісну пропозицію для відпочинку. Тож бажання власників впорядкувати курорти і зробити їх комфортними, привабливими та конкурентоспроможними на міжнародному рівні дає шанс реалізувати всі архітектурні та містобудівні плани щодо поліпшення умов відпочинку.

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №8(205вересень 2020.

Читайте також авторські колонки Андрія Яцентюка «Архітектурні рішення для розвитку локального туризму» і «На чому не можна економити при проєктуванні ТЦ/ТРЦ».