14.09.2023

Все і навіть більше: бізнес-центр як офіс, пункт незламності та лайфстайл

Олена Забужко. ФОТО: ПРЕССЛУЖБА БФК GULLIVER

Стратегія міжнародних компаній вже сфокусована на поверненні працівників до хоча б частково офісного режиму. Український бізнес також йтиме цим шляхом. Адже офіси довели свою ефективність, а керівні компанії роблять все, щоб бізнес-центри надавали резидентам додаткові вигоди. Як каже Олена Забужко, комерційна директорка БФК Gulliver, офісні комплекси трансформуються на мультифункціональні локації, де можна закрити майже всі професійні та життєві потреби.

Попит на офісні приміщення після падіння в перший рік повномасштабної війни нині зростає. Які причини?

Попри складні обставини, бізнес продовжує працювати та шукає нові можливості для посилення ефективності своїх команд. Тому протягом першого півріччя 2023 року ситуація на ринку офісної нерухомості поступово відновлювалася.

Ключовими критеріями при виборі офісу нині залишаються безпековий фактор та автономність бізнес-центру. Як наслідок, ми почали отримувати більше запитів на офісні приміщення. Ба більше, деякі поточні орендарі вже розглядають збільшення своїх просторів. Ще торік прогнозувати подібну динаміку було майже неможливо.

Завдяки тому, що в нашому бізнес-центрі є сертифіковане укриття з облаштованими робочими місцями, команди можуть продовжувати працювати, водночас перебуваючи у безпеці. Для співробітників багатьох компаній це стає вирішальним фактором при виборі – працювати вдома чи поїхати до офісу. А для команд, які працюють віддалено, наявність в офісі сховища є фактором, який сприяє перегляду формату роботи з онлайн на, як мінімум, гібридний.

Як змінилися вподобання та вимоги орендарів до офісів після початку повномасштабної війни? Що для них найважливіше нині?

Поки країна перебуває в режимі воєнного стану, питання наявності укриття при виборі офісу залишається пріоритетним. Усвідомлюючи це, ми облаштували та сертифікували укриття майже одразу після відновлення роботи БФК Gulliver ще торік у квітні. 

Поміж іншого, нині безпекова локація в бізнес-центрі має бути облаштована всім необхідним для продовження роботи резидентів. 

Так, окрім стандартних вимог у вигляді води та стільців ми створили справжній коворкінг на рівні паркінгу на -3 рівні – з комфортними робочими місцями та доступомдо інтернету. Додатково ця локація під’єднана до резервного живлення. Попри повітряну тривогу, співробітникикомпаній-резидентів можуть безпечно продовжувати працювати, не відриваючись від робочого процесу.

З часом ми дещо покращили наше сховище, додавши сервісні та просто приємні бонуси, як-от: поінт із кавою, настільний футбол, сервіс буккросингу. Також на локації є душові кабіни з гарячою водою.

Наступний важливий фактор при виборі офісу – автономність. Йдеться про світло, опалення, запаси води та стабільний інтернет. На фоні останніх новин, що ширяться в інформаційному просторі, найближчі осінь і зима можуть бути непростими. Тому офіси продовжують нести місію пунктів незламності, де можна не лише продовжувати комфортно працювати, а й зарядити ґаджети, зігрітися чи прийняти душ.

Наприклад, автономність нашого БФК підтримується чотирма генераторами, які продукують 2,2 мегавата потужності. Завдяки тому, що живлення рівномірно розподілене між генераторами, знеструмлення комплексу практично неможливе.

Як змінилися вподобання орендарів БЦ Gulliver? Які додаткові послуги надає БЦ своїм орендарям?

Gulliver є багатофункціональним комплексом, і це завжди було нашою беззаперечною перевагою. Тут резиденти мають можливість не лише закривати свої особисті потреби – магазини, фудкорт, супермаркет, фітнес-комплекс, різноманітні послуги (хімчистка, ремонт взуття, одягу, ювелірних виробів, «Нова Пошта» тощо), а й проводити вільний час із колегами чи родинами. Наприклад, відвідуючи кінотеатр, боулінг, ресторани, концерти, виставки, лекції та ін.

Нині ми ще більше трансформували наш підхід, зосередившись на створенні дружніх умов та особливому сервісі для резидентів бізнес-центру Gulliver, зокрема, розробили спеціальний пакет преференцій.

Для кожного партнера ми надаємо низку ексклюзивних бонусів, серед яких: безкоштовна оренда кінозалу чи тераси для корпоративних івентів, постійні розіграші квитків на концерти чи заходи, які проходять у ТРЦ, і, звісно, головна родзинка – можливість розмістити свій іміджевий ролик на найбільших фасадних екранах Європи протягом місяця.

У травні ми організували для компаній-резидентів справжній сімейний день – сім’ї з дітьми чи просто колег відвідали наш музей науки, грали у боулінг і дивилися кіно. І це все абсолютно безкоштовно.

У такий спосіб ми створюємо для наших орендарів не просто якісний простір для роботи, а місце, де хочеться проводити свій вільний час як у компанії колег, так і родинами, наповнюючи затишною атмосферою об’єкт офісної нерухомості.

Чому, на Вашу думку, компаніям важливо повертатися до бізнес-центрів? Які переваги нині дає офіс?

Беззаперечною перевагою роботи в офісі є живе спілкування та можливість оперативно вирішити те чи інше питання командою – тут і зараз.

Міжнародні гіганти, такі як Disney, Amazon, Google, сфокусувалися на відновленні роботи в офісах хоча б на частину робочого тижня, адже впевнені, що це один із головних факторів підвищення ефективності своїх команд.

До речі, Марк Цукерберг, засновник корпорації Meta, заявив, що згідно з аналізом, проведеним всередині компанії, інженери, які працюють у командах офлайн, показують кращі результати. Тому з осені поточного року працівники компанії мають приїжджати до офісів мінімум тричі на тиждень. Ба більше, вакансій із форматом повністю віддаленої роботи у світі стає дедалі менше.

Чи варто, на Вашу думку, очікувати глобального повернення співробітників до офісів? Якщо так, то коли це може статися? Що спонукатиме людей до цього?

Нині більшість компаній в Україні продовжують обирати віддалений формат роботи. Згідно з даними Work.ua робота онлайн була одним із головних трендів на ринку праці у 2022 році, що було зумовлено пандемією та війною. Люди звикли працювати віддалено роками, і повернути їх до офісів в один момент неможливо. Це питання мотивації та додаткових стимулів як із боку компаній, так і орендодавців.

Тенденція, яку ми бачимо та вже слідуємо в комунікації з орендарями бізнес-центру, – це трансформація формату сприйняття офісу як просто квадратних метрів із переліком певних технічних параметрів. Офісні комплекси стають мультифункціональними локаціями, де можна закрити майже всі свої професійні та життєві потреби.

Водночас важко будувати прогнози у воєнний час. Вочевидь, за умови позитивної або стабільної безпекової ситуації в країні орендарі почнуть повертати співробітників з інших країн і спонукати їх до офлайн-формату роботи. ℗

Інтерв'ю опубліковане в журналі Commercial Property №3(230-231) липень-серпень 2023.