05.09.2020

Архітектурні рішення для розвитку локального туризму

АВТОРСЬКА КОЛОНКА АНДРІЯ ЯЦЕНТЮКА, ЗАСНОВНИКА БЮРО АРХІТЕКТУРНИХ РІШЕНЬ DESIGN HUB INTERNATIONAL

Розвиток внутрішнього туризму є одним із актуальних питань в Україні, тим більше, для цього є цілком очевидні причини – вимушений локдаун і прийнятий Верховною Радою закон про гральний бізнес, який так само дав новий імпульс розвитку готельної галузі. Пандемія коронавірусу змусила 40-мільйонну країну думати, як відпочити в межах своєї держави, а гравців ринку – вирішувати питання з покращення інфраструктури, якості наявної пропозиції та зіткнутися з новою для себе задачею: створювати причини для подорожей усередині країни.

Зараз саме час для оновлення вітчизняних популярних локацій і створення нових туристичних напрямків. Так, наприклад, ми працюємо над реконцепцією та реконструкцією центральної площі в Буковелі, яка вже готується до реалізації. Почати оновлення з ядра всього курорту, на мою думку, було правильним рішенням замовника. Крім того, анонсовано розвиток курорту Славське й інших локацій в Україні.

Справа в тому, що зараз в Буковелі достатньо хаотичне розташування будівель, перетинаються функціональні шляхи й немає єдиної ідеї та концепції території. До того ж там низька забезпеченість інфраструктурою туристів. У своєму проєкті ми додали комерційної цінності цій зоні, створили як додаткові місця для розваг і харчування (каток, відкритий фуд-корт, дві сцени для проведення заходів), так і локації для відпочинку (амфітеатри біля ринку, набережна озера, оглядова вежа). Отже, ця територія стане привабливішою для туристів і підвищить рейтинг курорту загалом, адже покриватиме ширший спектр аудиторії, яка потенційно може відвідати комплекс. А додаткова кількість комерційних об'єктів створить робочі місця й можливість для розвитку локального бізнесу.

Так, наша компанія проводила дослідження, у якому зіставила порівняно ідентичний за ціною відпочинок в австрійських Альпах і українському Буковелі. Згідно з результатами, люди швидше обрали б поїздку в Альпи, ніж в українські Карпати. Що важливо, респонденти не готові їхати в Буковель навіть за умови того, що кордони будуть закриті. Усе це пов’язано з негативним досвідом проведення зимового відпочинку в Україні, зокрема браком якісної інфраструктури, а також зі слабкою конкуренцією та невідповідним рівнем цін сервісу. Я вважаю, що після оновлення Буковель будуть порівнювати не тільки за бюджетом поїздки, а й за якістю пропозиції з Альпами та іншими курортами, і вибір буде зроблено на його користь. Сподіваюсь, що цей інсайт допоможе ринку прийняти максимально конструктивні рішення та спонукатиме гравців до дій.

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №7(204) серпень 2020.

Читайте також авторські колонки Андрія Яцентюка «На чому не можна економити при проєктуванні ТЦ/ТРЦ» та «Успіх у деталях – історія реновації проєкту ТРЦ RETROVILLE».