22.02.2020

8 порад і 38 ідей для новачків клінінгового бізнесу

АВТОРСЬКА КОЛОНКА СЕРГIЯ КОЗОЛУПА, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА ГРУПИ КОМПАНIЙ «КЛIНIНГ ПРО-CPG»

Найчастіше клінінговий бізнес приваблює нових гравців низьким порогом входу. Крім того, в цьому сегменті спостерігається стабільний попит. Як правильно вибудувати діяльність у клінінговому бізнесі та які його ніші можна зайняти?

Передусім, необхідно визначити для себе відповідний напрям. Це може бути підприємство з комерційного прибирання (обслуговування промислових і комерційних об'єктів), прибирання житла (приватні будинки та квартири) або ж спеціальне прибирання (поєднує спеціальні послуги, такі як хімчистка, ін.). Спеціалізованих компаній на ринку дуже мало.

Після визначення категорії можна зосередитися на запуску компанії. Слід врахувати, що завжди є можливість оновити категорію в міру зростання бізнесу та доходів.

Для створення успішної клінінгової компанії рекомендуємо поетапно виконати наступні кроки:

1. Побудувати бюджет і знайти фінансування для запуску бізнесу.

2. Вибрати назву компанії та створити логотип. Зрозуміло, що він повинен виглядати професійно та відображати назву вашої фірми.

3. Зареєструвати бізнес і підібрати команду.

4. Правильно вибудувати логістику всіх ресурсів, адже саме на неї припадатиме істотна частина ваших витрат.

5. Вибрати цінову нішу. Щоб визначити точну плату за свою роботу, необхідно враховувати географію діяльності компанії, конкуренцію, профіль клієнтів. Завжди робіть оцінку самі.

6. Напрацювати клієнтську базу. Для цього необхідно використовувати всі канали – від Інтернету та рекомендацій знайомих до профільних заходів і тендерів, що проводяться великими компаніями та державними структурами ( Prozzoro). Обов'язково попросіть клієнтів написати позитивний відгук на ваших сторінках у соціальних мережах.

7. Активний маркетинг. Для пошуку нових клієнтів необхідно вкладати кошти в рекламу (почніть з Google AdWords). Також важливо створити та підтримувати професійні канали для спілкування з замовниками. Клієнти, як поточні, так і нові, повинні мати можливість знайти вашу компанію в Інтернеті, наприклад, у Facebook або Instagram.

8. Використовувати наявну або розробити власну програму обліку та канали взаємодії з клієнтами. Для початку для комунікації з ними можна використовувати Viber, Telegram, Messenger. Для роботи в B2C-сегменті можна користуватися українськими програмами, наприклад, liloo.ai. Поставте доступну версію CRM.

Вибір нішевих напрямів клінінгу дуже великий. Не потрібно пропонувати одразу все та всім. Станьте суперпрофесіоналом в одному напрямі:

1. Комерційне прибирання.
2. Житлове прибирання (від щотижневого прибирання до детейлінга).
3. Прибирання в готелі.
4. Прибирання медичних центрів.
5. Послуги з прибирання шкіл.
6. Прибирання в аеропортах.
7. Очищення повітряних суден.
8. Очищення суден, яхт, катерів.
9. Мийка під тиском (дворів, каменю, плитки, меблів тощо).
10. Прибирання доріг і паркінгів.
11. Видалення запахів (іонізація, ін.).
12. Чистка дахів і водостоків.
13. Миття вікон і фасадів.
14. Очищення (знепилювання) стелі та стін.
15. Очищення від графіті.
16. Чистка димоходів (у комерційних об'єктах, приватних будинках).
17. Прибирання санвузлів.
18. Пароочищення.
19. Зелене прибирання (використання в роботі екологічно чистих продуктів і застосування екологічно чистих процедур).
20. Прибирання від нафтопродуктів.
21. Очищення повітроводів і вентиляційних отворів.
22. Очищення духовок і жировловлювачів (послуга, яку регулярно потребують ресторани, пекарні та готелі).
23. Спеціалізоване очищення обладнання (важке обладнання, яке використовується виробничими, інжиніринговими й іншими підприємствами).
24. Чистка комп'ютерів і ноутбуків (зокрема для ІТ-компаній).
25. Чищення м'яких меблів.
26. Чистка килимів.
27. Чистка матраців (як для приватних клієнтів, так і для готелів, хостелів, ін.).
28. Прибирання кухні (у тому числі мийка посуду).
29. Чистка та дезінфекція басейнів.
30. Очищення сміттєвих баків.
31. Утилізація відходів.
32. Прибирання після домашніх тварин.
33. Прибирання в саду (прибирання опалого листя та гілок, ін.).
34. Післябудівельні роботи.
35. Очищення й відновлення після стихійного лиха.
36. Прибирання складів агровиробників перед початком сезону.
37. Сортування та прибирання картону в торгових центрах і супермаркетах.
38. Прибирання місць поховання та ще багато іншого.

Деякі напрями, такі як комерційне та житлове прибирання – це сектори з високою конкуренцією. Знадобляться інноваційні рішення, суттєві маркетингові та фінансові зусилля, щоб вийти та закріпитися в цих сегментах клінінгового бізнесу. Інші ніші, наприклад, чистка духовок і жировловлювачів, видалення запахів, спеціалізоване чищення обладнання або чистка матраців, досить вільні. Вони можуть стати хорошим стартовим майданчиком для запуску клінінгового бізнесу, який з часом можна масштабувати, розширивши спектр пропонованих послуг.


Стаття опублікована в журналі Commercial Property №1(197-198) січень-лютий 2020.