АВТОРСЬКА КОЛОНКА ІРИНИ КРУППИ, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА БФК GULLIVER
Нині ринок торговельної нерухомості України мало чим відрізняється від закордонних. Фраза «світ ніколи не буде колишнім» уже стала девізом 2020 року в усьому світі. А 2021 підготував для нас нові виклики. Що варто очікувати у секторах торговельної нерухомості та ритейлу?
Онлайн-ритейл. У минулому інтернет-торгівля мала негативний вплив лише на окремі категорії магазинів. Але 2020 рік показав нам нову реальність. Торік у березні кількість замовлень через інтернет зросла в рази та зіткнулася з пропускною спроможністю інфраструктури доставки – затримки в кілька днів і навіть тиждень стали нормою. Відтоді онлайн-ритейлери значно наростили базу клієнтів, розгорнули логістичну інфраструктуру, споживачі встановили додатки та звикли користуватися ними. Але в міру зняття обмежень темпи зростання e-commerce сповільнилися, а клієнти повернулися в офлайн. Проте перед фізичними магазинами все ж таки постали нові виклики: змінилися настрої споживачів, які обирають не колись популярні регіональні й окружні торгові центри, а районні.
Залучення покупців. Способи залучення споживачів у торгові центри трансформувалися. Наразі ними стають атмосферність, нові формати магазинів і, звісно ж, безпека. Для нас як керівної компанії безпека відвідувачів завжди була в пріоритеті. Говорячи про протипожежні заходи чи про захист від вірусів, ми завжди на вищому рівні вбезпечуємо кожного, хто переступає поріг торгово-розважального чи бізнес-центру Gulliver.
Тенант-мікс. Ті категорії ритейлерів, які набирають оберти онлайн, у найближчому майбутньому можуть ще більше скоротити офлайн-присутність у торгових центрах, найбільше це стосується якорів. А змінюючи статус із магазину на пункт видачі, орендар стане неефективним як якірний, що неминуче відіб’ється на зміні структури тенант-міксу. Тому можу припустити, що в майбутньому на місце класичного ритейлу в торгові центри заходитимуть оператори дозвілля та розваг, а згодом і побутових, медичних та інших послуг, для яких вкрай важливо розташовуватися безпосередньо поруч до споживача. Безумовно, офлайн-магазини існуватимуть, адже людям властиво отримувати емоції від фізичного шопінгу. Проте я впевнена, що традиційна торгівля зможе працювати ефективно тільки разом з онлайн-форматом.
Багатофункціональність. Популярність та ефективність такого формату ми спостерігаємо на своєму об’єкті БФК Gulliver. Вважаю, що наша багатофункціональність наразі працює як ніколи добре. Адже формат БФК – це здатність вмістити все необхідне в одній локації; це місце, де велика кількість багатогранної інфраструктури робить об’єкт простором для життя, роботи й ефективного проведення часу. Тренд на багатофункціональність набирає обертів у всьому світі, ми ж втілили цей принцип від самого початку розробки концепції проєкту Gulliver. ℗
Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №2(210) лютий 2021.