03.03.2021

2021: нові тренди в торговельній нерухомості

АВТОРСЬКА КОЛОНКА ІРИНИ КРУППИ, ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА БФК GULLIVER

Нині ринок торговельної нерухомості України мало чим відрізняється від закордонних. Фраза «світ ніколи не буде колишнім» уже стала девізом 2020 року в усьому світі. А 2021 підготував для нас нові виклики. Що варто очікувати у секторах торговельної нерухомості та ритейлу?

Онлайн-ритейл. У минулому інтернет-торгівля мала негативний вплив лише на окремі категорії магазинів. Але 2020 рік показав нам нову реальність. Торік у березні кількість замовлень через інтернет зросла в рази та зіткнулася з пропускною спроможністю інфраструктури доставки – затримки в кілька днів і навіть тиждень стали нормою. Відтоді онлайн-ритейлери значно наростили базу клієнтів, розгорнули логістичну інфраструктуру, споживачі встановили додатки та звикли користуватися ними. Але в міру зняття обмежень темпи зростання e-commerce сповільнилися, а клієнти повернулися в офлайн. Проте перед фізичними магазинами все ж таки постали нові виклики: змінилися настрої споживачів, які обирають не колись популярні регіональні й окружні торгові центри, а районні.

Залучення покупців. Способи залучення споживачів у торгові центри трансформувалися. Наразі ними стають атмосферність, нові формати магазинів і, звісно ж, безпека. Для нас як керівної компанії безпека відвідувачів завжди була в пріоритеті. Говорячи про протипожежні заходи чи про захист від вірусів, ми завжди на вищому рівні вбезпечуємо кожного, хто переступає поріг торгово-розважального чи бізнес-центру Gulliver.

Тенант-мікс. Ті категорії ритейлерів, які набирають оберти онлайн, у найближчому майбутньому можуть ще більше скоротити офлайн-присутність у торгових центрах, найбільше це стосується якорів. А змінюючи статус із магазину на пункт видачі, орендар стане неефективним як якірний, що неминуче відіб’ється на зміні структури тенант-міксу. Тому можу припустити, що в майбутньому на місце класичного ритейлу в торгові центри заходитимуть оператори дозвілля та розваг, а згодом і побутових, медичних та інших послуг, для яких вкрай важливо розташовуватися безпосередньо поруч до споживача. Безумовно, офлайн-магазини існуватимуть, адже людям властиво отримувати емоції від фізичного шопінгу. Проте я впевнена, що традиційна торгівля зможе працювати ефективно тільки разом з онлайн-форматом.

Багатофункціональність. Популярність та ефективність такого формату ми спостерігаємо на своєму об’єкті БФК Gulliver. Вважаю, що наша багатофункціональність наразі працює як ніколи добре. Адже формат БФК – це здатність вмістити все необхідне в одній локації; це місце, де велика кількість багатогранної інфраструктури робить об’єкт простором для життя, роботи й ефективного проведення часу. Тренд на багатофункціональність набирає обертів у всьому світі, ми ж втілили цей принцип від самого початку розробки концепції проєкту Gulliver. ℗

Авторська колонка опублікована в журналі Commercial Property №2(210) лютий 2021.