13.05.2021

Знай наших!

Ресторан TAINO Restaurant (Домініканська Республіка). ФОТО: АНДРІЙ БЕЗУГЛОВ

За 10 років роботи за кордоном «Студія Махно» створила сотню проєктів у 21 країні. loft buro ніколи не шукали роботу на інших ринках, зазвичай це ставалося природно. І цей шлях привів до того, що їхні проєкти реалізовані в майже 15 країнах світу. Design Hub International працює за межами України від початку заснування. Серед причин такої стратегії – диверсифікація ризиків. Така ж мотивація й у компанії AVG. А поштовхом розширення географії діяльності для YOD Group став інтерес до його роботи з боку іноземних клієнтів. 

Текст: Люсія Бондар, Марина Паралюш


УКРАЇНСЬКІ ФАХІВЦІ − ЗАКОРДОННА ПРАКТИКА

Інтерес із боку замовників, бажання розвиватися та розширюватися, диверсифікація ризиків тощо – у кожного архітектурного та дизайнерського бюро своя мотивація, свій шлях і досвід роботи на міжнародних ринках. Проєкти різноманітних масштабів від українських фахівців можна зустріти в десятках країн світу.

Наприклад, «Студія Махно» створила перший закордонний проєкт понад 10 років тому, це була квартира в Лондоні (Велика Британія). Бюро вело це замовлення у співпраці з англійськими колегами. «Це були мінімалістичні апартаменти з вишуканим декором – сучасним мистецтвом», – згадує Сергій Махно, засновник і творчий лідер «Студії Махно». Проєкт дав розуміння, що в кожній країні свої правила гри, а знати все наперед або швидко все зрозуміти не вийде. «Тому найкоротший шлях зробити все якісно – мати там представника: архітектора чи дизайнера, який має досвід роботи саме на цьому ринку», – радить Сергій Махно. Компанія на регулярній основі працює за кордоном протягом останніх п’яти років завдяки динамічному розвитку студії з одного боку та сприятливим зовнішнім чинникам з іншого. «Ми прийшли в точку розвитку, коли про наші проєкти почали розповідати відомі зарубіжні видання, паралельно світ став відкритішим, шлях до клієнта скоротився в рази. Активно розвивалися Instagram, Facebook, Pinterest і Behance, а ми ними активно користувалися. Ми багато працювали, шукали свій стиль, експериментували – робили те, що нам подобається, і мріяли, що знайдемо однодумців. Власне, так і сталося. До нас почали звертатися з різних країн, з абсолютно різних точок земної кулі, за різними проєктами», – розповів Сергій Махно. Загалом студія реалізувала сотню проєктів у 21 країні світу. Наприклад, у Кишиневі (Молдова) є бістро за дизайном «Студії Махно», у Берліні (Німеччина) добудовується готель, у Мінську (Білорусь) – кілька квартир, у Китаї – офіс, у Португалії – приватний будинок тощо. Нещодавно бюро завершило розробку інтер’єру будинку на півдні Франції й ескіз будинку для молодої сім’ї у США. А влітку 2021 воно має намір завершити проєкт для лікаря та його сім’ї в невеличкому ізраїльському містечку; будівля поєднуватиме житло та клініку. «Дуже люблю такі проєкти – два в одному. Тут завжди є виклик створити єдину стилістичну композицію, але кардинально різну атмосферу, хай навіть якщо житловий і робочий простори розташованічерез стіну», – розповів Сергій Махно.

Архітектурна компанія loft buro вийшла на зарубіжний ринок у 2006-2007 роках. Архітектори працювали над проєктами казино – спочатку в Єгипті, а потім на Мальті. Але найзнаковішою серед перших закордонних робіт стала вілла в Іспанії. У межах цього проєкту компанія перетворювала наявний фасад двоповерхової будівлі з конструктивізму на ар-деко, створювала інтер’єр і ландшафт. Фасади вілли, освітлення, меблі, декор, аксесуари виконували багато італійських компаній за дизайном, кресленнями й авторським керуванням від loft buro. Так само були мобілізовані сили українських виробників. Окрім того, архітектори повністю супроводжували будівництво. «Складні мармурові елементи вентильованого фасаду, підбір типів і видів натурального каменю, різьблення по травертину створили сучасний погляд на ідеальні форми високого стилю. А робота над інтер’єром дала нам змогу заглибитися у світ різноманітних мистецтв.

Ми повністю занурилися в епоху майстерності ручної роботи, поєднання рідкісних й екзотичних матеріалів, втілення найдивовижніших ідей. Для цього проєкту були створені меблі, освітлення та навіть декор. За чотири роки ми набули безцінного досвіду проєктування як дистанційно, так і працюючи безпосередньо на італійських фабриках», – розповів Олег Волосовський, засновник loft buro. Відтоді, зокрема, компанія почала розвивати й напрям предметного дизайну, розробляючи власні колекції, беручи участь у виставках меблів й освітлення iSaloni в Італії, INDEX в ОАЕ тощо.

Нині географія проєктів loft buro охоплює Таїланд, Іспанію, Мальту, Єгипет, ОАЕ, Швейцарію, США, Грузію, Білорусь, Німеччину, Італію, Бельгію, Туреччину. У компанії зазначають, що ніколи не шукали роботу в конкретній країні. Зазвичай це ставалося природно. «У нас є три напрями проєктування за кордоном: житло, HoReCa, декорація-сценографія (павільйони в Мілані (Італія), цирк-модерн у Таїланді)», – розповіли в бюро. До найзнаковіших закордонних робіт loft buro відносить також будівлю-трансформер «Палаццо» в Пхукеті (Таїланд), ресторан із терасою у спортивному комплексі INPUT у Туні (Швейцарія), а також низку проєктів у Дуйсбурзі (Німеччина): це, зокрема, розширення житлового комплексу з готелем й апартаментами, реконструкція колишньої офісної будівлі 1970 року під готельний комплекс Twins Hotel із рестораном, реконструкція старовинної будівлі під офіс компанії і представництво loft buro, проєкт мікрорайону міста з житловим і офісним комплексом.

YOD Group активно веде закордонні проєкти з 2015 року. «Поштовхом до цього став інтерес до нашої роботи з боку іноземних клієнтів, запити щодо співпраці, які на певному етапі розвитку компанії почали надходити з усього світу», – розповіли у студії. Першим закордонним проєктом YOD Group був ресторан Burger Hub у місті Ер-Ріяд (Саудівська Аравія) у 2016 році. Відтоді компанія працювала в ОАЕ, Домініканській Республіці, Угорщині, Румунії, Німеччині, Казахстані, Азербайджані. Наразі в процесі реалізації перебувають проєкти у США, Німеччині, Ірані. Загалом її портфоліо налічує близько 15 проєктів за кордоном. Найбільш знакові: вже зазначений ресторан Burger Hub, а також ресторани TAINO Restaurant і YOPO Tiki Bar у Домініканській Республіці, Argentina Grill в ОАЕ. «Під час вибору місць для роботи за кордоном ми виходимо з попиту, адже вже маємо розуміння того, для яких країн близький наш підхід і прийнятні ціни», – розповіли в YOD Group.

Компанія AVG веде діяльність на ринку приватного дизайну та комплексного проєктування більше 17 років, з них понад 7 вона співпрацює із закордонними партнерами над різними об’єктами. Серед її перших іноземних замовлень була концепція одного з найбільших парків розваг просто неба в Китаї.«Головною філософією об’єкта стало поєднання розважального центру з атракціонами, спортивними та дитячими зонами та ландшафтним парком із мальовничими краєвидами», – згадує Андрій Войтко, засновник і СЕО групи компаній AVG. Так розпочалася її робота на міжнародній арені. Нині в портфоліо AVG є понад 20 об’єктів у десяти країнах світу, серед них в Азербайджані, ОАЕ, Австрії тощо. Зокрема, вона створила архітектурну концепцію багатофункціонального комплексу в Дубаї в ОАЕ, проєкт реновації торгово-розважального центру Cine Nova під Віднем в Австрії, офісно-торговий центр у Тбілісі в Грузії. AVG співпрацювала з такими міжнародними компаніями, як австрійська IMMOFINANZ AG, для якої було розроблено проєкти коворкінгів у комплексі офісних будівель Warsaw Spire у Варшаві (Польща), готельним оператором Radisson Hotels & Resorts, данською продуктовою мережею Netto. «Для нас вкрай важливим є іноземний досвід роботи, адже він дає змогу зростати в професійному плані, створювати сучасну корпоративну культуру та скорочувати фінансові ризики, які притаманні нашій економіці», – поділився Андрій Войтко.

Приблизно така ж мотивація й у бюро архітектурних рішень Design Hub International. «Бути визнаним на західному ринку та розширювати діяльність компанії за кордон важливо для мене через низку причин. По-перше, міжнародний ринок архітектури та девелопменту, зокрема Західної Європи, є більш сталим, системним і цивілізованим, а відтак для нас це значна диверсифікація ризиків. По-друге, для нашої команди це можливість набути безцінний досвід, який ми застосовуємо під час реалізації проєктів в Україні», – пояснює стратегію Андрій Яцентюк, засновник Design Hub International. Це бюро працює за межами України від самого початку заснування – з 2014 року. «Однак мій особистий міжнародний профіль був сформований набагато раніше, – розповідає Андрій Яцентюк. – Я здобув вищу освіту в Австралії, і ще за часів закінчення магістратури був інтегрованим у світову архітектурну спільноту. З Австралії я повернувся свідомо, щоб створити в Україні компанію з міжнародним підходом, принципами, художніми архітектурними цінностями, які об’єднують естетику, економічний сенс і функціональність». Першими закордонними об’єктами Design Hub International були дизайн інтер’єру конкорсів (центральних площ) нових терміналів у міжнародному аеропорті Аль-Мактум у Дубаї (ОАЕ), а також дизайн фасадів багатофункціонального комплексу в районі Paalwerbeg (Паальвербег) в Амстердамі (Нідерланди), що містить житло, офіси, готель і паркінг. До переліку перших робіт бюро в колишньому СНД входить багатофункціональний комплекс площею близько 40 000 м2 у Могильові (Білорусь). Він містить торговий центр, готель, офісний центр, SPA-комплекс і багаторівневий паркінг. З 2019 року цей об'єкт відкрився та працює під назвою «Атріум». Загалом Design Hub International працює за кордоном за двома напрямами: самостійна реалізація проєктів і розробка продуктів для місцевих архітектурних бюро. «Ми називаємо проєктами не лише ті концепції, які були доведені до будівництва та реалізації, а й створення певної частини проєкту», – уточнює Андрій Яцентюк. Якщо говорити про кількість, то таких робіт різного масштабу в портфелі Design Hub International – десятки, їх географія – ОАЕ, держави колишнього СНД, Камбоджа, Велика Британія, а також Нідерланди, де з 2019 року бюро має офіційне представництво в Роттердамі.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №4(212) квітень 2021.