20.09.2023

Зі світу по донату. Волонтерство та благодійність бізнесу

Від початку повномасштабної війни гуманітарний хаб, який було створено на базі київського «Арт-заводу Платформа», обробив і виконав понад 30 000 запитів на більше ніж 200 тонн допомоги продуктами харчування, медикаментами, товарами для дітей, засобами особистої гігієни, кормами для тварин. ФОТО НАДАНЕ КОМПАНІЄЮ CITY CAPITAL GROUP

«У всіх нас спільне бажання допомогти й усіма можливими способами наблизити нашу перемогу. Найскладніше – впоратись із відчуттям, що завжди можеш зробити більше», – так Андрій Федоров, CEO компанії City Capital Group, прокоментував запитання про те, що найважче в роботі гуманітарного штабу, який працює на базі київського «Арт-заводу Платформа» з перших днів повномасштабної війни.

Благодійних ініціатив від бізнесу – надзвичайно багато. І кожна з них – це об’єднання компаній, донорів, людей, які привносять в їхню роботу свої компетенції, контакти, ідеї, час, кошти тощо. Розповісти про всі – неможливо. В цій статті ми представляємо лише декілька прикладів, як українські гравці ринку нерухомості чи суміжних сегментів надають допомогу військовим і цивільним та навіть іншим бізнесам. Деякі ініціативи навмисне не озвучуються – говорити про них благодійники зможуть після перемоги.

Текст: Тетяна Антонюк, Оксана Бабенко


У червні 2023 року гуманітарний хаб, який було створено на базі київського «Арт-заводу Платформа» компанії City Capital Group, доставив 10 тонн гуманітарної допомоги в Херсон для тих, хто постраждав від підриву Каховської ГЕС. Загалом від початку повномасштабної війни цей хаб обробив і виконав понад 30 000 запитів на більше ніж 200 тонн допомоги продуктами харчування, медикаментами, товарами для дітей, засобами особистої гігієни, кормами для тварин.

Група «Епіцентр К» теж задіяна в роботі гуманітарних штабів. Від початку повномасштабного вторгнення вона доєдналася до створення трьох таких хабів у різних містах України: Києві, Львові та Запоріжжі. Фокус перших двох штабів – на забезпеченні військових (ЗСУ, ТрО) та цивільних одягом, продуктами харчування, ліками, іншими необхідними речами, а третього, тобто запорізького, – на допомозі переселенцям із гарячих точок.

Ініціатив для допомоги – надзвичайно багато. Чи не кожен бізнес долучається до такого руху: організовує збори, робить пожертвування, закупівлі на тисячі, мільйони або мільярди, надає іншу підтримку в межах можливостей і компетенцій. Для декого це періодичні чи точкові, але, безперечно, надзвичайно важливі для країни заходи. Хтось зробив допомогу перманентною й формалізованою діяльністю, яка має певну одну спеціалізацію або ж об’єднує різні варіанти та напрями підтримки.

Наприклад, торік розпочав роботу благодійний фонд Freedom Force із метою забезпечення військових підрозділів, що захищають Україну в найгарячіших точках, необхідним спорядженням для повноцінного ведення бою в різних умовах. Засновник – Олександр Носаченко, керівний директор консалтингової компанії Colliers Ukraine – створив його після декількох місяців служби у складі добровольчого бойового підрозділу. Як пояснили в пресслужбі компанії, формалізація благодійної та волонтерської діяльності, тобто заснування фонду, сприяє збільшенню обсягів допомоги військовим і прозорості використання коштів у закупівлі й логістиці. За період зі старту роботи в грудні 2022 року до серпня 2023 року загальна вартість спорядження, придбаного БФ Freedom Force, перевищила 18 мільйонів гривень (близько 470 000 євро).

Юрій Кривошея, президент і керівний партнер компанії «Торонто-Київ», президент «ТК Проперті Менеджмент», співзасновник та партнер KC Hospitality Solutions, віцепрезидент Канадсько-української торгової палати, через належність до декількох організацій у той чи інший спосіб залучений у різні благодійні ініціативи, як і компанії, які він очолює. До того ж він є співзасновником благодійного фонду «Дихай» разом із Сергієм Погребним і Михайлом Харенком, партнерами юридичної фірми Sayenko Kharenko, та В’ячеславом Лисенком, засновником «Укр-Китай Коммуникейшин». «У таких активностях є логіка: подібний підхід дає змогу покрити якщо не всі, то дуже багато аспектів допомоги», – пояснює Юрій Кривошея.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №3(230-231) липень-серпень 2023.