28.12.2020

Торговельна нерухомість Харкова: на порозі змін

На фото: ТРЦ «Караван»

ФОТО: DCH INFRASTRUCTURE & REAL ESTATE

Ринок торговельної нерухомості опинився у складному становищі через пандемію та введення суттєвих обмежень. На фоні невизначеності та призупинення розвитку багатьох ритейлерів ситуація у Харкові виглядає досить оптимістично – в місті готуються до відкриття два знакові об’єкти, які приведуть із собою чимало очікуваних брендів. Це стане підґрунтям для зміни споживчих звичок містян і розстановки сил на ринку.

Текст: Тетяна Хом’як


У харківському ТРЦ Nikolsky, що перебуває на завершальній стадії будівництва, нині вакантними є не більше 5% приміщень. Цікаво, що за період карантину, з березня до листопада поточного року, було здано орендарям приблизно половину з 52 000 м2 його орендної площі. Втім, як зазначили в компанії Budhouse Group, яка є девелопером цього проєкту, чимало попередніх договорів були перепідписані, оскільки їхні терміни минули.

Щодо діючих основних ТЦ/ТРЦ міста, то їх заповнюваність у період карантину не змінилася. Принаймні так заявляють у ТРЦ «Дафі» та ТРЦ «Караван». «Вільних лотів у нас немає, адже на всі заміни є заздалегідь підписані договори», – розповів Ігор Скляренко, генеральний директор мережі ТРЦ «Дафі» (Харків, Дніпро). «Вакантність харківського ТРЦ «Караван» одна з найнижчих у нашій мережі – менш ніж 0,6%. Показники стабільні та несуттєво коливаються на «технічному» рівні: якщо почали рік із вакантністю 0,4%, то нині вона підвищилась лише на 0,2%», – розповіла Ірина Поварчук, генеральний директор DCH Infrastructure & Real Estate (керівна компанія мережі ТРЦ «Караван» у Києві, Харкові, Дніпрі).

За даними консалтингової компанії Colliers International (Україна), середній рівень вакантності в ТЦ/ТРЦХаркова становить приблизно 1%. Але це стосується професійних торгових об’єктів традиційного формату, сукупна площа яких – близько 139 000 м2.

У компанії UTG оцінюють середню вакантність у ТЦ/ТРЦ Харкова не вище 6% (для порівняння: на кінець 2019 року цей середньоринковий показник був на рівні 3,77%). Загалом, за її даними, станом на грудень 2020 року в місті функціонують 3 регіональних, 5 окружних, 28 мікрорайонних, 17 спеціалізованих торгових центрів. Сукупна площа торгових об'єктів, враховуючи ще 23 окремих супер- і гіпермаркети, становить 474 524 м2, що відповідає показнику насичення 328,6 м2/1000 жителів. «Відсутність в останні роки виходу на ринок значної нової сучасної пропозиції з професійними концепціями дає змогу керівним компаніям зберігати вакантність у діючих об'єктах на контрольованому та низькому рівні», – коментує Костянтин Олійник, керівник Департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №11(208) грудень 2020