09.11.2021

Тиха революція фуд-ритейлу

Наразі в мережі ТЦ «Епіцентр» є 12 фуд-маркетів, які об’єднують продуктовий магазин і фуд-корт. ФОТО: «ЕПІЦЕНТР К»

Продуктовий ритейл – один із найдинамічніших у світі. Інтерес до нього проявляють навіть гравці з інших сфер і такі глобальні компанії, як Amazon, яка не так давно почала розвивати Whole Foods Market. Оператори формують пропозицію вже не навколо товару, а навколо потреби в харчуванні. Так з’явився новий формат grocerant – колаборація продуктового магазину та ресторану, який набирає обертів у світі й Україні зокрема.

Текст: Тетяна Антонюк


Нині продуктові супермаркети не обходяться без розміщення на своїй площі кафе, бару, ресторану чи фуд-корту, в яких покупці можуть перепочити, випити, поїсти, провести час із сім’єю чи друзями. Ця модель поєднання елементів продуктового магазину та закладу харчування не нова. На неї звернули увагу й світові мережі, активно застосовує також український бізнес. Вона отримала свою назву: grocerant (з англ. grocery – продуктовий магазин і restaurant – ресторан), і спричинена передусім зміною поведінки споживачів, які все менше готують їжу вдома та більше купують на винос, замовляють доставку чи споживають на місці – у супермаркеті.

За словами Миколи Чумака, CEO компанії idnt, оператори ринку FMCG прагнуть дати покупцеві більше варіантів задоволення потреби в харчуванні. «В Україні я можу купити у супермаркеті інгредієнти для приготування піци, заморожений напівфабрикат, приготовлену при мені гарячу страву, щоб забрати її додому чи з’їсти прямо в торговому залі. Багато варіантів навколо потреби. Водночас ресторани та кафе пропонують можливість не тільки втамувати голод і провести час, але й купити продукт на винос, напівфабрикати або фірмові інгредієнти з рецептом», – розповідає він.

Нині ціннісна пропозиція ритейлерів формується вже не навколо продукту, а навколо потреби в харчуванні. Водночас формати рухаються назустріч споживачеві, а гібридна модель «магазин + заклад харчування» в різних мережах реалізується в різних пропорціях.

Микола Чумак наводить приклад українських мереж АЗК як втілення найпростішої та найраціональнішої grocerant-концепції та мережу «Cільпо» як «найемоційнішої». «Між цими полюсами – всі інші ритейлери. Знайти мережу в Україні, в магазинах якої не пропонують хоча б хорошу каву, випічку чи хот-доги – вже складно. У такий спосіб ритейлери перетворюються на сервісні компанії, що готові закривати все більше потреб у житті людей», – зазначає Микола Чумак.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №10(218) жовтень 2021.

Передплата на журнал